Το ποσό των 11,5 εκατ. δολαρίων θα καταβάλει η Citigroup Inc στο πλαίσιο συμβιβασμού, καθώς κατηγορείται ότι χρηματιστηριακή εταιρεία του ομίλου ζημίωσε πελάτες της, δίνοντας ανακριβείς αξιολογήσεις για εκατοντάδες τίτλους επί σχεδόν πέντε χρόνια.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, σύμφωνα με τη Ρυθμιστική Αρχή του Χρηματοοικονομικού Τομέα (Finra), η Citigroup Global Markets Inc έδινε, από τον Φεβρουάριο του 2011 έως τον Δεκέμβριο του 2015, λανθασμένες αξιολογήσεις –όπως για παράδειγμα συστάσεις αγοράς (buy) αντί για πώλησης (sell)- σε χρηματιστές, πελάτες και επόπτες για το 38% των μετοχών που κάλυπτε το τμήμα αναλύσεών της.
Όπως αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή της η Finra, οι λανθασμένες αξιολογήσεις οφείλονται σε σφάλματα που παρουσιάζονταν στην ηλεκτρονική ροή δεδομένων που παρέχονταν σε εταιρεία εκκαθάρισης. Η Citigroup δεν διόρθωσε τα προβλήματα παρά τα πολλά προειδοποιητικά σημάδια και δεν κατάφερε να διενεργήσει επαρκείς δοκιμές προκειμένου να επιβεβαιώσει τα δεδομένα των αξιολογήσεων, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
«Η παρουσίαση και χρήση ημιτελών και ανακριβών αξιολογήσεων μπορεί να έχει ευρείες, δυσμενείς συνέπειες για τους πελάτες», τονίζει στην ανακοίνωση η επικεφαλής του τομέα επιβολής των αποφάσεων της Finra, Susan Schroeder. «Ακόμα και όταν τέτοιες ανακρίβειες προκαλούνται από τεχνολογικά προβλήματα, οι εταιρείες πρέπει να αντιδρούν ταχύτατα προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα λάθη αυτά», προσθέτει.
Η εταιρεία συμφώνησε να επιλυθεί το θέμα χωρίς να παραδέχεται ή να διαψεύδει αδικοπραξία και θα καταβάλει πρόστιμο 5,5 εκατ. δολαρίων και αποζημιώσεις ύψους 6 εκατ. δολαρίων σε πελάτες.