Τον Μάρτιο αναμένεται να προκηρυχθεί ο νέος διαγωνισμός του υπουργείου υποδομών και μεταφορών για την προμήθεια νέων ηλεκτρικών λεωφορείων σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου. Πρόκειται για τη Β’ Φάση της ενίσχυσης του στόλου του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ και το κόστος των συμβάσεων υπολογίζεται στα 500 εκατ. Ευρώ.

Σε αυτή αναμένεται να ενταχθεί και το σύνολο των λεωφορείων που κόπηκαν από την Α΄ Φάση, καθώς δύο από τα πέντε τμήματά της ματαιώθηκαν με αποτέλεσμα να εκκρεμεί η προμήθεια 200 λεωφορείων.

Υπενθυμίζεται ότι στη Α΄ Φάση είχε προβλεφθεί η απόκτηση 750 λεωφορείων, τα οποία θα ήταν υβριδικά, συμπιεσμένου φυσικού αερίου και ηλεκτρικά.

Ωστόσο, η «αφαίρεση» των 200 οχημάτων, οδήγησε το υπουργείο στην απόφαση να προστεθούν στην επόμενη φάση, καθώς στόχος είναι συνολικά με το πέρας και των δύο διαγωνισμών να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη 1300 νέα πράσινα λεωφορεία.

Πρόκειται για τον πρώτο διαγωνισμό που τρέχει το υπουργείο υποδομών για την απόκτηση νέων οχημάτων ύστερα από 16 χρόνια, καθώς η τελευταία φορά που έγινε προμήθεια λεωφορείων ήταν το 2007.

Καθυστερήσεις στην παραλαβή των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων – Πού βρίσκονται οι άλλες συμβάσεις

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι ίδιες πηγές η προμήθεια των ηλεκτρικών λεωφορείων της Yutong, αναμένεται να καθυστερήσει μεταξύ δύο και τριών εβδομάδων, καθώς η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα δημιουργεί κενά στην αλυσίδα των logistics.

Προσθέτουν, δε, ότι ενδέχεται και να μη χαθεί το ορόσημο του Απριλίου, που είναι και ο αρχικός στόχος, ενώ εκτιμούν ότι τα νέα οχήματα θα έχουν καταφθάσει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σίγουρα έως τον Μάιο.

Υπενθυμίζεται ότι τα 140 εξ΄ αυτών θα έρθουν στην πρωτεύουσα και τα υπόλοιπα θα βρεθούν στη Θεσσαλονίκη.

Όσον αφορά τη σύμβαση της IVECO, η οποία έχει αναλάβει τη σύμβαση για την προμήθεια 100 λεωφορείων φυσικού αερίου έναντι 43 εκατ. Ευρώ, τα ίδια στελέχη αναφέρουν ότι αυτή θα οδεύσει σύντομα προς υπογραφή.

Πιο συγκεκριμένα, η σύμβαση έχει περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και έχουν ζητηθεί μερικές διευκρινίσεις από το υπουργείο, οι οποίες έχουν απαντηθεί. Σχολιάζουν, δε, ότι πρόκειται για μία καθαρά τυπική διαδικασία.

Σχετικά με την έτερη σύμβαση για 200 οχήματα φυσικού αερίου και προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ που έχει αναλάβει η ιταλική Industria Italiana Autobus, αυτή βρίσκεται στη διάθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως έχει αποκαλύψει το mononews, ότι στην εν λόγω εταιρεία, συμμετέχει η τουρκική Karsan καθώς κατέχει το 28,5% του μετοχικού της κεφαλαίου.

Σχετικά με την Karsan το mononews έχει κάνει εκτενές ρεπορτάζ αποκαλύπτοντας ότι ανήκει στον όμιλο KoC Holdings, του τούρκου μεγιστάνα Inan Kirac.

Διαβάστε επίσης: 

Σταϊκούρας: Συντομότερη κατά 45 λεπτά η διαδρομή Αθήνα – Λευκάδα με τον νέο οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία

Σταϊκούρας: Πότε θα παραδοθούν τα μεγάλα έργα – Ανοίγουν 25 Ιανουαρίου οι προσφορές για ΒΟΑΚ – Απολογισμός του έργου

Αλέξανδρος Εξάρχου (ΑΚΤΩΡ): Στο 20% η πορεία στο εργοτάξιό μας στο Πάτρα-Πύργος – Είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος