ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Επίσης, τις επόμενες ημέρες ο Σύνδεσμος θα καταθέσει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας σε ό,τι αφορά την απαγόρευση κυκλοφορίας των μη νικοτινούχων υγρών επαναπλήρωσης. Η απαγόρευση, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, παραβιάζει την αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας των εμπορευμάτων στην ΕΕ, δεν δικαιολογείται για λόγους δημόσιας υγείας και ανάλογη απαγόρευση δεν προβλέπεται στους σχετικούς κανονισμούς της ΕΕ ούτε μπορεί να προβλεφθεί από τις εθνικές Αρχές.
Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Πάνος Παναγιωτόπουλος, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου χαρακτήρισε «επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία την πολιτική που ακολουθεί η ελληνική πολιτεία για το άτμισμα». Όπως ανέφερε, «στην Ελλάδα, όπου 400.000 συμπολίτες μας έχουν επιλέξει το άτμισμα ως το μέσον για να μειώσουν τη βλάβη που προκαλεί στην υγεία τους η εξάρτηση από τη νικοτίνη, η πολιτεία θέλει να εξαφανίσει από τον χάρτη το άτμισμα, να εξαφανίσει δηλαδή την πρόσβαση των ενηλίκων σε μία από τις πλέον αποτελεσματικότερες μεθόδους διακοπής καπνικής συνήθειας». Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτόπουλο, «η πολιτεία το πετυχαίνει εξισώνοντας το άτμισμα με το κάπνισμα σε φορολογικό επίπεδο, με απαγορευτικές διατάξεις που διέπουν τη χρήση του σε δημόσιους χώρους και την απαγόρευση κάθε μορφής ενημέρωσης».
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΗΤ μίλησε για τις τελευταίες ανακοινώσεις της Πνευμονολογικής Εταιρείας, που κάνουν λόγο για 15.000 θανάτους ετησίως από κάπνισμα στη χώρα. Η Ελλάδα έχει την πρωτιά καπνιστών στην Ευρώπη, ενώ ποσοστό 35% των ανδρών και 20% των γυναικών συνεχίζουν να καπνίζουν το 2018. Επίσης, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, το κόστος του καπνίσματος στο δημόσιο υγειονομικό σύστημα αγγίζει το 8% της συνολικής υγειονομικής δαπάνης. Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτόπουλο, «από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι αν προστεθεί στο υγειονομικό κόστος η ζημιά που προκαλείται από το ενεργό δυναμικό που έχει βλάβη στην υγεία λόγω του καπνίσματος και είτε πεθαίνει είτε νοσεί και δεν μπορεί να πάει στην εργασία του, έχουμε ένα υπολογισμένο αθροιστικά κόστος της τάξης του 2% του ΑΕΠ. Δηλαδή, σε μία δεκαετία χάνεται από τη χώρα μας όσο ΑΕΠ περίπου χάθηκε στη διάρκεια των τριών μνημονίων που ζήσαμε».
Όπως τόνισε ο κ. Παναγιωτόπουλος, με τον νόμο 4419/2016 η Ελλάδα απέκτησε το πιο αυστηρό νομικό πλαίσιο για το άτμισμα σε σχέση με όλες τις χώρες κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με σχετική εγκύκλιο, τον περασμένο Μάιο, απαγόρευσε το σύνολο των προϊόντων που δεν περιέχουν νικοτίνη, σε μία πρωτοφανή ενέργεια για τα ευρωπαϊκά και τα παγκόσμια δεδομένα, καθώς πουθενά στην υφήλιο δεν υπάρχει απαγόρευση μη νικοτινούχων προϊόντων.
«Το υπουργείο δεν κάνει διάλογο με τους εκπροσώπους των ατμιστών. Αρνείται κατηγορηματικά να συζητήσει με την ελληνική ατμιστική κοινότητα. Αρνούμαστε και εμείς να μείνουμε άπραγοι όταν επιχειρείται από κάποιους η εξαφάνιση του ατμίσματος, το κλείσιμο 2.000 επιχειρήσεων, η απώλεια 10.000 θέσεων εργασίας, η εξαγωγή τζίρου δεκάδων εκατομμυρίων στα καταστήματα Ευρωπαίων εμπόρων και η μετατροπή της χώρας σε μία αποικία καπνού. Αρνούμαστε να δούμε τα μαγαζιά μας να κλείνουν, να αφήσουμε φίλους και πελάτες να πάνε πίσω στον καπνό. Στο πλαίσιο αυτό ξεκινάμε από σήμερα την εκστρατεία ενημέρωσης της κοινής γνώμης» επισήμανε ο κ. Παναγιωτόπουλος.
Σημειώνεται, ότι σε μία κίνηση συμβολικής αξίας, ο Σύνδεσμος ανακοίνωσε την αλλαγή της θεσμικής επωνυμίας του σε Σύνδεσμο Ελληνικών Επιχειρήσεων Προϊόντων Ατμίσματος, για να υπογραμμιστεί η αναγκαία για τη ενημέρωση των καταναλωτών, διάκριση των προϊόντων ατμίσματος από τα υπόλοιπα καπνικά προϊόντα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανδρουλάκης: Προσπαθούν να μας εμφανίσουν ως δήθεν λαϊκιστές αυτοί που έχουν καταδικάσει τη χώρα στη φθορά- Τι απαντά η κυβέρνηση
- Live: Η ίδρυση του νέου κόμματος του Στέφανου Κασσελάκη – «Αρχή μας η συμμετοχική δημοκρατία»
- Σούπερ μάρκετ: Πότε έρχονται τα εορταστικά καλάθια – Μειώσεις τιμών από 5% έως 24%
- F1 Λας Βέγκας: Ο Ράσελ στην pole!