ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όλοι αναφέρθηκαν στην αγωνία που έχουν οι ξενοδόχοι για τη φετινή σεζόν, καθώς κανείς δεν μπορεί να κάνει εκτιμήσεις για τη διάθεση των τουριστών να ταξιδέψουν και επομένως την πορεία της ζήτησης και των κρατήσεων. Έμφαση δίνουν στα νέα μέτρα και στις διαδικασίες που ετοιμάζονται να εφαρμόσουν προκειμένου να εξασφαλίσουν την ασφάλεια και την υγεία εργαζομένων και επισκεπτών και να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Η συζήτηση ξεκίνησε με τοποθετήσεις εκπροσώπων της κυβέρνησης των τεσσάρων χωρών που τόνισαν ότι σταδιακά οι Κροατία, Μαυροβούνιο, Σλοβενία και Ελλάδα ανοίγουν τα σύνορα σε άλλες χώρες με κριτήριο το πώς έχουν αντιμετωπίσει την κρίση Covid-19. Επίσης, τονίστηκε ότι για πολλούς οι οδικές μετακινήσεις θεωρούνται πιο ασφαλείς και αυτό σημαίνει ότι για κάθε χώρα δημιουργούνται νέες αγορές, ανάλογα με το με ποιες χώρες συνδέονται οδικά, στον βαθμό που βέβαια τα έχει πάει καλά με το υγειονομικό κομμάτι.
Όπως είπε ο κ. Στέφανος Θεοδωρίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΜΕΣ (όπου ανήκει το Costa Navarino), η έμφαση στην υγεία είναι η νέα κανονικότητα. Όμως το ξενοδοχείο πρέπει να συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες στους πελάτες του και στόχος είναι να κρατηθεί η ισορροπία ανάμεσα στην παροχή υπηρεσιών και την ασφάλεια. Αυτή η ισορροπία αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση για φέτος, τόνισε ο κ. Θεοδωρίδης, προσθέτοντας ότι αναζητούνται φόρμουλες ώστε να παρέχονται υπηρεσίες στους πελάτες τηρώντας κάθε ασφάλεια. Όπως τόνισε, τα ξενοδοχεία του ομίλου συνεργάζονται με την Marriott International και εφαρμόζουν ένα κοινό πρόγραμμα υγιεινής και ασφάλειας, το Global Cleanliness System που προβλέπει διαδικασίες για το πώς συμπεριφέρονται και πώς συναναστρέφονται οι εργαζόμενοι του ομίλου με τους πελάτες.
«Οι εργαζόμενοι μας έχουν να αντιμετωπίσουν και τις δικές τους φοβίες και άγχη καθώς δουλεύουν και πρέπει να κρατηθεί η ισορροπία ανάμεσα στην προσφορά υπηρεσιών και τη διατήρηση της ασφάλειας. Η μεγάλη πρόκληση γι’ αυτό το καλοκαίρι είναι αυτή πώς θα προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας, εφαρμόζοντας τα πρωτόκολλα ασφαλείας», τόνισε.
Αναφερόμενος στα συγκεκριμένα μέτρα που ετοιμάζεται να λάβει ο όμιλος σημείωσε: «Θα έχουμε θερμόμετρο σε κάθε έναν που μπαίνει, θα έχουμε γιατρό υπεύθυνο για το ξενοδοχείο, θα έχουμε χώρο απομόνωσης για την περίπτωση που κάποιος παρουσιάσει συμπτώματα και γενικά πρέπει να είμαστε έτοιμοι για κάθε κρίση που μπορεί να παρουσιαστεί».
