Προχωρά το έργο ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 248 εκατ. ευρώ, που αφορά την αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, καθώς ολοκληρώθηκε η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, με το επόμενο βήμα να είναι η υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τις ενδιαφερόμενες εταιρίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR, Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος(ΜΕΤΚΑ) και ΑΒΑΞ.

Το έργο ειδικότερα αφορά την αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού με κατασκευή νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ, ενώ ο νέος δρόμος προορίζεται να έχει χαρακτηριστικά άξονα ταχείας κυκλοφορίας.

1

O διαγωνισμός, που υλοποιείται με την μέθοδο ΣΔΙΤ και θα έχει διάρκεια 30 έτη, μέχρι σήμερα προχωράει με τους πέντε μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους και συνεχίζεται μετά την ολοκλήρωση του δεύτερου κύκλου του ανταγωνιστικού διαλόγου και τη σύνταξη του τεύχους υποβολής των δεσμευτικών προσφορών, σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με προκήρυξη, προβλέπεται η αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας σε αυτοκινητόδρομο με την αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και την κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων, ενώ παράλληλα περιλαμβάνεται και η σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.

Το έργο και η εκκρεμότητα του «Θεσσαλονίκη-Έδεσσα»

Ειδικότερα, ο ανάδοχος θα αναλάβει πρώτον τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων, Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους περίπου 29,5 χλμ., Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους περίπου 13,5 χλμ., Α/Κ Μεσορράχης , Α/Κ Παλαιοκώμης, Α/Κ Μ. Σουλίου, Α/Κ Ροδολίβους, Α/Κ Πρώτης, Α/Κ Ν. Μπάφρας, Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη, Α/Κ Μαυρολεύκης, Α/Κ Περιφερειακής Δράμας και Κ/Κ Δράμας που αφορά τη σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας.

Και δεύτερον τη λειτουργία, συντήρηση και χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη συνολικού μήκους 43 χλμ. και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.

Συγκεκριμένα τα 3 πρώτα χρόνια της σύμβασης αφορούν στην κατασκευή και αναβάθμιση των υποδομών για το έργο Δράμα-Αμφίπολη και τα υπόλοιπα 27 θα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

Πρόκειται για έργο μεγάλης σημασίας για την Βόρεια Ελλάδα καθώς με την ολοκλήρωσή τους πρόκειται να αναβαθμίσει την οδική σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό προσφέροντας παράλληλα εύκολη πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης.

Υπενθυμίζεται πως το έργο ΣΔΙΤ προκηρύχθηκε τέλη 2022 μαζί με ένα ακόμη έργο ΣΔΙΤ που αφορά στη βελτίωση του οδικού δικτύου της Βορείου Ελλάδας («Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με ΣΔΙΤ»), προϋπολογισμού περίπου 445 εκατ. ευρώ. Τα δύο αυτά έργα βρίσκονταν κοντά στην ατζέντα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με αποτέλεσμα να αναμένεται το επόμενο διάστημα να ανοίξει και για αυτό ο δρόμος των δεσμευτικών προσφορών.

Η οδική σύνδεση Δράμας – Αμφίπολης αφορά έναν βασικό άξονα εξυπηρέτησης των εμπορευματικών και επιβατικών κυκλοφοριακών ροών μεταξύ της πόλης της Δράμας αλλά και της ευρύτερης περιοχής με τον οδικό άξονα της Εγνατίας Οδού που διατρέχει την Β. Ελλάδα και συνδέεται με πόλεις, λιμάνια, αεροδρόμια αλλά και βιομηχανικές περιοχές.

Η ένωση της Δράμας με τις γύρω μεγάλες πόλεις, με ένα σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα, όπως είναι η Εγνατία Οδός, αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα για όλους τους διερχόμενους οδηγούς, αλλά και όσους εισέρχονται στη χώρα μας από τα βόρεια σύνορά της, με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη και τη νότια Ελλάδα.

Η κατασκευή ενός καινούριου και βασισμένου στα σύγχρονα πρότυπα κάθετου οδικού άξονα θα εξυπηρετήσει τους οδηγούς και θα διευκολύνει τη μετακίνηση εισαγόμενων και εξαγόμενων εμπορικών προϊόντων, μιας και αποτελεί τον οδικό δίαυλο επικοινωνίας με τα μεγάλα αστικά κέντρα και λιμάνια της χώρας.

Τέλος, θα μειώσει το χρόνο μετακίνησης και θα διατηρήσει την ασφαλή διέλευση των οχημάτων, εφόσον θα εξακολουθεί να μην διέρχεται από κατοικημένες περιοχές.

Διαβάστε επίσης:

Πώς προχωρά ο διαγωνισμός για τις φοιτητικές εστίες στη Δ. Μακεδονία – Η μάχη των «big 5»

Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Άκτωρ Παραχωρήσεις για AKTOR και Ελλάκτωρ

ΑΚΤΩΡ: Μπαίνει «στο παιχνίδι» της διεκδίκησης για το νέο Logistic Center στη Φυλή