ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Καταλυτική εξέλιξη για την εικόνα της μετοχής, αλλά και του ίδιου του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ αυτού καθ’ αυτού, αποτελεί η χθεσινή ανακοίνωση για επικείμενη αύξηση της συμμετοχής της Reggeborgh Invest στην εταιρεία μέσω call option (δικαιώματος προαίρεσης) για την απόκτηση επιπλέον ποσοστού 12,5%.
Στην ουσία, όπως αποδείχθηκε χθες, πρόκειται για τη συμμετοχή που διατηρούσε ο Λεωνίδας Μπόμπολας, μετά την αλλαγή σκυτάλης στο management του ομίλου και την εδραίωση των αδελφών Αναστάσιου και Δημήτριου Καλλιτσάντση.
Η αγορά ενθουσιάστηκε και, διψασμένη για καλά νέα και ειδήσεις, δεν υπήρχε καλύτερος τρόπος να το δείξει από το να στείλει τη μετοχή σχεδόν στο limit up, με κέρδη 29,92%, στα 1,372 ευρώ.
Μέσα σε μία μέρα, η κεφαλαιοποίηση της μετοχής ανέβηκε κατά 67,29 εκατ. ευρώ! Η δε αξία της συμμετοχής του ηγετικού διδύμου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, που κατέχει το 27,269%, ανήλθε σε 18,4 εκατ. ευρώ.
Η συμμετοχή του Λεωνίδα Μπόμπολα, πάλι, που έχει «κλειδωθεί» από την Reggeborgh, ενισχύθηκε επιπλέον κατά 8,48 εκατ. ευρώ!
Το πρώτο καλό νέο για τους μετόχους αποτελεί ασφαλώς η άνοδος της μετοχής.
Το δεύτερο καλό νέο για τους ομολογιούχους είναι ότι η τοποθέτηση ενός τόσο ισχυρού διεθνούς κατασκευαστικού παίκτη, του ολλανδικού ομίλου, στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελλάκτωρ, αποτελεί το εχέγγυο για τις οποιεσδήποτε χρηματοδοτικές κινήσεις επιλέξει η διοίκηση του ελληνικού κατασκευαστικού ομίλου.
Και δεν είναι μόνο οι αναδιαρθρώσεις των υποχρεώσεων.
Είναι το μέλλον και η επόμενη μέρα των κατασκευαστικών έργων στη χώρα.
Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, υπενθυμίζουν παράγοντες της αγοράς, ο υπουργός Υποδομών κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής ανακοίνωσε τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, την Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, σιδηροδρομικά έργα, που ήδη έχουν μπει στο focus της διοίκησης της ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Το καλό κλίμα που έχει αναπτυχθεί για τον ελληνικό κατασκευαστικό όμιλο φάνηκε και από την πορεία του 5ετούς ομολόγου της Ελλάκτωρ.
Από το 79,725% της ονομαστικής του αξίας όπου βρισκόταν την Τρίτη, έκλεισε χθες στο 86,25% και οι εκτιμήσεις της αγοράς κάνουν λόγο ακόμα και για 100 σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Υπενθυμίζεται ότι μόλις προσφάτως είχαν αμφισβητηθεί τα οικονομικά στοιχεία του ομίλου και οι προσπάθειες της διοίκησης. Η χθεσινή κίνηση, ωστόσο, ήρθε να καταδείξει την ψήφο εμπιστοσύνης των ξένων επενδυτών.
Η Reggeborgh δεν είναι άγνωστη, ούτε στην αγορά, αλλά ούτε και στον κλάδο. Ήδη, εδώ και περίπου τρία χρόνια έχει χτίσει θέση στο μετοχικό κεφάλαιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ελέγχοντας ποσοστό περί το 30%, ενώ στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ έχει τοποθετηθεί ήδη από την αρχή της χρονιάς με ποσοστό λίγο μικρότερο του 5%.
Με τη διαφορά ότι στο ξεκίνημα του 2020 η χρηματιστηριακή αξία της ΕΛΛΑΚΤΩΡ ανερχόταν σε 364 εκατ. ευρώ, που σημαίνει ότι πρέπει να καλυφθεί μία απόσταση, σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα τιμών, της τάξης των 70 εκατ. ευρώ. Αυτό και μόνο, σύμφωνα με την αγορά, θα μπορούσε να αποτελέσει το επόμενο play.
Αρκεί όμως να γίνει γνωστό σε ποια τιμή κτήσης θα αποκτηθεί το πακέτο των 28,6 εκατ. τεμαχίων που αντιστοιχούν στο 12,5% του Λεωνίδα Μπόμπολα.
Αν οι Ολλανδοί πλήρωναν την Τρίτη την συμμετοχή του πρώην επικεφαλής του κατασκευαστικού ομίλου θα έπρεπε να καταβάλλουν 28,394 εκατ. ευρώ.
Με βάση το χθεσινό κλείσιμο θα έπρεπε να μεταφέρουν στον λογαριασμό του κ. Μπόμπολα 36,894 εκατ. ευρώ. Για το 4,9% που ελέγχει και το οποίο έχει αποκτηθεί στις αρχές της χρονιάς, οι Ολλανδοί, όπως σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς, πρέπει να είχαν καταβάλει περισσότερα από 17,98 εκατ. ευρώ.
Στο ξεκίνημα της χρονιάς, η μετοχή της Ελλάκτωρ στοίχιζε 1,81 ευρώ και είχε φτάσει σε κλείσιμο μέχρι τα 1,96 ευρώ στις 22/1 και κεφαλαιοποίηση στα 421,6 εκατ. ευρώ.
Στη συνέχεια ήρθε ο κορονοϊός…
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση