ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ερωτήματα για υποτιμητική κερδοσκοπία σε Πειραιώς και Εθνική, η δυνατή ΔΕΗ, τα ανέκδοτα με τις πρόωρες εκλογές, ο Σαμαράς και το μήνυμα Μητσοτάκη, οι οργισμένοι βιομήχανοι και ο παραλογισμός με το σπίτι του γιατρού στη Φιλοθέη
Το ξέσπασμα της επιδημίας του ιού στην Κίνα συμπίπτει με την κινεζική Πρωτοχρονιά που είναι επίσης μια εποχή χαμηλής ζήτησης για τη ναυτιλία. Η επιδημία οδήγησε τις αρχές στην απόφαση να επεκτείνουν τις διακοπές σε όλη τη χώρα μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου 2020 τουλάχιστον, ουσιαστικά «παγώνοντας» ένα μεγάλο μέρος της κινεζικής οικονομίας. Δεδομένης της ταχείας εξάπλωσης του ιού, φαίνεται πιθανό ότι η κατάσταση αυτή θα μπορούσε να επεκταθεί ακόμη περισσότερο, και μάλλον θα επεκτείνει την περίοδο εποχικής υποχώρησης των ναυτιλιακών αγορών, εκτιμά η Bimco
Η αγορά μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου θα επιδεινωθεί καθώς η παύση λειτουργίας της κινεζικής οικονομίας αναμένεται να επιφέρει σημαντική επιβράδυνση της βιομηχανικής παραγωγής, γεγονός που αναπόφευκτα θα επιδεινώσει την εποχιακή υποχώρηση στη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα.
Επίσης αρνητικά θα επηρεασθεί η εισαγωγή προϊόντων αργού πετρελαίου από την Κίνα καθώς τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι τα κινεζικά διυλιστήρια περιορίζουν τις εισαγωγές αργού πετρελαίου.
Τέλος στα containerships τα οποία επί του παρόντος φαίνεται να μην επηρεάζονται ιδιαίτερα, δεν αποκλείεται η κατάσταση σύντομα να αλλάξει, καθώς η επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής, που προκλήθηκε από τον ιό, θα μπορούσε να οδηγήσει σε λιγότερες εξαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα. Οι μεγάλοι liners έχουν ήδη αρχίσει να παραλείπουν ορισμένες διαδρομές και η τάση αναμένεται να διατηρηθεί εάν ο ιός συνεχίσει να εξαπλώνεται.
Οι μεσοπρόθεσμες επιπτώσεις είναι δύσκολο να προβλεφθούν σε τόσο πρώιμο στάδιο, εκτιμά η Bimco συμπληρώνει όμως ότι σε προηγούμενες επιδημίες οι αγορές είχαν ανακάμψει συνήθως μέσα σε λίγους μήνες.