Έρχεται ψηφιοποίηση υπηρεσιών: Chat, Digital Check-In, Digital Key
Και για την Best Western το σημαντικό είναι η μάχη να διατηρηθούν οι υπηρεσίες αλλά και η ασφάλεια για την υγεία. Όπως ανέφερε ο Gregor Jamnik, Γενικός Διευθυντής Best Western, στη Σλοβενία, «τον πρώτο καιρό θα λειτουργούμε με λίγους τουρίστες και δεν θα είμαστε κερδοφόροι. Θα προσφέρουμε βελτιώσεις στο room service και στο mini bar αφού θα μειωθούν οι υπηρεσίες στους κοινόχρηστους χώρους. Θα κρατήσουμε τον μπουφέ για το πρωινό, αλλά μόνο με εξυπηρέτηση από τους εργαζόμενους μας και υιοθετούμε και το α λα καρτ πρωινό αν και είμαστε ξενοδοχείο 4 αστέρων. Για κάθε υπηρεσία που αφαιρούμε θα πρέπει να μεριμνούμε για την αντικατάστασή της με κάποια άλλη που να ταιριάζει με τις προδιαγραφές ασφαλείας. Για παράδειγμα αφού μειώνουμε την παρουσία των επισκεπτών στο bar πρέπει να προσέξουμε περισσότερο τα mini bar στα δωμάτια ή, αν έχουμε λιγότερο κόσμο στα εστιατόρια, θα πρέπει να δώσουμε έμφαση στην εξυπηρέτηση μέσω του room service».
Επίσης ο κ. Gregor Jamnik έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη για ψηφιοποίηση, τονίζοντας ότι μέχρι το τέλος του χρόνου όποιο ξενοδοχείο δεν είναι εντελώς ψηφιοποιημένο δεν θα μπορέσει να σταθεί. «Ο επισκέπτης μας απαιτεί πια υπηρεσίες χωρίς επαφή και γι’ αυτό υπηρεσίες όπως το check-in από μακριά, το άνοιγμα της πόρτας από το κινητό και η επαφή με τους εργαζόμενους στη reception μέσω chat που θα είναι διαθέσιμο 24/7 είναι κάποιες βασικές υπηρεσίες που πρέπει να υιοθετήσουμε στο πρώτο στάδιο και αν είμαστε τυχεροί θα επιβιώσουμε για το επόμενο…».
Απολυμάνσεις και έλεγχοι
Από την πλευρά του ο Κai Dieckmann, Γενικός Διευθυντής του Regent Porto στο Μαυροβούνιο, σημείωσε: «Πρέπει να δώσουμε έμφαση και στις υπηρεσίες γύρω από το ξενοδοχείο. Όπως στα μεταφορικά μέσα, στο πώς θα έρθουν με ασφάλεια στο ξενοδοχείο οι επισκέπτες μας, στον τρόπο απολύμανσης αποσκευών και των αυτοκινήτων και φυσικά στην εκπαίδευση του προσωπικού, το οποίο είναι περισσότερο εκτεθειμένο από όλους και γι αυτό πρέπει να είναι καλά εκπαιδευμένο και προστατευμένο. Πρέπει να κάνουμε συνεχείς ελέγχους. Και το κυριότερο είναι ότι όλα αυτά τα κάνουμε σε ένα περιβάλλον που δεν ξέρουμε πώς θα εξελιχθεί. Δεν γνωρίζουμε πώς θα είναι τα πράγματα τον Ιούνιο όταν ανοίξουν οι πτήσεις και ξεκινήσουμε να λειτουργούμε».
Δεν βλέπουν νέο lockdown
Η Josipa Jutt Ferlan, Γενική Διευθύντρια στο Hilton Zagreb, στην Κροατία, σημείωσε: “Ήδη έχουμε εφαρμόσει το ψηφιακό κλειδί και οι πελάτες το χρησιμοποιούν. Η κατάσταση αυτή έχει αλλάξει τόσο τη ζωή όσο και τη δουλειά μας, ωστόσο δεν πιστεύω ότι θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε νέο lockdown”. Όπως εξήγησε, πλέον θα έχουμε μάθει τι πρέπει να κάνουμε και πώς να απομονώνουμε αμέσως το τυχόν κρούσμα οπότε να περιορίζουμε άμεσα την επέκταση. “Αυτή η χρονιά δεν είναι χρονιά για να κάνουμε εκτιμήσεις ή προβλέψεις, απλά το σημαντικό είναι να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα ώστε να μπορούμε να λειτουργούμε με ασφάλεια” τόνισε. Και επεσήμανε ότι επειδή το ίδιο πρόβλημα έχει ολόκληρος ο κλάδος, όλες οι χώρες, όλες οι επιχειρήσεις και πρέπει να αντιμετωπιστεί από κοινού ανταλλάσσοντας απόψεις και εμπειρίες, να έχουν θετική σκέψη και όλοι να ξεπεράσουμε τις φοβίες μας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