Στα καταστήματα γειτονιάς με συνεργάτες, στην αξιοποίηση του χαρτοφυλακίου ακινήτων της πρώην Βερόπουλος και σε συνεργασίες με γνωστά brands από τον χώρο της εστίασης επικεντρώνει το ενδιαφέρον του ο Αριστοτέλης Παντελιάδης του Ομίλου σούπερ μάρκετ Metro.

Ο τέταρτος ισχυρότερος «παίκτης» στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων μέσα από στρατηγικές κινήσεις χαμηλού επενδυτικού ρίσκου και κόστους επιδιώκει την αύξηση του τζίρου σε μια περίοδο που οι πληθωριστικές πιέσεις συμπιέζουν πωλήσεις και «ροκανίζουν» την κερδοφορία των επιχειρήσεων ενός από τους πλέον ισχυρούς κλάδους της οικονομίας.

Το άνοιγμα στην αγορά των convenience stores

Την ώρα που ο τζίρος της μικρής λιανικής και των παραδοσιακών σημείων ήδη έχει μπει στο στόχαστρο ακόμη και των ηλεκτρονικών πλατφορμών, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ της οικογένειας Παντελιάδη κάνει τα πρώτα βήματα.

Με τα μικρά καταστήματα γειτονιάς, η εταιρεία μπαίνει στο παιχνίδι των convenience stores ανοίγοντας στο τέλος του μήνα το δεύτερο κατάστημα με τη μέθοδο του franchise στην Καλλιθέα. Το project για ανάπτυξη μέσω του συστήματος δικαιοχρησίας με τα My market Speedy ξεκίνησε κατά τη διάρκεια του 2021 με την πιλοτική λειτουργία του πρώτου καταστήματος στην περιοχή της Κυψέλης.

Τα καταστήματα γειτονιάς θα είναι από 120 έως 200 τ.μ., θα διαθέτουν περίπου από 3.000 έως 4.500 κωδικούς και θα λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο επτά ημέρες την εβδομάδα.

Το κάθε κατάστημα υπολογίζεται ότι θα έχει ετήσιο τζίρο περίπου 750.000 ευρώ. Στην πλήρη ανάπτυξη των καταστημάτων στην πενταετία το όφελος στον κύκλο εργασιών του ομίλου εκτιμάται ότι θα είναι 200 εκατ. ευρώ.

O όμιλος στο πλαίσιο ανάπτυξης του concept θα στηρίξει τους υποψήφιους franchisees που αντιμετωπίζουν δυσκολία άντλησης χρηματοδότησης μέσω του τραπεζικού συστήματος, αναλαμβάνοντας το μεγαλύτερο μέρος της απαιτούμενης επένδυσης για τα νέα καταστήματα.

Έτσι, από τα σχεδόν 150.000 ευρώ που απαιτούνται για το άνοιγμα ενός My Market Speedy, η εταιρεία θα καλύπτει περίπου τα 90-100.000 ευρώ τα οποία θα αποπληρώνονται σταδιακά.

Πάντως, η εταιρεία θα πρέπει να «τρέξει» την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων γειτονιάς με συνεργάτες για να πιάσει τους στόχους που έχει θέσει για το άνοιγμα 86 καταστημάτων σε βάθος τριετίας και 290 με ορίζοντα δεκαετίας.

Στα σχέδια του Αριστοτέλη Παντελιάδη είναι η ανάπτυξη ενός δικτύου 86 καταστημάτων με τη μέθοδο του franchise στην επόμενη τριετία και 290 καταστημάτων εντός δεκαετίας.

Συνεργασίες με γνωστά brands από τον χώρο της εστίασης

Ο όμιλος αναπτύσσει δυναμικά το μοντέλο shop in shop με τις συνεργασίες σε πρώτη φάση να περιορίζονται σε καταστήματα καφέ.

Ήδη λειτουργούν εντός των σούπερ μάρκετ του ομίλου 11 Mikel Coffee και ένα Coffee Island, αριθμός που πρόκειται να διευρυνθεί χωρίς ωστόσο να υπάρξει συνεργασία με νέα αλυσίδα καφέ. Η εταιρεία σχεδιάζει τις συνεργασίες και με άλλες επιχειρήσεις εστίασης κάτι που αποτυπώνεται στην αλλαγή του καταστατικού στην οποία προχώρησε πρόσφατα.

Ειδικότερα, στο σκοπό της επιχείρησης προστέθηκε «η παροχή υπηρεσιών γευµάτων από εστιατόριο ταχείας εξυπηρετήσεως (φαστ φουντ) χωρίς προσθήκη καθισµάτων, υπηρεσιών παροχής γευµάτων από ψητοπωλείο – σουβλατσίδικο χωρίς παροχή καθισµάτων». Κάτι που σημαίνει ότι στον σχεδιασμό της διοίκησης Παντελιάδη συμπεριλαμβάνεται και η συνεργασία με άλλες αλυσίδες εστίασης εκτός από τον χώρο του καφέ.

Η αξιοποίηση της «προίκας» Βερόπουλου

Ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο ακινήτων και οικοπέδων που έχουν περιέλθει στον όμιλο μετά την εξαγορά της Βερόπουλος έχει ως προς αξιοποίηση η ΜΕΤRO.

Στην ιστοσελίδα τoυ όμιλου METRO και του METRO Cash & Carry υπάρχει ειδική κατηγορία «Ακίνητα προς εκμετάλλευση» όπου μισθώνονται ή πωλούνται ακίνητα, οικόπεδα ή αγροτεμάχια σε όλη την Ελλάδα.

Τα περισσότερα είναι επαγγελματικοί χώροι που βρίσκονται δίπλα σε My Market ή Metro Cash & Carry ενώ διατίθενται και χώροι εντός των σούπερ μάρκετ για shop in shop.

Όπως επισημαίνουν στο mononews.gr αρμοδίως από την εταιρεία, πρόκειται στην πλειοψηφία πρόκειται για πλεόνασμα ακινήτων που έχουν περιέλθει στον όμιλο μετά την εξαγορά της Βερόπουλος και αξιοποιούνται κυρίως μέσω της μίσθωσης είτε για χώρους ακινήτων που έχουν προκύψει μετά από ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων.

Διαβάστε επίσης:

Σούπερ μάρκετ και προμηθευτές πιάνονται από τις προσφορές για να μη βουλιάξουν