ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυτό είναι το συμπέρασμα της πραγματογνωμοσύνης, όπως αναφέρει η εφημερίδα Τα Νέα, από τους δύο πραγματογνώμονες που ορίστηκαν από την Εισαγγελία Πειραιά και αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο επόμενο διάστημα στον 5ο ανακριτή Πειραιά.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα, οι δύο πραγματογνώμονες είναι κατηγορηματικοί: ανεξάρτητα από την αιτία των ρηγμάτων (μηχανική καταπόνηση, αστοχία υλικού ή άλλος λόγος) δεν υπάρχει αιτιώδης σχέση με τη βύθιση του Αγία Ζώνη ΙΙ.
Αν στο αγκυροβολημένο δεξαμενόπλοιο βρίσκονταν οι υπεύθυνοι/αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανοστασίου τότε θα είχαν δύο επιλογές για να αποφευχθεί η βύθιση:
1. θα είχαν θέσει σε εφαρμογή τη διαδικασία απάντλησης υδάτων
2. θα μπορούσαν να θέσουν σε λειτουργία τη μηχανή του πλοίου και να οδηγήσουν το Αγία Ζώνη ΙΙ στην κοντινότερη ακτή που δεν απείχε πάνω από 500 μέτρα από το σημείο του αγκυροβολίου.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, δηλαδή, το πλήρωμα θα μπορούσε να κάνει εκούσια προσάραξη και έτσι δεν θα υπήρχε μεγάλη διαρροή ακόμα και αν αυτή προκαλούσε σπάσιμο των εξωτερικών ελασμάτων.
Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού έχει καταγγείλει ότι στο Αγία Ζώνη ΙΙ την ώρα του περιστατικού επέβαιναν μόνο 2 από τα συνολικά 11 μέλη του πληρώματος ενώ η νομοθεσία προβλέπει ότι κατά τη διάρκεια του αγκυροβολίου θα έπρεπε να βρίσκονται πάνω στο πλοίο τα 2/3 του πληρώματος. Κοινώς έπρεπε να υπάρχουν αξιωματικοί μιας και το πλοίο πρέπει να είναι έτοιμο να αποπλεύσει ανά πάσα στιγμή.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ναυάγιο Αγία Ζώνη ΙΙ: Πόσα έχουν δοθεί σε αποζημιώσεις ένα χρόνο μετά
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Αγία Ζώνη ΙΙ»: Εξετάζουν σενάριο για βύθιση από βόμβα – Τι δείχνει το πόρισμα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!