Προχωρούν οι διαδικασίες για τον διαγωνισμό που αφορά υδροδοτικό ΣΔΙΤ αξίας 291 εκατ. Ευρώ που δημοπρατεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για το έργο που αφορά στη λειτουργία και τη συντήρηση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Δικτύου της Αθήνας και το διεκδικούν μεγάλοι εγχώριοι Όμιλοι, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο Ελλάκτωρ και η Intrakat.

Πιο συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός, που έχει εισέλθει από τις αρχές του μήνα στο επόμενο στάδιο (δηλαδή αυτό του ανταγωνιστικού διαλόγου και εν συνεχεία της υποβολής των οικονομικών προσφορών), προχωράει, καθώς το Υπουργείο έδωσε το πράσινο φως για τα τεύχη της πρόσκλησης συμμετοχή σε διάλογο.

1

Το παραπάνω προκύπτει από την απόφαση που αναρτήθηκε πρόσφατα στη Διαύγεια και υπογράφεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή. Εν ολίγοις προχωρά στο στάδιο Β1 του διαγωνισμού κατά τη διάρκεια του οποίου τα ενδιαφερόμενα σχήματα και η αρχή θα καθορίσουν το τελικό τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου.

Το αμέσως επόμενο βήμα είναι η υποβολή των οικονομικών προσφορών και βάσει ενός μετριοπαθούς υπολογισμού εκτιμάται πως θα γνωρίζουμε τον ανάδοχο στις αρχές του 2023 και εντός του ίδιου έτους θα έχει υπογραφεί και η σχετική σύμβαση. Αυτό σημαίνει πως ο ανάδοχος θα μπορεί να εγκατασταθεί στο έργο τουλάχιστον ένα χρόνο πριν από τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης την οποία έχει αναλάβει η ΕΥΔΑΠ έως το 2025.

Ο διαγωνισμός και οι μνηστήρες

Ο διαγωνισμός για το εν λόγω έργο προκηρύχθηκε το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους και προσέλκυσε των ενδιαφέρον τριών σχημάτων. Αυτά ήταν τα εξής:

  • Η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat
  • Ο Όμιλος Ελλάκτωρ μέσω των θυγατρικών του (ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΗΛΕΚΤΩΡ -ΑΚΤΩΡ)
  • Η Μηχανική Α.Ε

Υπενθυμίζεται, πως η Επιτροπή Έργου έδωσε το πράσινο φως για τη διεκδίκηση του έργου από τα πρώτα δύο σχήματα, ενώ η Μηχανική «κόπηκε». Σημειώνεται πως αυξημένο ήταν και το ενδιαφέρον της ΕΥΔΑΠ, η οποία φερόταν να βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με Ομίλους, καθώς δεν πραγματοποιήθηκε η αλλαγή του ιδρυτικού της νόμου, ώστε να μπορεί να συμμετέχει σε ΣΔΙΤ. Μάλιστα, η συμμετοχή της ΕΥΔΑΠ στον διαγωνισμό θα έδινε σημαντικό πλεονέκτημα στην πιθανή κοινοπραξία, καθώς η εταιρεία έχει εμπειρία σε παρόμοια έργα, ενώ διαχειρίζεται και το υπό δημοπράτηση έργο.

Τι αφορά το έργο-Τα οφέλη

Αναλυτικότερα το υπό δημοπράτηση έργο αφορά Λειτουργία, Συντήρηση, Επισκευή, Αποκατάσταση των Παγίων που ανήκουν στην Εταιρεία Παγίων Ε.ΥΔ.Α.Π. και η διάρκεια του θα είναι 20ετής.

Το έργο περιλαμβάνει τα φράγματα και τους ταμιευτήρες Ευήνου, Μόρνου, Μαραθώνα, τη λίμνη Υλίκης, τις γεωτρήσεις Πάρνηθας και Βοιωτικού κάμπου, τα υδραγωγεία, τα δίκτυα μεταφοράς μήκους 400 χιλιομέτρων και τα αντλιοστάσια της κύρια υποδομής για την υδροδότηση του λεκανοπεδίου της Αθήνας.

Ο ανάδοχος καλείται να διασφαλίσει την αποδοτική και απρόσκοπτη λειτουργίας του υδροδοτικού δικτύου της Αττικής, μέσω σύγχρονων συστημάτων παρακολούθησης που θα προλαμβάνουν και θα εντοπίζουν έγκαιρα τις βλάβες, βελτιστοποιώντας την οικονομική του απόδοση ενώ παράλληλα θα εξασφαλίζεται η ορθή διαχείριση των υδάτινων πόρων.

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: Προς υπογραφή έργα αξίας €1,7 δισ. έως το τέλος του έτους – Ποιοι μεγάλοι Όμιλοι τα αναλαμβάνουν

Υπουργείο Υποδομών: Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός αξίας 383 εκατ. ευρώ για τα πράσινα λεωφορεία