ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Tο υψηλό κόστος της ενέργειας ως το κυριότερο πρόβλημα του κλάδου ανέδειξαν ο Ευάγγελος Μυτιληναίος και ο Μιχάλης Στασινόπουλος στη διάρκεια εκδήλωσης για το ελληνικό αλουμίνιο την Τετάρτη.
Ο κ. Μυτιληναίος επισήμανε χαρακτηριστικά ότι «όταν κλυδωνίζεται η κρατική επιχείρηση ηλεκτρισμού, τότε κλυδωνίζεται όλη η μεταποιητική δραστηριότητα», ενώ διευκρίνισε ότι η σημερινή κατάσταση στην αγορά ηλεκτρισμού θα επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στον κλάδο και αυτό, διότι «έπρεπε η ΔΕΗ να μείνει στη ζωή με το ζόρι».
«Έως να υπάρξει αλλαγή του μίγματος παραγωγής το οποίο απαιτεί περίπου πέντε με έξι χρόνια, η κατάσταση θα είναι δύσκολη. Μην ξεχνάτε ότι μεταξύ των χωρών της ΕΕ, είμαστε σε ένα… νησί με λιγνίτη» σημείωσε χαρακτηριστικά αναφέροντας ότι «στις άλλες χώρες υπάρχουν διασυνδέσεις και εισαγωγές».
Ο κ. Στασινόπουλος, από την πλευρά του, τόνισε ότι «είμαστε σε πολύ χειρότερη θέση από τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές μας λόγω του κόστους της ενέργειας. Έχουμε μείνει πολύ πίσω στο θέμα της απελευθέρωσης και για αυτό θα πρέπει να βρεθεί ένα σημείο ισορροπίας».
Σύμφωνα με τον Γιώργο Μυλωνά, διευθύνοντα σύμβουλο της Alumil ΑΕ, η μόνη ασφαλής διέξοδος για τον κλάδο του αλουμινίου είναι η εξωστρέφειά του, ενώ αναφέρθηκε και στην ολοένα και μεγαλύτερη χρήση του αλουμινίου στην αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ ο κ. Στασινόπουλος ανέφερε ότι οι θετικές επιδόσεις οφείλονται και στη θετική διεθνή οικονομική συγκυρία.
Στο ίδιο θέμα, ο κ. Μυτιληναίος ανέφερε ότι πέραν των εξαγωγών, στόχος του ομίλου είναι η διεύρυνση των πωλήσεων και στην εσωτερική αγορά, αναφέροντας ότι το κόστος μεταφοράς είναι μικρότερο, ενώ από την άλλη και οι ελληνικές επιχειρήσεις επεξεργασίας αλουμινίου διευκολύνονται, καθώς δεν είναι υποχρεωμένες να διατηρούν στοκ, κάτι που κάνει η Αλουμίνιον της Ελλάδας.
Σχετικά τον εμπορικό πόλεμο των ΗΠΑ, ο κ. Μυτιληναίος υπογράμμισε ότι, αν και ο όμιλος δεν εξάγει στις ΗΠΑ, «είναι το χειρότερο που μπορούσε να συμβεί. Θα είμαστε χαμένοι όλοι μας. Το θέμα του εμπορικού πολέμου είναι φωτιά -και ξέρετε πόσο γρήγορα εξαπλώνεται».
Προβληματισμένος για τα συγκεκριμένο ζήτημα εμφανίστηκε και ο κ. Στασινόπουλος ο οποίος όπως είπε, «έχουμε διαχρονικά παρουσία στις ΗΠΑ και έχουμε αποκτήσει ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς, το οποίο σχεδιάζαμε να επεκτείνουμε. Μας πειράζει το θέμα, αλλά θα αντεπεξέλθουμε».