Στην Κρήτη και τη Στερεά Ελλάδα μεταφέρονται οι προβολείς του κατασκευαστικού κλάδου, καθώς το Υπουργείο Υποδομών προχωράει τις διαδικασίες για τη δημοπράτηση δύο οδικών έργων αξίας 475 εκατ. ευρώ, τα οποία αποτελούν «σημαίες» του εθνικού προγράμματος υποδομών και έχουν πρωταγωνιστήσει στις πρόσφατες εξαγγελίες τόσο του Υπουργού Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, όσο και του Υφυπουργού Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη.

Πρόκειται για τους Άμφισα-Μπράλος που αφορά την Εθνική Οδό 27 στη Στερεά Ελλάδα, καθώς και το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ, το οποίο αποτελεί την πρώτη υπό δημοπράτηση εκ τριων συμβάσεων του ΒΟΑΚ,η αξία των οποίων ξεπερνάει συνολικά τα 1,6 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και αναρτήθηκε στη Διαύγεια δόθηκε το πράσινο φως στην αναθέτουσα αρχή των έργων, η οποία είναι η Ειδική Υπηρεσία ∆ηµοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδοµών (ΕΥΔΕ ΚΣΥΥ), να συγκροτήσει τις τριμελείς επιτροπές για τη διεξαγωγή των εν λόγω διαγωνισμών.

Υπενθυμίζεται πως οι υποβολή των προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερομένων σχημάτων και η αποσφράγιση τους αναμένεται να πραγματοποιηθεί έως τα τέλη του τρέχοντος μήνα.

Η αξία των έργων αλλά και η σημασία τους για τις περιφερειακές αλλά και τις εθνικές υποδομές εν γένει, θα έχουν ως αποτέλεσμα τη διεκδίκηση των έργων από τις κορυφαίες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες και Όμιλους. Επομένως ο κατασκευαστικός κλάδος και ο τεχνικός κόσμος θα παρακολουθεί με αυξημένο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, ενώ αναμφίβολα θα προκύψουν και νέες συμμαχίες μεταξύ των διεκδικούντων.

Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος

Πρόκειται για το πρώτο έργο του ΒΟΑΚ αξίας 185 εκατ. ευρώ και μήκους 14 χιλιομέτρων για το οποίο θα έχουμε στο αμέσως επόμενο διάστημα την ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη. Αυτό συμβαίνει καθώς, το έργο δημοπρατείται ως δημόσιο έργο, γεγονός και το οποίο σημαίνει ταχύτερες διαδικασίες δημοπράτησης.

Υπενθυμίζεται πως το ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 7 Ιανουαρίου και η υποβολή των οικονομικών και τεχνικών προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερομέων σχημάτων θα γίνει στις 22 Φεβρουαρίου. Όπως είναι φυσικό ο ανταγωνισμός για ένα τέτοιο έργο είναι αυξημένος και οι εταιρείες χρησιμοποιούν κάθε διαθέσιμο μέσο προκειμένου  να μπουν στην κούρσα της διεκδίκησης, ή εάν δε μπορούν να πραγματοποιηθεί αυτή η επιθυμία τους, προσπαθούν να καθυστερήσουν το διαγωνισμό ή ακόμα και να τον οδηγήσουν σε ματαίωση.

Μία τέτοια προσπάθεια έκανε και η κοινοπραξία των Δομική Κρήτης Α.Ε.-ΕΚΤΕΡ Α.Ε- ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε-ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. , στις 24 Ιανουαρίου, η οποία χρησιμοποίησε το κλασικό κόλπο της προσφυγής στην Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) επικαλούμενη τα αυστηρά οικονομικά και τεχνικά κριτήρια για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό.

Σε αυτές τις περιπτώσεις οι εταιρείς που προσφέυγουν ζητούν την αναστολή του διαγωνισμού και την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των προσφορών.

Ωστόσο σε σχετική απόφαση που εκδόθηκε στις 31 Ιανουαρίου η ΑΕΠΠ απέρριψε και τα δύο αιτήματα των προσυγέντων (αναστολή και παράταση της διαγωνιστικής διαδικασίας) με αποτέλεσμα ο δρόμος να παραμένει ανοικτός για την υποβολή των προσφορών την προκαθορισμένη ημερομηνία.

Εφόσον δεν υπάρξουν άλλα κολλήματα, είναι πολύ πιθανό ο ανάδοχος να έχει αναδειχθεί εντός τριμήνου και η σύμβαση να υπογραφεί εντός του καλοκαιριού. Σε ένα αισιόδοξο σενάριο, τα εργοτάξια θα έχουν στηθεί από τα τέλη του τρέχοντος έτους, ενώ με πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς η εκκίνηση των εργασιών τοποθετείται εντός του Α’ Τριμήνου του 2023.

Μπράλος –  Άμφισσα

Το υπό δημοπράτηση έργο αφορά στο Τμήμα Μπράλος-Άμφισσα του διαγώνιου Οδικού Άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριοκαι αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι του Ε65, καθώς συνδέεει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό, ενώ μειώνεται και ο χρόνος της διαδρομής από την πόλη της Πάτρα και το Αντίρριο έως τη Λαμία

Το μήκος του εν λόγω οδικού έργου ανέρχεται στα 25 χιλιόμετρα και η αξία του εκτιμάται στα 285 εκατ. ευρώ και στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή δύο σηράγγων, οκτώ γεφυρών και οκτώ ισόπεδων κόμβων.

Το έργο προκηρύχθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και ο διαγωνισμός βγήκε στον αέρα στις 22 Δεκεμβρίου. Στόχος του Υπουργείου ήταν ο ανάδοχος να έχει προκύψει στις αρχές του 2022 και με την τελευταία απόφαση του Κώστα Αχ. Καραμανλή είναι πολύ πιθανό να γνωρίζουμε τον προσωρινό μειοδότη στις αρχές του Μαρτίου, καθώς η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει, πλην απρόοπτου, στις 15 Φεβρουαρίου.

Επόμενο βήμα είναι η υπογραφή της σχετικής σύμβασης με τον ανάδοχο, η οποία θα έχει ολοκληρωθεί εντός του έτους με αποτέλεσμα η εκκίνηση των εργασιών να τοποθετείται προς τα τέλη του έτους ή τις αρχές του 2023. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το έργο να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027, καθώς η κατασκευαστική του διάρκεια ανέρχεται στα 4,5 έτη από την υπογραφή της σύμβασης.

Διαβάστε επίσης

Καραμανλής: Δημοπρατείται το «Μπράλος- Άμφισσα»-Δείχνουμε έμπρακτα την ευαισθησία μας

ΒΟΑΚ: «Πρεμιέρα» για την ανάδειξη αναδόχων με το ΣΔΙΤ Νεάπολη-Χερσόνησος