Τα εντυπωσιακά κέρδη και πωλήσεις της Porsche αλλά και το έντονο ενδιαφέρον των επενδυτών,  οδήγησαν τη VW στο να προχωρήσει το σχέδιό της για εισαγωγή της της πολυτελούς μάρκας αυτοκινήτων στο χρηματιστήριο.

Η επιβράδυνση στις αγορές, η επιδεινούμενη ενεργειακή κρίση και η σταθερή πτώση στους ευρωπαϊκούς δείκτες λόγω των φόβων για επερχόμενη ύφεση στην ευρωζώνη μπορεί να έχουν φοβίσει κάποιους επενδυτές, όχι όμως και την VW που στοχεύει στα έσοδα από την εισαγωγή στο χρηματιστήριο για να προχωρήσει στον μετασχηματισμό των αυτοκινήτων της.

1

Αν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις, η αποτίμηση της ΙPO θα ξεπεράσει τα 85 δις ευρώ, μία τιμή που θα είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία της Ευρώπης από το 1999, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv, που επικαλείται το Reuters.

«Τα πιθανά έσοδα θα μας έδιναν μεγαλύτερη ευελιξία για να επιταχύνουμε περαιτέρω τον μετασχηματισμό», δήλωσε ο CFO Arno Antlitz, ο οποίος έχει εργαστεί στενά στην προετοιμασία αυτού που αναμένεται να είναι μία από τις μεγαλύτερες πωλήσεις μετοχών στην Ευρώπη ποτέ.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, θα διατεθεί μόλις το 12,5% των μετοχών της Porsche, ακόμα όμως κι αυτό το ποσοστό θα μπορούσε να αποφέρει 10,6 δις. ευρώ, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters.

Μεγάλοι επενδυτές

Ενώ η εισαγωγή της Porsche θα βοηθούσε να κατευθύνει κεφάλαια στα φιλόδοξα σχέδια της VW για την ανάπτυξη επενδύσεων σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και λογισμικό, η IPO αντιμετωπίζει μερικές από τις χειρότερες συνθήκες της αγοράς.

Η VW ξεκίνησε επίσημα να προετοιμάζεται για την εισαγωγή στο χρηματιστήριο του πολυτιμότερου περιουσιακού της στοιχείου τον Φεβρουάριο, λίγο πριν η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία αναστατώσει τις αγορές και πυροδοτήσει ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη.

Οι εξελίξεις στην Ευρώπη καθυστέρησαν την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο, όμως το ενδιαφέρον των επενδυτών αναζωπύρωσε τις διαδικασίες.

Ο κατασκευαστής του ηλεκτρικού Taycan έχει εξασφαλίσει προπαραγγελίες που υπερβαίνουν τις προσφερόμενες μετοχές σε αποτίμηση μεταξύ 60 δισεκατομμυρίων και 85 δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg.

Μεγάλοι επενδυτές, όπως η T Rowe Price Group Inc. και η Qatar Investment Authority, έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον να εγγραφούν στο IPO σε αυτό το εύρος αποτίμησης.

Η Porsche έχει επίσης συγκεντρώσει το ενδιαφέρον από δισεκατομμυριούχους, συμπεριλαμβανομένου του ιδρυτή της εταιρείας παραγωγής ενεργειακών ποτών Red Bull, Dietrich Mateschitz, καθώς και του προέδρου της LVMH Bernard Arnault.

Ο Antlitz ανέλαβε τον πρόσθετο ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου λειτουργίας, αφού ο επικεφαλής της Porsche Oliver Blume έγινε Διευθύνων Σύμβουλος της VW αυτόν τον μήνα μετά την ανατροπή του Herbert Diess.

Εντυπωσιακά κέρδη

Η Porsche AG πέτυχε ισχυρή αύξηση στις πωλήσεις για το α’ εξάμηνο του 2022, με αύξηση στα έσοδα κατά 8,5%, ενώ τα λειτουργικά της κέρδη εκτοξεύτηκαν κατά 24,6%, σε αντίθεση με τη VW, η οποία κατέγραψε μείωση 8%.

Τα μεγέθη αυτά ανήλθαν στα 17,92 δισ. ευρώ και στα 3,48 δισ. ευρώ αντίστοιχα. Η απόδοση πωλήσεων στο α’ εξάμηνο του 2022 ανήλθε σε 19,4% από 16,9% το προηγούμενο εξάμηνο. Τους πρώτους έξι μήνες του 2022, τα έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 16,53 δισ. ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη στα 2,79 δισ. ευρώ.

Οι καθαρές ταμειακές ροές του τομέα των αυτοκινήτων στο α’ εξάμηνο του 2022 ανήλθαν στα 2,39 δισ. ευρώ. «Παρά τις συνεχιζόμενες μεγάλες επενδύσεις στα μελλοντικά μας project, καταφέραμε και πάλι να επιτύχουμε ισχυρές καθαρές ταμειακές ροές στον τομέα των αυτοκινήτων», προσθέτει ο Lutz Meschke, Οικονομικός Διευθυντής (CFO) της Porsche AG.

Οι μελέτες των ειδικών προβλέπουν ανοδική πορεία για τα πολυτελή sport αυτοκίνητα, τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και τα πολυτελή SUV τα επόμενα χρόνια.

Ο δύσκολος χειμώνας των αυτοκινητοβιομηχανιών

Η εισαγωγή της Porsche στο χρηματιστήριο και τα πολυαναμενόμενα έσοδα από μία τέτοια κίνηση, έρχονται σε μία δύσκολη περίοδο για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. O επίμονος πληθωρισμός εκτοξεύει τις τιμές στο κόστος παραγωγής στα ύψη και η αγορά αυτοκινήτων παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης. Η μεγαλύτερη απειλή όμως είναι η ενεργειακή κρίση, και πως αυτή θα επηρεάσει την παραγωγή αυτοκινήτων.

Η Volkswagen έχει ήδη αναφέρει ότι περιμένει μείωση κερδών, προβάλλοντας τα αυξανόμενα επιτόκια και τον πληθωρισμό ως τους βασικούς παράγοντες που πλήττουν τη ζήτηση.  «Οι πελάτες το σκέφτονται για το αν θα αγοράσουν ένα όχημα ή θα ανανεώσουν για ένα μήνα τη μίσθωση λόγω ανησυχιών όπως η αύξηση των τιμών της ενέργειας, είχε δηλώσει πρόσφατα ο Frank Fiedler, οικονομικός διευθυντής της VW.

Διαβάστε επίσης:

Mercedes, BMW, VW: Η ενεργειακή κρίση απειλεί τη λειτουργία των εργοστασίων τους