• Business

    Πράσινα λεωφορεία: Η BYD βάζει νέα εμπόδια στον διαγωνισμό του υπουργείου υποδομών

    Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος, CEO Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, Ιωάννης Πετρόπουλος, Μέτοχος Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ

    Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος, CEO «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ», Ιωάννης Πετρόπουλος, Μέτοχος «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ»


    Εμπόδια στον διαγωνισμό του υπουργείου υποδομών για τα πράσινα λεωφορεία βάζει για μία ακόμα φορά η κινεζική εταιρεία Build Your Dreams, καθώς όπως αναφέρουν στο mononews πηγές πολύ κοντά στον σχετικό διαγωνισμό, η προσφορά της έχει κολλήσει στο στάδιο της αξιολόγησης του τεχνικού φακέλου.

    Να σημειωθεί ότι πρόκειται για το τέταρτο τμήμα του διαγωνισμού για την ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ με 650 νέα πράσινα λεωφορεία, και η κινεζική εταιρεία που εκπροσωπείται στη χώρα μας από την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, αποτελούσε το μοναδικό υποψήφιο για την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων εκτιμώμενου προϋπολογισμού 43,5 εκατ. Ευρώ.

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές το πρόβλημα που υπάρχει είναι το γεγονός ότι δεν αποδεικνύει ότι διαθέτει την κατάλληλη εμπειρία στην ευρωπαϊκή αγορά.

    Πρόκειται για μία καθαρά τυπική διαδικασία, την οποία μία τόσο μεγάλη εταιρεία θα μπορούσε και θα έπρεπε να είχε λάβει σοβαρά υπόψη.

    Ωστόσο, ο φάκελος της παραμένει προβληματικός, όπως έγινε και στο πέμπτο τμήμα του αντίστοιχου διαγωνισμού που κόπηκε.

    Η BYD καθυστερεί να δώσει διευκρινίσεις

    Σύμφωνα με όσα είναι σε θέση να γνωρίζει το mononews.gr, το υπουργείο υποδομών έχει ζητήσει από την κινεζική εταιρεία διευκρινίσεις τις οποίες ακόμα δεν έχει δώσει στην αρμόδια επιτροπή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καθυστερεί σημαντικά η άφιξη των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

    Την ίδια στιγμή η Yutong Bus με αντιπρόσωπο στη χώρα μας τον Όμιλο Κοπελούζου έχει πάρει το τελικό πράσινο φως για τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία αξίας 123 εκατ. Ευρώ με τις υπογραφές να αναμένεται να πέσουν εντός της επόμενης εβδομάδας, ενώ τα οχήματα αυτά αναμένεται να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό στις δύο πόλεις από τα τέλη του ερχόμενου Απριλίου.

    Από την άλλη, η BYD εκτός από το να καθυστερεί τον διαγωνισμό με τα προβλήματα στις προσφορές της, θέτει σε κίνδυνο την ομαλή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

    Αυτό συμβαίνει, καθώς εάν η κινεζική εταιρεία δεν καταφέρει να πείσει το υπουργείο, δεν αποκλείεται τα 100 ηλεκτρικά λεωφορεία να μεταφερθούν στο νέο διαγωνισμό που θα τρέξει από τα μέσα του 2024.

    Το παραπάνω θα έχει ως αποτέλεσμα αντί να κυκλοφορούν 350 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία από την ερχόμενη άνοιξη στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, να υπάρχουν μόνο 250, ενώ το υπουργείο θα πρέπει να αναζητήσει εκ νέου χρηματοδότηση για τα υπόλοιπα 100 λεωφορεία, ώστε να ενταχθούν στο νέο διαγωνισμό, ενώ η άφιξη του μεταφέρεται για το 2025 ή το 2026.

    Τα προβλήματα στο εξωτερικό

    Εκτός, όμως, τις καθυστερήσεις στον διαγωνισμό του υπουργείου υποδομών η BYD έχει να αντιμετωπίσει ακόμα σημαντικότερα προβλήματα στο εξωτερικό, τα οποία έχει αναδείξει σε πλήθος ρεπορτάζ του mononews από τις αρχές του 2022.

    Όσον αφορά την Ευρώπη η BYD είχε έρθει αντιμέτωπη από τα τέλη του 2020 με σημαντικές αντιδράσεις από τα εργατικά σωματεία και τους οδηγούς λεωφορείων στην Ολλανδία, καθώς μία παρτίδα 259 ηλεκτρικών λεωφορείων είχαν χαρακτηριστεί ως ελαττωματικά.

    Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα είχαν γράψει τα μέσα De Stentor και PV Magazine, τα εν λόγω λεωφορεία παρουσίαζαν αρκετές επικίνδυνες δυσλειτουργίες, όπως χαλασμένη θέρμανση, άβολες θέσεις για τους οδηγούς, ενώ τα τιμόνια στρίβουν αυτόματα αριστερά και δεξιά χωρίς να έχει δοθεί σχετική εντολή.

    Να σημειωθεί ότι σε απάντηση του προς ερώτημα του mononews, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Keolis (σ.σ. Η εταιρεία που προμήθευσε τα λεωφορεία στην Ολλανδία), Alex Rentier, είχε επιβεβαιώσει τα παραπάνω προβλήματα.

    Χαρακτηριστικές ήταν, επίσης, οι αντιδράσεις του μεγαλύτερου εργατικού σωματείου της χώρας (FNV), όσο και των επαγγελματιών οδηγών, οι οποίοι δήλωναν ότι όταν άκουγαν πως θα οδηγούσαν τα κινεζικά λεωφορεία δε δίσταζαν να εκφράσουν τον τρόμο τους.

    Επιπλέον, η BYD έρχεται αντιμέτωπη και με προβλήματα στη χώρα που έχει την έδρα της, καθώς όπως είχε αναφερθεί σε αναφορές της Goldman Sachs, η εταιρεία εγκαλείται σχετικά με τα προβλήματα υγείας που φέρονται να προκαλούν τα «φουγάρα» της στους κατοίκους των τριγύρω περιοχών.

    Αναλυτικότερα το report της Goldman Sachs που «καίει» τη BYD βασίζεται σε έρευνες στις οποίες αναφέρεται ότι εργοστάσια της BYD στην πόλη της Τσανγκσά προκαλούν προβλήματα υγείας στους κατοίκους των τριγύρω περιοχών.

    Στην ανάλυση γίνεται λόγος για ρινορραγίες, ενώ αποκαλύπτεται ότι εκπέμπονται ουσίες οι οποίες ενδέχεται να προκαλούν καρκίνο, μεταλλάξεις, ερεθισμούς και αναιμία.

    Διαβάστε επίσης

    BYD – Π. Πετρόπουλος: Αποκλείεται η κινεζική εταιρεία από τον διαγωνισμό για τα πράσινα λεωφορεία (που στρίβουν μόνα τους)

    Inan Kirac: Ο Τούρκος «άρχοντας του σκότους» που θα φέρει 200 νέα λεωφορεία στην Ελλάδα

    ΡΑΑΕΥ-Προμηθευτές: Αποκοπές για τους κακοπληρωτές που αλλάζουν εταιρεία αφήνοντας χρέη



    ΣΧΟΛΙΑ