Κλιμάκιο που εκπροσωπεί το υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου, προσεγγίζει με ένα καλά επεξεργασμένο πλάνο παρέμβασης στα ναυτιλιακά γραφεία της Ακτής Μιαούλη και άλλων των περιοχών, προκειμένου να προσελκύσει πλοία Ελλήνων εφοπλιστών στο Κυπριακό Νηολόγιο.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το κλιμάκιο ακολουθεί την μέθοδο “πόρτα – πόρτα” και προβάλλει με σοβαρά επιχειρήματα, αλλά κυρίως με ένα πακέτο κινήτρων τις δυνατότητες που εξασφαλίζει η σημαία της Κύπρου.

1

Να υπενθυμίσουμε ότι την προηγούμενη εβδομάδα το Mononews είχε θέσει σχετικό ερώτημα στον υπουργό Ναυτιλίας, Χρήστο Στυλιανίδη, αν θα ακολουθήσει και η Ελλάδα το παράδειγμα της Κύπρου για την προσέλκυση πράσινων πλοίων, απάντησε έμμεσα αρνητικά.

Μάλιστα, ο ανώτατος αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος, Χρήστος Κοντορουχάς, επιχειρηματολόγησε για ποιό λόγο δεν υιοθετεί το υπουργείο Ναυτιλίας τις μεθόδους του υφυπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου.

Ωστόσο, σημαντικός Έλληνας εφοπλιστής, δήλωσε στο Mononews: “οι Κύπριοι γυρίζουν τα γραφεία και ζητούν από τους Έλληνες εφοπλιστές να υψώσουν στα πλοία τους την Κυπριακή σημαία. Οι Κύπριοι είναι 200 χρόνια μπροστά και με έπεισαν και ήδη ενέγραψα στο Κυπριακό Νηολόγιο δύο πλοία”.

Επισημαίνουμε ότι την μέθοδο “πόρτα – πόρτα” είχε καθιερώσει το υπουργείο Ναυτιλίας, το 1987, επί υπουργίας Στάθη Αλεξανδρή. Τότε, οι αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος – που αργότερα έγιναν όλοι αρχηγοί του Λ.Σ. – Χρήστος Ντούνης, Γιώργος Βασόπουλος και Νίκος Χασιώτης, γύριζαν τα γραφεία και προσπαθούσαν να πείσουν τους εφοπλιστές να υψώσουν στα πλοία τους την ελληνική σημαία.

Τι κάνει η Κύπρος

Η Κυπριακή ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 7% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος της Μεγαλονήσου και αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο στόλο στην Ευρώπη και τον ενδέκατο μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο.

Η υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου, Μαρίνα Χατζημανώλη, δήλωσε στο πρόσφατο συνέδριο της Capitallink ότι “με το σύστημα φορολόγησης βάσει της χωρητικότητας, τον λεγόμενο φόρο χωρητικότητας και το γενικότερο οικονομικό πλαίσιο που διέπει τη ναυτιλία, ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν έδρα στην Κύπρο από 95 έχει αυξηθεί μέσα στην τελευταία δεκαετία σε 320 και έπεται συνέχεια”.

Υπενθυμίζεται ότι περίπου 1.200 πλοία ταξιδεύουν με την σημαία της Κύπρου. Ωστόσο, το σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι Έλληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, συμμετέχουν με το κυπριακό νηολόγιο με 234 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 16.812.743 dwt.

Οι «εκπτώσεις» στο φόρο χωρητικότητας απευθύνονται σε πλοιοκτήτες Κυπριακών και Κοινοτικών πλοίων που πληρούν τις προϋποθέσεις των περιβαλλοντικών κινήτρων:

• EEXI – πλοία που έχουν επιτύχει μείωση του Επιτευχθέντος Δείκτη Ενεργειακής Αποδοτικότητας Υπάρχοντος Πλοίου σε σχέση με τον Απαιτούμενο Δείκτη Ενεργειακής Αποδοτικότητας Υπάρχοντος Πλοίου σε ποσοστό πέραν του 10%, (κανονισμοί 19, 23 και 25 / Παράρτημα VI της αναθεωρημένης MARPOL) θα λάβουν την αντίστοιχη ετήσια έκπτωση φόρου χωρητικότητας μεταξύ 5 – 25%.

• IMO DCS – το περιβαλλοντικό κίνητρο που σχετίζεται με το Σύστημα Συλλογής Δεδομένων (IMO DCS) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, ισχύει για πλοία 5.000 ολικής χωρητικότητας και άνω με δηλωθείσες ώρες εν πλω τουλάχιστον 4.380 ετησίως και συμμορφώνονται με τον κανονισμό 27 του Παραρτήματος VI της αναθεωρημένης MARPOL. Τα πλοία που επιτυγχάνουν μείωση του λόγου της συνολικής κατανάλωσης καυσίμου προς τη συνολική διανυόμενη απόσταση μεταξύ δύο διαδοχικών περιόδων αναφοράς, πέραν του 4%, θα λάβουν ετήσια έκπτωση φόρου χωρητικότητας μεταξύ 10 – 20%

• CII – το περιβαλλοντικό κίνητρο σχετίζεται με τον Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) του ΔΝΟ και εφαρμόζεται σε πλοία ολικής χωρητικότητας 5.000 GT και άνω, τα οποία υπόκεινται στις διατάξεις του Κανονισμού 28 του παραρτήματος VI της τροποποιημένης Σύμβασης MARPOL. Τα πλοία που επιτυγχάνουν λειτουργική ένταση άνθρακα κατηγορίας A ή B σε ένα έτος, με δηλωθείσες ώρες εν πλω τουλάχιστον 4.380 ετησίως θα λάβουν ετήσια έκπτωση φόρου χωρητικότητας της τάξης του 10% – Κατηγορία Β και 20% – Κατηγορία Α.

Πλοίο που κρατείται για οποιονδήποτε περιβαλλοντικό λόγο κατά την επιθεώρηση ΕΚΛ, ή το οποίο παραβιάζει οποιονδήποτε κανονισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος ή βρίσκεται παροπλισμένο κατά τη διάρκεια του ημερολογιακού έτους δεν θα είναι επιλέξιμο για το κίνητρο.

Διαβάστε επίσης:

Δένδιας: Κορυφαία προτεραιότητα η επαύξηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων

Loro Piana: Στα άδυτα της παραγωγής του «χρυσού» πουλόβερ των €9.000 – mononewsTV

CNP ASSURANCES: Καθαρά κέρδη 1,65 δισ. το 2023 με αύξηση 65%