ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Θέμα ημερών είναι να παρουσιαστεί το νομοσχέδιο για τις Πρότυπες Προτάσεις στη Βουλή, το οποίο αφορά τη συνεργασία του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα για την ανάδειξη έργων μέσω ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων. Tο εν λόγω νομοσχέδιο θα συμβάλει στην ταχύτερη ωρίμανση και τη δημοπράτηση έργων υποδομών, η αξία των οποίων θα πρέπει να ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για μία πρόταση νόμου από το Υπουργείο Υποδομών, το οποίο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από τον περασμένο Νοέμβριο. Βάσει αυτού οι κατασκευαστικές εταιρείες και οι Όμιλοι θα μπορούν να προτείνουν από μόνες τους στην Πολιτεία τα έργα υποδομών που κρίνουν απαραίτητα να υλοποιηθούν.
Εν ολίγοις οι εταιρείες θα προετοιμάζουν τις μελέτες και τη χάραξη των έργων, υπό την προϋπόθεση ότι αυτά δεν τελούν ήδη υπό διαγωνιστική διαδικασία ή που έχουν «κολλήσει» σε κάποιο στάδιο της διαδικασίας δημοπράτησης. Από εκεί και έπειτα ειδικές επιτροπές των αρμόδιων Υπουργείων (κυρίως του Υπουργείου Υποδομών, και Ενέργειας και Περιβάλλοντος) θα εξετάζουν τις υποβληθείσες προτάσεις και εν συνεχεία, εφόσον δοθεί η απαραίτητη έγκριση, θα ξεκινά η δημοπράτησή των έργων με κάποια πλεονεκτήματα για τους προτείνοντες.
Το αποτέλεσμα της παραπάνω μεθόδου θα είναι ότι τα μελλοντικά έργα υποδομών θα παραδίδοντα σχεδόν «έτοιμα» προς δημοπράτηση και ως εκ τούτου γίνεται λόγος για έργα με το «κλειδί στο χέρι» (turn-key projects) , τα οποία δε θα έρχονται αντιμέτωπα με τις καθυστερήσεις και τα κωλύματα που αντιμετωπίσει ο δημόσιος τομέας κατά τη διάρκεια εκπόνησης των μελετών και των τευχών δημοπράτησης.
Η αντιμετώπιση του κατασκευαστικού κλάδου
Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr η υποδοχή του νομοσχεδίου των Πρότυπων Προτάσεων από τις μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες είναι θετική καικ κάνουν μάλιστα λόγο για «σημαντική και εξαιρετική πρωτοβουλία». Επίσης, και διεθνείς κολοσοί με δραστηριότητα στη χώρα μας, όπως η Egis (Υφιστάμενη παραχώρηση Αττικής Οδού και η προς υπογραφή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού) αποτιμούν θετικά το συγεκριμένο σχέδιο.
Επισημαίνουν πως το κράτος θα συντονίζει την προσπάθεια για νέες και σύγχρονες υποδομές με αναπτυξιακό πρόσημο και θα απευθύνεται στις εταιρίες που διαθέτουν τη βέλτιστη τεχνογνωσία και το απαραίτητο προσωπικό. Και τονίζουν πως η εν λόγω πρακτική έχει σημαντικά αποτελέσματα σε διεθνές επίπεδο με κυριότερο παράδειγμα τη γείτονα μας, την Ιταλία.
Κρίνουν, δε, πως οι Πρότυπες Προτάσεις θα αποφέρουν οφέλη ως προς την υλοποίηση των μεγάλων έργων που εκτός από την οικονομική ανάπτυξη θα συνεισφέρουν σημαντικές υποδομές προς υποστήριξη της κοινωνίας.
Διαβάστε επίσης
Γιατί οι γαλλικοί όμιλοι συνεχίζουν να επενδύουν στα μεγάλα οδικά έργα στην Ελλάδα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike