ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Επενδύσεις 20 δισ. δολαρίων στο ναυτιλιακό τομέα έως το 2024, ετοιμάζεται να υποδεχθεί η Σιγκαπούρη. Το μεγαλύτερο ναυτιλιακό κέντρο στο κόσμο, βρίσκεται στην κορυφή για επτά συναπτά έτη, βάζει τις βάσεις για να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία του και αυτή τη δεκαετία.
Ειδικότερα σύμφωνα με αξιωματούχους της νησιωτικής πόλης κράτος της Ασίας, ο αριθμός νέων εταιρειών ναυτιλιακής τεχνολογίας αναμένεται να εξτοξευτεί από τις 30 που είναι σήμερα σε 100 μέχρι το τέλος του 2024. Η Σιγκαπούρη έχει στόχο να γίνει η Silicon Valley της ναυτιλίας.
Ο αριθμός των νεοϊδρυόμενων ναυτιλιακών τεχνολογιών θα τριπλασιαστεί επίσης από 30 σε 100 έως το 2025, ενώ θα ξεκινήσει ένα νέο πρόγραμμα για την ανάπτυξη ηγετών με γνώση βασικών θαλάσσιων θεμάτων και ισχυρών επιχειρηματικών δικτύων.
Μιλώντας στο Κοινοβούλιο κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τον προϋπολογισμό του υπουργείου Μεταφορών, ο κ. Chee είπε: «Στόχος μας είναι να συγκεντρώσουμε 20 δισεκατομμύρια δολάρια σε συνολικές δεσμεύσεις για δαπάνες επιχειρήσεων από ναυτιλιακές εταιρείες από το 2020 έως το 2024 και να δημιουργήσουμε περισσότερες θέσεις εργασίας και ευκαιρίες για τους ανθρώπους μας. “
Αυτά θα αφορούν τομείς όπως η ναυτική νομοθεσία και η διαιτησία, η διαχείριση πλοίων και ο τομέας των ασφαλίσεων.
Οι λέξεις κλειδιά του νέους εγχειρήματος θα είναι «ολοκληρωμένο», «καινοτόμο» και «χωρίς αποκλεισμούς».
Μόνο από το λιμάνι της Σιγκαπούρης δακινήθηκαν πέρσι 36,9 εκατομμύρια containers ενώ η κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις με 19 ναυτιλιακούς ομίλους για να επεκτείνουν την δραστηριοποίησή τους στην χώρα.
Ήδη αναφέρουν από τη Σιγκαπούρη έχει γίνει η αρχή για το νέο κολοσιαίο εμπορικό λιμάνι της πόλης, το «mega Tuas Port». «Είμαστε σε καλό δρόμο για την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των έργων αποκατάστασης της γης έως το τέλος του τρέχοντος έτους», ανέφερε ο υπουργός. Ότα ολοκληρωθεί Θα μπορεί να διαχειρίζεται έως και 65 εκατομμύρια TEU ετησίως, 50% περισσότερο από την τρέχουσα ικανότητα της Σιγκαπούρης.
«Αυτά θα υπερδιπλασιάσουν την παραγωγικότητα της εργασίας μας στο Tuas, σε σύγκριση με τα City Terminal μας, και θα δημιουργήσουν πολλές εξειδικευμένες θέσεις εργασίας για τους πολίτες στον λιμενικό τομέα. Θα είναι επίσης ένα πιο πράσινο λιμάνι, με μείωση κατά 50% των εκπομπών άνθρακα»
Επίσης η Σιγκαπούρη βελτιώνει τις ψηφιακές της πλατφόρμες για να διευκολύνει την ανταλλαγή δεδομένων. Παράλληλα θα αυξήσει το όριο χρηματοδότησης για τις εταιρείας ναυτικής τεχνολογίας, από 50% που είναι σήμερα σε 70%,
«Στόχος μας είναι να είμαστε ο κορυφαίος ναυτιλιακός κόμβος για τη τεχνολογία στον κόσμο, η Silicon Valley για τη θαλάσσια τεχνολογία», ανέφερε ο υπουργός της χώρας.
Κορυφαίο κέντρο
Για έβδομη συνεχή χρονιά αναδείχθηκε πέρσι η Σιγκαπούρη ως το το κορυφαίο ναυτιλιακό κέντρο σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με το 2020 Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development (ISCD) Index report του κινεζικού πρακτορείου Xinhua σε συνεργασία με το Baltic Exchange. Ο δείκτης βασίζεται σε πλήθος παραγόντων, όπως η διακίνηση φορτίων μέσω λιμένων, η ποιότητα των λιμενικών εγκαταστάσεων, το εύρος παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών και το γενικό επιχειρηματικό περιβάλλον που επικρατεί σε κάθε μεγαλούπολη.
Η Σιγκαπούρη διατηρήθηκε στην κορυφή λόγω της γεωγραφικής της θέσης αλλά και των κυβερνητικών πολιτικών που υποστηρίζουν τον κλάδο, και φυσικά χάρη στον αριθμό των ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν εκεί την έδρα τους. Το Λονδίνο, ήταν πολύ ψηλά και φέτος όσον αφορά τις υπηρεσίες, ναυτασφαλίσεις, χρηματοδότηση, ναυλομεσιτεία.
Η Σαγκάη που θέλει να φτάσει τη Σιγκαπούρη διαθέτει το λιμάνι με τη μεγαλύτερη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, στο κόσμο ενώ βελτιώνει και τον κλάδο των ναυτιλιακών υπηρεσιών που διαθέτει, βρέθηκε στη τρίτη θέση. Στην τέταρτη θέση ήταν το Χονγκ Κονγκ, και στην πέμπτη το Ντουμπάι, επιβεβαιώνοντας ότι αποτελεί τον κορυφαίο ναυτιλιακό κόμβο στη Μέση Ανατολή. Ακολούθησαν Ρότερνταμ, Αμβούργο, Αθήνα-Πειραιάς (όπου μαζί με τη Σιγκαπούρη έχουν τις περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, Νέα Υόρκη-Νιου Τζέρσεϊ και Τόκιο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike