ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Μπορεί ο Ντόναλντ Τραμπ να άφησε εκτός των απειλών του για δασμούς την Ευρώπη, όμως κατάφερε να βουλιάξει τις ευρωαγορές. Αντίθετα, οι χρηματιστηριακοί δείκτες στις ΗΠΑ συνέχισαν ανενόχλητοι το κερδοφόρο σερί τους.
Οι αναλυτές της Wall Street σε μία πρώτη ανάγνωση των απειλών του νέου προέδρου, θεωρούν ότι αποτελούν μόνο προειδοποιητικές βολές, με τους δασμούς στην πράξη να μην μπορούν να εφαρμοστούν στο εύρος και την αυστηρότητα που εξαγγέλλει ο Τραμπ.
Οι δεσμοί των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών με το Μεξικό
Αυτό βέβαια δεν καθησύχασε τους επενδυτές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες κατέγραψαν σημαντικές απώλειες.
«Την 20ή Ιανουαρίου, ως ένα από τα πρώτα μου (εκτελεστικά προεδρικά) διατάγματα, θα υπογράψω όλα τα απαραίτητα έγγραφα για να επιβληθούν στο Μεξικό και στον Καναδά τελωνειακοί δασμοί 25% σε όλα τα προϊόντα που εισέρχονται στις ΗΠΑ», ανέφερε, πληκτρολογώντας τη λέξη όλα με κεφαλαία γράμματα, ο εκλεγμένος πρόεδρος μέσω Truth Social.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη ήταν αυτές που την Τρίτη δέχθηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα, καθώς το μακρινό Μεξικό, το οποίο στοχεύει ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ, αποτελεί έδρα για πολλά εργοστάσιά τους.
Η Volkswagen κατασκευάζει στην Puebla τα best seller μοντέλα της Tiguan και Jetta, ενώ το premium Audi Q5 κατασκευάζεται σε διπλανό εργοστάσιο. Ομοίως, η BMW και η Stellantis διαθέτουν μεγάλα εργοστάσια στο Μεξικό για τα πιο δημοφιλή μοντέλα τους στην αμερικανική αγορά. Περίπου το ένα τέταρτο των οχημάτων που πωλούνται από τη Stellantis στη Βόρεια Αμερική κατασκευάζονται στο Μεξικό.
Βουτιά στις ευρωαγορές
Το πρόβλημα δεν είναι βέβαια μόνο ευρωπαϊκό, καθώς και οι αμερικανικές εταιρείες έχουν επιλέξει το Μεξικό, όπως η Ford και η General Motors, λόγω της εμπορικής συμφωνίας που υπέγραψε ο Τραμπ το 2019.
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατασκευάσει εργοστάσια στο Μεξικό για να επωφεληθούν από το σχετικά φθηνό εργατικό δυναμικό και την εγγύτητα της χώρας στην προσοδοφόρα αγορά των ΗΠΑ, ενώ η Κίνα είναι προμηθευτής ορισμένων βασικών εξαρτημάτων.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, η κατασκευάστρια εταιρεία των Jeep Stellantis έχανε πάνω από 5%, ενώ η Volkswagen σημείωσε πτώση άνω του 2%. Ένας δείκτης μετοχών αυτοκινήτων και ανταλλακτικών της Ευρώπης ήταν αυτός με τις χειρότερες επιδόσεις την Τρίτη με απώλειες στο 1,7% έναντι της πτώσης 0,6% για τον STOXX 600.
Οι traders δεν πείσθηκαν από τις απειλές του Τραμπ
«Είναι απλώς ο πρώτος γύρος σε μια μακρά διαδικασία», δήλωσε ο Dave Lutz της JonesTrading.
«Αυτές οι απειλές θεωρούνται ως προειδοποιητικές βολές», δήλωσε ο συνάδελφός του Mike O’Rourke. Ή όπως το έθεσε ο Charlie McElligott της Nomura: «zzzzzzzzz», κάνοντας τον ήχο ενός ανθρώπου που κοιμάται.
Η πρώτη αντίδραση της Wall Street, όπως την αποτύπωσε το Bloomberg ήταν η παραδοχή ότι οι traders έχουν ήδη προετοιμαστεί για μία ταραχώδη περίοδο εξαγγελιών από τον Τραμπ. Δεν έχουν πεισθεί όμως ότι τελικά ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ θα κάνει πραγματικότητα τις απειλές του.
«Οι αγορές έχουν αποκτήσει εμπειρία στο να διαχειρίζονται τον πολιτικό θόρυβο, ιδίως τις απειλές για δασμούς που δεν έχουν άμεση επίδραση ή λεπτομερή σχέδια εφαρμογής.
Αντ’ αυτού, οι επενδυτές παραμένουν επικεντρωμένοι στα θεμελιώδη οικονομικά μεγέθη και τα εταιρικά κέρδη. Επιπλέον, η επιλογή του Υπουργού Οικονομικών του Προέδρου Τραμπ, Μπέσεντ, έχει παίξει κατευναστικό ρόλο», σημείωσε ο David Lin, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Linvest21
Διαβάστε επίσης:
Liam Mallon (πρόεδρος Exxon): Δεν πιστεύω πως θα υπάρξει το «drill, baby drill» στις ΗΠΑ
Ευρωαγορές: Πτώση 1,7% για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μετά τις δηλώσεις Τραμπ
Ο Τραμπ τρόμαξε τις αγορές αλλά «έσωσε» -για την ώρα- το ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- IRIS: Ερχονται πέντε μεγάλες αλλαγές – Στα 1.000 ευρώ το όριο συναλλαγών
- Να ξεκαθαρίσει τώρα ο κ. Μητσοτάκης ποιους θα φορολογήσει το 2025 – Αρθρο παρέμβαση
- Στην Κύπρο ο Μητσοτάκης για την τριμερή με την Κύπρο και την Ιορδανία – Μαζί και κλιμάκιο υπουργών
- Starbucks: Κέρδη αλλά απλήρωτα δάνεια και συσσωρευμένες ζημιές για την εταιρεία της οικογένειας Μαρινόπουλου