Προκηρύχθηκε και επίσημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο διαγωνισμός των 383 εκατομμυρίων ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) που αφορά στην προμήθεια λεωφορείων και των προμηθειών για την ενίσχυση του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ.

Ο διαγωνισμός θα τρέξει έως τις 8 Νοεμβρίου όπου και είναι η τελική ημερομηνία για την υποβολή των προσφορών, ενώ η αποσφράγιση τους για την αξιολόγηση των τεχνικών και εν συνεχεία των οικονομικών προσφορών θα γίνει στις 12 του ίδιου μήνα.

Ο διαγωνισμός που χωρίζεται σε 5 τμήατα αφορά στην προμήθεια 770 λεωφορείων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών, ενώ έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το γεγονός ότι ο διαγωνισμός σπάει σε τμήματα σημαίνει πως δε θα υπάρχει μόνο ένας ανάδοχος, αλλά πολλοί, ενώ εκτιμάται πως θα προσελκύσει ελληνικές αλλά και ευρωπαϊκές εταιρίες, οι οποίες θα διεκδικήσουν 5 διαφορετικά “συμβόλαια”.

Η πλειοψηφία των έργων θα διαρκέσει 48 μήνες. Αυτό σημαίνει πως, εάν υπογραφούν οι συμβάσεις στις αρχές του 2022, το οποίο είναι εφικτό εάν δεν υπάρξουν προσφυγές στην ΑΕΠΠ με αποτέλεσμα τις παρατάσεις του διαγωνισμού, τότε τα λεωφορεία θα έχουν καταφτάσει στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη εντός του 2025.

Ο διαγωνισμός

Ο τίτλος του προς δημοπράτηση έργου είναι ο εξής: “Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων, για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης” και το κόστος του ανέρχεται στα 309 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ.

1ο Τμήμα

Το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στη προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12m, κατηγορίας EURO VI και η αξία του ανέρχεται στα 31 εκατομμύρια ευρώ προς ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συτήρηση για ένα έτος) και η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους  45 μήνες.

Η αναθέτουσα αρχή μπορεί να προμηθευτεί επιπλέον 20 οχήματα και στην περίπτωση αυτή το τελικό κόστος του έργου εκτιμάται στα 37,2 εκατομμύρια ευρώ.

2ο Τμήμα

Το δεύτερο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στη προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI και η αξία του ανέρχεται στα 59 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συτήρηση για ένα έτος).

Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ισχύος της σύμβασης.

3ο Τμήμα

Το τρίτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στη προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18m, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI», και η αξία του ανέρχεται στα 43 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συτήρηση για ένα έτος).

Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ισχύος της σύμβασης.

4ο Τμήμα

Το τέταρτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στη προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ, και η αξία του ανέρχεται στα 45,3 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συτήρηση για ένα έτος).

Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 43 μήνες και υπάρχει η δυνατότητα ισχύος της σύμβασης.

5ο Τμήμα

Το τελευταίο τμήμα αφορά στην προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ» και η αξία του ανέρχεται στα 124,6 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ (συμπεριλαμβάνεται και η συτήρηση για ένα έτος).

Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 48 μήνες και δίνεται η δυνατότητα παράτασης της ισχύος της σύμβασης.

Διαβάστε επίσης

Καραμανλής: Λύση για το κυκλοφοριακό-Τι είπε για ΒΟΑΚ, λεωφορεία και Μετρό

Κώστας Καραμανλής: Με τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος μπαίνει τέλος στη μεγάλη περιπέτεια των πολιτών

Κώστας Καραμανλής: Με το στρατηγικό πλάνο για έργα 13,3 δισ. βγαίνουμε από τη «μιζέρια» του παρελθόντος