Σε λιγότερο από τρεις μήνες οι ταμπέλες της Σκλαβενίτης θα ανέβουν σε τέσσερα καταστήματα της τοπικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Γέγος.

Οι Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, ο leader του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, προχωρά στην εξαγορά των τεσσάρων από τα έξι καταστήματα της πολυμετοχικής αλυσίδας Γέγος.

1

 Οι υπογραφές «έπεσαν» τη Δευτέρα και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στο τέλος του Ιανουαρίου.

Μια συμφωνία που επιχείρησε να κλείσει πριν τη Σκλαβενίτης και ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας. Ανεπιτυχώς, αφού-  όπως ο ίδιος επιβεβαίωσε πρόσφατα στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης που είχε με δημοσιογράφους-  «οι συζητήσεις δεν τελεσφόρησαν».

Ο κ. Λαβίδας έχοντας το “know how” από την πολυετή θητεία ως στέλεχος της Σκλαβενίτης και έχοντας βιώσει εκ των έσω τη γιγάντωση της αλυσίδας με μια σειρά στρατηγικών εξαγορών, από την απόκτηση καταστημάτων της πτωχευμένης Ατλάντικ μέχρι την εμβληματική συμφωνία για τη Μαρινόπουλος, «σκάναρε» και συνεχίζει να το κάνει αναζητώντας ευκαιρίες που θα ενισχύσουν το αποτύπωμα της ΑΒ στην αγορά.

Στην κατεύθυνση αυτή προσέγγισε τη Γέγος, μια μικρή τοπική αλυσίδα αλλά με σημαντικές πωλήσεις και ισχυρό brand name στις συγκεκριμένες περιοχές της Ανατολικής Αττικής. Ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος

Σε αντίθεση με τη Σκλαβενίτης, έχει τις ισχυρές οικονομικές πλάτες της μητρικής Ahold –Delhaize (με τζίρο άνω των 75 δις. ευρώ) αλλά δεν έχει «λευκή επιταγή» ως προς τις κινήσεις και τους χειρισμούς. Όπως ο ίδιος έχει αναφέρει ο στόχος τόσο του ιδίου όσο και του πολυεθνικού ομίλου είναι να «τρέξει» η ΑΒ Βασιλόπουλος με ρυθμούς μεγαλύτερους από τον μέσο όρο της αγοράς.

Από την άλλη πλευρά η Σκλαβενίτης μια αμιγώς ελληνική οικογενειακή επιχείρηση υπό τον Γεράσιμο Σκλαβενίτη διαθέτει τη διαπραγματευτική ευελιξία να προχωρήσει σε τέτοιου είδους κινήσεις ανεξάρτητα από το τίμημα,  το οποίο, όπως υποστηρίζουν πηγές της αγοράς, μαζί με κάποιους ειδικούς όρους που έθεσε η Γέγος ήταν αυτό που μπλόκαρε τη συμφωνία με την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Η δεύτερη εξαγορά της Σκλαβενίτης το 2022

Η Σκλαβενίτης φέτος ξεκίνησε τη χρονιά με εξαγορές και κλείνει με τον ίδιο τρόπο. Η απόκτηση των καταστημάτων της Γέγος είναι η δεύτερη το 2022, καθώς είχε προηγηθεί τον περασμένο Απρίλιο η απόκτηση των 9 από τα 11 καταστήματα της αλυσίδας SEP Markets στα Ιωάννινα. Τα καταστήματα που περνούν στον έλεγχό της  τα δύο στο Πόρτο Ράφτη και από ένα στη Λούτσα και στο Μαρκόπουλο είναι περίπου είναι μεσαίου μεγέθους, περίπου 1.000 τ.μ. Απασχολούνται σε αυτά 130 εργαζόμενοι και στη συμφωνία προβλέπεται η διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας. Αν και πρόκειται για τη μικρότερη εξαγορά που έχει κάνει η Σκλαβενίτης ενισχύει την παρουσία της σε περιοχές που έχουν και τουριστικό ενδιαφέρον και στις οποίες σήμερα δραστηριοποιείται με ένα κατάστημα σε κάθε μία από τις τρεις περιοχές.

Η Γέγος, με παρουσία στην περιοχή από το 1971, διοικείται από την τρίτη γενιά της οικογένειας Γέγου και πέρυσι εμφάνισε τζίρο 19,079 εκατ. ευρώ από 20,504 εκατ. ευρώ το 2020, μειωμένο κατά 6,95%. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 1,36% στα 5,183 εκατ. ευρώ και τα EBITDA στα 1,206 εκατ. ευρώ έναντι 1,045 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 15,37%.

Διαθέτει άλλα δύο καταστήματα στην Αργυρούπολη και την Κερατέα τα οποία μένουν εκτός της συμφωνίας με τη Σκλαβενίτης.

Διαβάστε επίσης

Σκλαβενίτης: Εξαγόρασε καταστήματα της αλυσίδας Γέγος