ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρούν οι διαδικασίες για την υπογραφή των συμβάσεων της ΕΡΓΟΣΕ για τα έργα συνολική αξίας 140 εκατ. ευρώ με αναδόχους τις ΑΒΑΞ και Intrakat, με τους Χρήστο Ιωάννου και Πέτρο Σουρέτη στις διοικητικές τους ηγεσίες αντίστοιχα, καθώς πολύ σύντομα θα παρουσιαστούν στη Βουλή.
Πρόκειται για τα έργα που αφορούν την ηλεκτροκίνηση για το τμήμα Λάρισα-Βόλος και τη σηματοδότηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.
Τα έργα δημοπρατήθηκαν το Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2021, ενώ η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων αναμένεται από τα τέλη του έτους έως τις αρχές του 2022.
Επισημαίνεται, δε, πως τα έργα δημοπρατήθηκαν και θα συμβασιοποιηθούν σε χρόνο ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα. Σε παρόμοιες περιπτώσεις είναι πολύ σύνηθες οι ενδιαφερόμενοι να οδηγούνται σε ένα κυκεώνα προσφυγών προς την Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) και το ΣτΕ στην προσπάθειά τους να κερδίσουν χρόνο για τη συλλογή στοιχείων και εγγράφων την υποβολή καλύτερων προσφορών ή για την υπερίσχυση των προσφορών έναντι αυτών των αντιπάλων τους.
Κατά μέσο όρο η διαδικασία για την ανάδειξη του αναδόχου για τέτοια έργα μπορεί να διαρκέσει έως και 14 μήνες στις καλύτερες περιπτώσεις. Ωστόσο, όσον αφορά τα δύο παραπάνω έργα είναι πολύ πιθανό όχι μόνο να έχουν υπογραφεί αλλά και να έχει ξεκινήσει η κατασκευή τους σε διάστημα μικρότερο των 12 μηνών.
Το Υπουργείο προωθεί ένα πακέτο έργων συνολικής αξίας 13 δισ. Ευρώ, ενώ τα τελευταία δύο έτη έχουν συμβασιοποιηθεί έργα αξίας τουλάχιστον 3,2 δισ. Ευρώ.
Επομένως, δημιουργείται ένα θετικό κλίμα για την ταχεία υπογραφή των συμβάσεων για τα επόμενα έργα της ΕΡΓΟΣΕ αξίας 374 εκατ. ευρώ, τα οποία προκηρύχθηκαν στα τέλη του περασμένου καλοκαιριού, ενώ έχουν ήδη προκύψει οι προσωρινοί μειοδότες.
Ταυτόχρονα, δημιουργείται ένα «καλό προηγούμενο» για τους διαγωνισμούς που αφορούν τα επόμενα έργα αξίας 3,3 δισ. ευρώ που θα προκηρύξει εντός του μήνα η ΕΡΓΟΣΕ. Τα έργα αυτά αφορούν στη σύνδεση έξι λιμένων με το εθνικό δίκτυο σιδηροδρόμων καθιστώντας, μάλιστα, δυνατή τη διασύνδεση με τα Βαλκάνια.
Με αυτό τον τρόπο η Ελλάδα θα μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό διαμετακομιστικό κλάδο καθως τα εμπορεύματα θα μπορούν να ταξιδεύουν με περισσότερα σιδηροδρομικά δρομολόγια, που θα πραγματοποιούνται σε λιγότερο χρόνο, προς την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, που αποτελεί την καρδιά της Γηραιάς Ηπείρου και εκεί βρίσκονται οι πιο ανεπτυγμένες οικονομίες της περιοχής.
Λάρισα-Βόλος
Το έργο που έχει αναλάβει η Intrakat βρίσκεται πάρα πολύ κοντά στην υπογραφή του, καθώς πρόσφατα υπεγράφη μεταξύ της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ ΑΕ και της ΟΣΕ ΑΕ η σύμβαση που δίνει στον ΟΣΕ το δικαίωμα επιφανείας επί της εκτάσεως στο τμήμα Λάρισα-Βόλος για 99 έτη, η οποία είναι απαραίτητη για την έναρξη του έργου.
Για το έργο αξίας 88,2 εκατ. ευρώ είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, υπό την καθοδήγηση του Γεώργιου Περιστέρη, η Mytilineos, με τον Ευάγγελο Μυτιληναίο στο διοικητικό της τιμόνι, η Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Alstom και η Intrakat, η οποία έδωσε την μεγαλύτερη έκπτωση (37,19%) και ανακηρύχθηκε η προσωρινή ανάδοχος με το έργο να δημοπρατείται στην τελική τιμή των 55,2 εκατ. ευρώ.
Ύστερα από την παρουσίαση της σύμβασης στη Βουλή και την υπογραφή της η Intrakat θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου που αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης 100 χλμ. στο τμήμα Λάρισα-Βόλος.
Επιπλέον, θα κατασκευαστεί μία νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή μήκους 10,5 χλμ από το σιδηροδρομικό σταθμό Λατομείου έως το σιδηροδρομικό σταθμό Βόλου, ενώ θα προστεθεί και μία νέα στάση για επιβατική χρήση στην περιοχή της Βιομηχανικής Περιοχής.
Η διάρκεια των έργων ανέρχεται στους 72 μήνες με τα πρώτα τρία χρόνια να αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και τα υπόλοιπα τρία την περίοδο συντήρησης.
Το έργο χρηματοδοτείται μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Πλάνου. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (Ε.Π ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ). Γεγονός και το οποίο σημαίνει πως η κατασκευή του έργου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2024.
Το χρονοδιάγραμμα αυτό, εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής, είναι εφικτό και σε αυτό συνηγορεί η γρήγορη συμβασιοποίηση του έργου.
Θεσσαλονίκη-Ειδομένη
Η δημοπράτηση για τη σηματοδότηση του τμήματος Θεσσαλονίκη-Ειδομένη πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Μάρτιο και η Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Alstom και ήρθε ήρθε αντιμέτωπη με την Κοινοπραξία Mytilineos-Ξανθάκης.
Προς το παρόν η σύμβαση που έχει συντάξει η ΕΡΓΟΣΕ με τον προσωρινό μειοδότη βρίσκεται προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ αναμένεται σύντομα η παρουσίασή της στη Βουλή και η υπογραφή.
Το κόστος του έργου είχε εκτιμηθεί στα 56,73 εκατ. Ευρώ και η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Alstom θα αναλάβει την υλοποίησή του έργου έναντι 50,8 εκατ. Ευρώ καθώς έδωσε έκπτωση 10,7%. Η κοινοπραξία θα αναλάβει να εγκαταστήσει ένα σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, ETCS, και την αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς.
Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 72 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, Τα πρώτα τρία χρόνια θα αφορούν την κατασκευή της σηματοδότησης και τα υπόλοιπα τρία τη συντήρηση της λειτουργίας.
Και αυτό το έργο εντάσσεται στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ και η ταχεία συμβασιοποιηση του σημαίνει πως δε θα υπάρξουν ανησυχίες για την ομαλή χρηματοδότησή του.
Διαβάστε επίσης:
Intrakat: Έδωσε την καλύτερη προσφορά για σιδηροδρομικό έργο 42 εκατ. της ΕΡΓΟΣΕ
ΕΡΓΟΣΕ: Ξεκινά το έργο Λάρισα – Βόλος προϋπολογισμού 67 εκατ. ευρώ
ΤΕΡΝΑ-Mytilineos: Ανέλαβαν τα περισσότερα έργα της ΕΡΓΟΣΕ-Κοιτάζουν το mega project των 3,3 δισ. ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νέα «λαϊκά έντοκα» – Τοποθετήσεις σχεδόν 1 δισ. ευρώ σε ένα χρόνο – Κυνηγούν τις αποδόσεις οι καταθέτες
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία