Άνοιξε ο δρόμος για την ολοκλήρωση του σχεδίου της κυβέρνησης να δοθούν σε ιδιώτες όλες οι εκτάσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που σήμερα είναι χωρισμένες σε δύο μέρη, εξαιτίας της καταδίκης της χώρας για παράνομες επιδοτήσεις την δεκαετία του 90. Για το στρατιωτικό τμήμα ο διαγωνισμός του ειδικού εκκαθαριστή τρέχει ήδη με καταληκτική ημερομηνία τις 27 Νοεμβρίου, ενώ το εμπορικό που ανήκει στην ΕΤΑΔ θα βγει άμεσα.

Το πρώτο κομμάτι, το στρατιωτικό, αυτό που λειτουργεί ακόμα, με τα στήριξη του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, βρίσκεται σε διαδικασία ειδική εκκαθάρισης εν λειτουργία και θα βγει σε πλειστηριασμό στις 27 Νοεμβρίου, με τουλάχιστον δύο ενδιαφερόμενους τον όμιλο Onex του Πάνου Ξενοκώστα που έχει ήδη στην ομπρέλα του τα ναυπηγεία Σύρου και αναμένεται το επόμενο διάστημα να ολοκληρώσει την διαδικασία του πτωχευτικού κώδικα και να αναλάβει τα ηνία και στα ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς και του ομίλου του εφοπλιστή Θεόφιλου Πριόβολου. Πηγές που παρακολουθούν την διαδικασία υποστηρίζουν ότι αυτή την περίοδο γίνονται ζυμώσεις για την δημιουργία σχημάτων, και ότι τελικά θα έχουμε από μια μέχρι και τρεις προσφορές να κατατίθενται στον ειδικό εκκαθαριστή.

Το περίεργο πάντως στην όλη ιστορία, αναφέρουν άνθρωποι που έχουν δει τους όρους του διαγωνισμού, είναι ότι δεν υπάρχει καμία ρητή δέσμευση για τον αγοραστή να διατηρήσει τη χρήση των εγκασταστάσεων σαν ναυπηγείο.

Τεράστιο ενδιαφέρον, ίσως το μεγαλύτερο, παρουσιάζει και το δεύτερο κομμάτι, το λεγόμενο εμπορικό, το οποίο ανήκει σήμερα στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) και πρόκειται και αυτό να βγει σε διαγωνισμό άμεσα. Η λειτουργία του έχει απαγορευτεί από το 2010 μέχρι το 2025 η λειτουργία. Και για αυτό το τμήμα ενδιαφερόμενοι παρουσιάζονται ο όμιλος Onex πάντα μαζί με τον αμερικανική τράπεζα επενδύσεων και ο όμιλος του εφοπλιστή Πριόβολου.

Για να επαναλειτουργήσει θα πρέπει, σύμφωνα με την συμφωνία που έγινε μεταξύ Ελλάδας και κομισιόν, να πουληθεί. Το εμπορικό τμήμα, , έχει σαν προίκα την μεγάλη πέτρινη δεξαμενή, που μπορεί να ανεβάσει τα σούπερ τάνκερ των 300.000 τόνων μεταφορικής ικανότητας. Το «θαύμα» που για την εποχή του, που έχτισε ο Σταύρος Νιάρχος πριν από πέντε δεκαετίες.

Η πέμπτη δεξαμενή παρουσιάζει όμως σήμερα μεγάλες βλάβες, και το κόστος της επισκευής της είναι υψηλό. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν ο όμιλος Πριόβολου, ο οποίος δεν αποκλείεται να «κατεβάσει» προσφορά με ισχυρές συμμαχίες, εφόσον αναδειχθεί πλειοδότης, εξετάζει να αντικατασκτήσει την μόνιμη δεξαμενή με μια πλωτή δεξαμενή 300.000 τόνων, ενώ από την άλλη πλευρά η Onex σχεδιάζει να επισκευάσει την δεξαμενή.

Ωστόσο, προκειμένου να καταστεί εφικτό να προχωρήσει ο διαγωνισμός της ΕΤΑΔ, έπρεπε να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση χώρων με το στρατιωτικό κομμάτι, ώστε και το δεύτερο τμήμα να είναι λειτουργικό και από μόνο του. Σε άλλη περίπτωση αυτός που θα έπαιρνε τον πλειστηριασμό της 27ης Νοεμβρίου, θα ήταν και ο μοναδικός που θα μπορούσε να λειτουργήσει το δεύτερο.

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας ανταλλαγής εκτάσεων μεταξύ ΕΤΑΔ και ΕΝΑΕ για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μπαίνει πλέον στην τελική ευθεία και η διενέργεια του διαγωνισμού για το ακίνητο της ΕΤΑΔ.

Με τη συγκεκριμένη συμφωνία βελτιώθηκε η γεωμετρία της ιδιοκτησίας, διασφαλίστηκε η αυτοτέλεια της με την απόκτηση αυτόνομης εισόδου και «προσώπου» στον παράδρομο της Ε.Ο Αθηνών Κορίνθου και εξασφαλίστηκε ο απαραίτητος ζωτικός χερσαίος χώρος για την εύρυθμη λειτουργία της μεγαλύτερης δεξαμενής της Μεσογείου, της Νο.5, η οποία έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων νεκρού βάρους μέχρι 500.000 τόνους.

Διαβάστε ακόμα: 

Επιβεβαιώνει τη συμμετοχή του στον διαγωνισμό για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ο Θ. Πριόβολος

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Ολοκληρώθηκε η συμφωνία ανταλλαγής εκτάσεων μεταξύ ΕΤΑΔ και ΕΝΑΕ

Χορός δισεκατομμυρίων γύρω από τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση