Πριν από δέκα χρόνια όταν το Facebook πρωτοεμφάνισε το περίφημο News Feed (τη ροή στην Aριχική Σελίδα κάθε λογαριασμού), όλοι οι χρήστες του δημοφιλούς μέσου παρανόησαν καθώς από την πρώτη στιγμή μίσησαν την αλλαγή.

“Ήταν το πιο άδοξο λανσάρισμα στα χρονικά” παραδέχεται σήμερα ο Chris Cox, Chief Product Officer του Facebook και ένας από τους πρώτους που εργάστηκαν για την εξέλιξή του. Η αλλαγή αυτή όμως, θα κατέληγε να αλλάξει ολοκληρωτικά τον τρόπο που χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο.

Η επετειακή εικόνα που δημοσίευσε σήμερα ο Marc Zuckerberg, για τα 10 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του News Feed
Η επετειακή εικόνα που δημοσίευσε σήμερα ο Marc Zuckerberg, για τα 10 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του News Feed

Μπαίνοντας στο Facebook κατακλύζεσαι συνεχώς από δημοσιεύσεις, ενημερώσεις, ειδοποιήσεις κλπ. Πριν την ύπαρξη του News Feed όμως, τίποτα από αυτά δεν ήταν διαθέσιμο. Μπορούσες μόνο να λάβεις ειδοποιήσεις όταν κάποιος σου έκανε “Poke” και όταν κάποιος έγραφε κάτι στον Τοίχο σου.

Κάθε στιγμή της εξερεύνησης του ιστότοπου ήταν σαν ένα κυνήγι θησαυρού με πολλές  διαφορετικές σελίδες. Έπρεπε να ψάξεις τα συγκεκριμένα άτομα που σε ενδιέφεραν για να δεις τα προφίλ τους και στη συνέχεια να περιηγηθείς μέσα από αυτά. Οι περισσότεροι πιθανώς δεν θα θυμούνται πώς ακριβώς γινόταν αυτό: την περίοδο που πραγματοποιήθηκε η αλλαγή, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης είχε μόνο 10εκ. χρήστες, συγκριτικά με τους πλέον 1,17δισ. που χρησιμοποιούν ενεργά το δίκτυο.

Οι τέσσερις επικεφαλής για την δημιουργία του News Feed- ο Cox, ο Andrew “Boz” Bozworth, η Ruchi Sanghvi και ο Kang-Xiang – “εξομολόγηθηκαν” σε live-stream μαζί με τον CEO Mark Zuckerberg, πως ευελπιστούσαν ότι το συγκεκριμένο update θα κέρδιζε αμέσως τον κόσμο. Έκαναν όμως μεγάλο λάθος. (Στην αρχή τουλάχιστον.)

Η ομάδα που δημιούργησε την Αρχική Σελίδα, λίγες στιγμές μετά το πρώτο λανσάρισμα της λειτουργίας
Η ομάδα που δημιούργησε την Αρχική Σελίδα, λίγες στιγμές μετά το πρώτο λανσάρισμα της λειτουργίας

Η ομάδα λοιπόν, βιάστηκε πολύ να γιορτάσει το γεγονός με σαμπάνιες, αφού την επόμενη κιόλας μέρα δυσαρεστημένοι χρήστες και δημοσιογράφοι συνωστίζονταν στο προαύλιο των γραφείων τους διαμαρτυρόμενοι για τη νέα λειτουργία. Η ειρωνεία όμως της υπόθεσης είναι πως ο συντονισμός όλων των διαμαρτυρόμενων, απέδειξε στους υπεύθυνους του Facebook πως η Αρχική Σελίδα ήταν πράγματι αποτελεσματική. Πριν από αυτή, θα ήταν πολύ πιο δύσκολο για κάποιον να επικοινωνήσει και να συνεννοηθεί με έναν άγνωστο για έναν συγκεκριμένο σκοπό. Τελικά, οι χρήστες περνούσαν πολύ περισσοτερη ώρα στο Facebook και είχαν τη δυνατότητα να συνδεθούν με τους άλλους χρήστες με τρόπους που στο παρελθόν ήταν αδύνατοι.

Με μία συνοπτική ματιά στα δέκα χρόνια από το “καταστροφικό” αυτό λανσάρισμα του News Feed, είναι πιο ξεκάθαρο από ποτέ πως η Αρχική Σελίδα δεν άλλαξε μόνο το Facebook αλλά ολόκληρο τον κόσμο. Ήταν ουσιαστικά το πρώτο σύστημα τροφοδοσίας ενημερώσεων σε κοινωνικό δίκτυο. Σήμερα, τα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιούν ένα παρόμοιο μοντέλο κεντρικής σελίδας με απευθείας συνεχείς ενημερώσεις από τους χρήστες. Η ιδέα μίας φιλτραρισμένης ροής ενημερώσεων θεωρείται πλέον αυτονόητη, την περίοδο όμως εκείνη φαινόταν ως κάτι το επαναστατικό.

Κατάφερε να δώσει στα χέρια του Facebook μία άνευ προηγουμένου δύναμη γύρω από τις ψηφιακές ζωές των ανθρώπων. Η δημιουργία της Αρχικής Σελίδας είναι αυτό που έκανε το Facebook να πάει στην κορυφή των μεγαλύτερων παρόχων πληροφοριών παγκοσμίως. Παρά την δυσαρέσκεια του Zuckerberg όταν το Facebook αποκαλείται “εταιρία μέσων ενημέρωσης”, αποδεικνύεται πως αποτελεί την πιο κοινή πηγή ενημέρωσης σε ολοένα και περισσότερους ενήλικες στις ΗΠΑ, από οποιοδήποτε άλλο κοινωνικό δίκτυο.

Το προφίλ του Marck Zuckerberg το 2006
Το προφίλ του Marck Zuckerberg το 2006

Αυτό κάνει τον συνεχώς μεταβαλλόμενο αλγόριθμο του ιστότοπου εξαιρετικά ισχυρό: Ο μέσος χρήστης του Facebook θα μπορούσε υποθετικά να δει 2.000 διαφορετικές ιστορίες μέσα σε μία ημέρα, όμως θα καταλήξει να βλέπει μόνο τις 200 από αυτές.

Όπως γράφει και στην επετειακή του δημοσίευση, ο ίδιος ο Zuckerberg: “Προσπαθούμε συνεχώς να κατανοούμε καλύτερα τι θεωρείται χρήσιμο και τι όχι από την κοινότητά μας”.

Διαβάστε ακόμη: 

http://www.mononews.gr/rich-kids-instagram-kalokerines-vouties-se-metrita-ke-sampania-apo-tous-zamploutous-gonous-tou-planiti/72195