Ο επικεφαλής της Πτηνοτροφικής Ιωαννίνων, Παναγιώτης Φραγκούλης,
Περιεχόμενα
Επενδυτικό πλάνο 15 εκατ. ευρώ στην πενταετία δρομολογεί η Πτηνοτροφική Ιωαννίνων γνωστή από το brand Ηπειρωτικά Αυγά.
Η γιαννιώτικη οικογενειακή εταιρεία με την τρίτη γενιά στο τιμόνι στοχεύει στη διεύρυνση του αποτυπώματός της στην εγχώρια αγορά φρέσκου αυγού αλλά και στην είσοδο σε νέα καινοτόμα προϊόντα στην κατηγορία του παστεριωμένου αυγού όπου κατέχει κυρίαρχη θέση.
Η Πτηνοτροφική Ιωαννίνων με επτά πτηνοτροφεία στο Μπιζάνι και πέντε πτηνοτροφεία παραγωγής cage-free παράγει 250.000 αυγά ημερησίως και έχει μερίδιο στην αγορά φρέσκων αυγών περίπου 10% όντας ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης. Σε αυτό έχει συμβάλλει και η εμπορική συνεργασία με τον Αγροτικό Πτηνοτροφικό Συνεταιρισμό Πίνδος και την αξιοποίηση του δικτύου διανομής της μεγαλύτερης εταιρείας του κλάδου.
Στην αγορά του παστεριωμένου αυγού όπου δραστηριοποιείται με την Ovo Fresco έχει μερίδιο 45% και σημαντικό εξαγωγικό αποτύπωμα- το 30 του τζίρου προέρχεται από τις διεθνείς αγορές- με ισχυρή παρουσία στα Βαλκάνια σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, την Πολωνία και την Κύπρο.
Τον στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας και το επενδυτικό πλάνο παρουσίασαν χθες σε δημοσιογραφική εκδήλωση τα στελέχη της Πτηνοτροφικής Ιωαννίνων ΑΕ.
Στόχος το 70% να είναι ελευθέρας βοσκής
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Πτηνοτροφικής Ιωαννίνων, Παναγιώτης Φραγκούλης, στο επενδυτικό πλάνο εντάσσεται η δημιουργία μίας δεύτερης μονάδας εναλλακτικών εκτροφών δυναμικότητας 200 χιλιάδων ορνίθων.
«Στόχος είναι το 70% της παραγωγής να προέρχεται από cage-free όρνιθες, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι στο 50%» τόνισε ο κ. Φραγκούλης. Προτεραιότητα θα δοθεί στην περαιτέρω ανάπτυξη της Ovo Fresco, με την εγκατάσταση νέου τεχνολογικού εξοπλισμού και τη δημιουργία νέων χώρων ψύξης και αποθήκευσης, που θα συμβάλουν στην παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων αυγού και την ενδυνάμωση της αυτονομίας. Εξετάζεται δε η είσοδος σε προϊόντα όπως οι κατεψυγμένες ομελέτες, τα βρασμένα αυγά ή τα αυγά σε σκόνη. Μάλιστα όπως επισημάνθηκε η αγορά των παστεριωμένων έχει πολύ μεγάλες προοπτικές και ήδη η εταιρεία τροφοδοτεί μεγάλες βιομηχανίες και Horeca.
Ιδιωτικής ετικέτας ένα στα δύο αυγά που καταναλώνονται
Το 25% των πωλήσεων στο αυγό προέρχεται από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όπου συνεργάζεται με μεγάλες αλυσίδες, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, τα My Market του ομίλου Metro και τα Market In. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι στην αγορά αυγών το ένα στα δύο αυγά που καταναλώνονται είναι προϊόν ιδιωτικής ετικέτας. Σε αυτό άλλωστε αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας το γεγονός ότι η ακρίβεια αλλά και το καλάθι του νοικοκυριού δεν επηρέασαν τις καταναλωτικές συνήθειες.
Τα Ηπειρωτικά Αυγά ως branded προϊόν βρίσκονται σε όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων εκτός από το Lidl που έχει μόνο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Ένα στα δύο αυγά που καταναλώνονται είναι από τα σούπερ μάρκετ με τη συνολική αγορά στο λιανεμπόριο να εκτιμάται στα 100 εκατ. ευρώ και υπολογίζεται ότι καταναλώνουμε 170-180 αυγά ετησίως. Αριθμός σημαντικά χαμηλότερος από άλλες χώρες αλλά όπως επισημάνθηκε η αγορά δεν μπορεί να μετρηθεί και αν δεν πωλούνται στις εισαγόμενα αυγά στις λαϊκές, όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν στελέχη της εταιρείας, ειδικά στην Αττική που έχει τη μεγάλη παραγωγή των Μεγάρων, η κατανάλωση είναι εξαιρετικά μικρή.
Το ενεργειακό κόστος και το φωτοβολταϊκό που δεν μπήκε στην πρίζα
Αναφορικά με το κόστος παραγωγής τονίστηκε ότι την τελευταία διετία έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 50% με την εταιρεία να απορροφά το μεγαλύτερο μέρος ανατιμώντας τα προϊόντα της πέρυσι κατά 15-20%.
Επιβάρυνση μεγάλη στο λειτουργικό κόστος είχε και η ενέργεια όπου ενώ η εταιρεία έχει κάνει επένδυση για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών ισχύος 1 MW ωστόσο είναι σε αναμονή σχεδόν δύο χρόνια για σύνδεση στο δίκτυο.
Στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης πράσινης μετάβασης της εταιρίας, ένα μέρος των επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν από το 2019 έως σήμερα, δαπανήθηκε για την επίτευξη ενεργειακής αυτονομίας των εγκαταστάσεων, μέσα από την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών ισχύος 1MW. Συγχρόνως, η εταιρία έχει καταφέρει την καλύτερη δυνατή διαχείριση των αποβλήτων (πλήρης ανακύκλωση) και των υγρών λυμάτων (βιολογικός καθαρισμός), ενώ πραγματοποιεί και αποκομιδή της κοπριάς των πτηνοτροφείων, η οποία αξιοποιείται για παραγωγή εδαφοβελτιωτικού για αγροτική χρήση, επιτυγχάνοντας έτσι την εφαρμογή προτύπων κυκλικής οικονομίας.
Διαβάστε επίσης
Κόντρα πολυεθνικών – υπουργείου Ανάπτυξης για το βρεφικό γάλα
Μασούτης: Ισχυρός στην Κέρκυρα, κόβει εισιτήρια για Λευκάδα
Παπαστράτος: Από τα εναλλακτικά προϊόντα καπνού το 70% των καθαρών εσόδων