Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Σούπερ μάρκετ: Πωλητήριο στη χονδρική βάζει η ΑΒ Βασιλόπουλος

Νίκος Λαβίδας, Επικεφαλής ΑΒ Βασιλόπουλος

Νίκος Λαβίδας, Επικεφαλής ΑΒ Βασιλόπουλος

Σε μια από τις Big4 έχει απευθυνθεί η ΑΒ Βασιλόπουλος προκειμένου να τρέξει τη διαδικασία για την πώληση του δικτύου χονδρικής. 

Ενα δίκτυο 14 καταστημάτων, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν έρθει σε γνώση του mononews, η εν Ελλάδα θυγατρική της Ahold Delhaize, επιπλέον έχει ήδη διερευνήσει ωστόσο  χωρίς αποτέλεσμα τη μετατροπή σε franchise, τακτική που ήδη έχει υιοθετήσει σε κάποια από τα εταιρικά σούπερ μάρκετ.

Οπως αναφέρουν πηγές κοντά στην εταιρεία, ένα σούπερ μάρκετ είναι ευκολότερο να μετατραπεί σε franchise όταν δε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ο διευθυντής μπορεί να το αναλάβει έχοντας γνώση της δουλειάς και του αντικειμένου. Στην περίπτωση των cash & carry αυτό δεν εύκολο να γίνει λόγω της φύσης των καταστημάτων αλλά και των προϊόντων που σε μεγάλο βαθμό είναι διαφορετικά από αυτά που είναι στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι και αυτό το ενδεχόμενο έχει εξεταστεί ενδελεχώς ωστόσο όπως τονίζουν «για να μπορέσεις να τα κάνεις franchise πρέπει να βρεις κάποιον που να έχει σχέση με το αντικείμενο. Δεν μπορεί να είναι από εντελώς διαφορετικό χώρο.»

Στο 5-6% επί του συνολικού τζίρου οι πωλήσεις της ΕΝΑ food

Το δίκτυο  χονδρικής της ΑΒ Βασιλόπουλος με την επωνυμία ENA Food αριθμεί 14 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και ειδικότερα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Βόλο, Καρδίτσα, Ρόδο, Γιάννενα, Σέρρες, Χαλκίδα, Πάτρα, Αργος, Καλαμάτα, Χίο και Ηράκλειο. Τα καταστήματα με την επωνυμία ξεκίνησαν να λειτουργούν σταδιακά το έτος 1991 και εξαγοράστηκαν από την ΑΒ Βασιλόπουλος το 2001.  Η δραστηριότητα χονδρικής της ΑΒ Βασιλόπουλος συνεισφέρει στον τζίρο της εταιρείας περί το 5%-6% με τις πωλήσεις να κινούνται κοντά στα 100 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος υπό τον Νίκο Λαβίδα έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον στο δίκτυο σούπερ μάρκετ με αλλαγή του μοντέλου των mega stores, με την αρχή να γίνεται από το νέο κατάστημα στο Μαρούσι και ακολούθως στο ανακαινισμένο κατάστημα του Ελληνικού και αφετέρου στην ενίσχυση του δικτύου franchise ένα μοντέλο έχει αναπτύξει πρώτη η ΑΒ και ακολουθούν πλέον και άλλες αλυσίδες, όπως η Metro του ομίλου Παντελιάδη ή η Μασούτης.

Η μετατροπή εταιρικών σε franchise και η ανάπτυξη του δικτύου

Στην κατεύθυνση αυτή η ΑΒ προχωρά και στην μετατροπή εταιρικών καταστημάτων σε franchise. Η εταιρεία στο επενδυτικό της πλάνο για την τριετία 2023-2025 έχει σχεδιάσει το άνοιγμα 198 νέων καταστημάτων

16 εταιρικών και 182 franchise. Και ήδη φέτος από την αρχή του χρόνου εκτός από τα νέα franchise που έχουν λειτουργήσει, περισσότερα από 10 εταιρικά καταστήματα λειτουργούν πλέον με το σύστημα της δικαιόχρησης. Και ενώ αυτό φαίνεται ότι αποτελεί μια πρακτική που μπορεί να είναι αποτελεσματική για την ΑΒ μειώνοντας το λειτουργικό κόστος, αυξάνοντας παράλληλα τα έσοδα με ενδεχόμενη θετική επίδραση στην κερδοφορία, η περίπτωση της χονδρεμπορικής αγοράς είναι διαφορετική.

Πρόκειται για μια αγορά που κινείται σε ένα εύρος από 1,1 δισεκ. ευρώ έως 1,3 δισεκ. ευρώ έχοντας μία δυναμική ώθηση και από τον τουρισμό αλλά και από το κανάλι του Horeca που αποτελεί στόχευση των ομίλων για διεύρυνση της «πίτας».

Η εικόνα στη χονδρεμπορική αγορά

Κυρίαρχος παίκτης είναι ο όμιλος Metro της οικογένειας Παντελιάδη. Με ένα δίκτυο 50 καταστημάτων και μερίδιο αγοράς που προσεγγίζει το 50%, θα μπορούσε να είναι ένας από τους υποψήφιους αγοραστές της χονδρεμπορικής δραστηριότητας της ΑΒ, ωστόσο πολλά από τα καταστήματα του δικτύου της ENA food είναι σε περιοχές που τα cash & Carry του ομίλου Metro έχουν ήδη παρουσία. Όπως λένε στελέχη της αγοράς με γνώση του θέματος  μόλις τρία με τέσσερα σημεία από τα καταστήματα της ENA έχουν ενδιαφέρον για την Metro. Άλλωστε και ο επικεφαλής της αλυσίδας Αριστοτέλης Παντελιάδης παρουσιάζοντας πρόσφατα τα σχέδια για την ανάπτυξη του δικτύου cash & carry μετά το Cash & Carry στη Δράμα που είναι υπό κατασκευή, τα σημεία που εξετάζει προς επέκταση είναι νησιωτικές περιοχές μεταξύ των οποίων Μυτιλήνη, Σάμος, Κως  ή Κεφαλονιά.

Ισχυρός παίκτης στην αγορά είναι και η The Mart του ομίλου Σκλαβενίτης με ένα δίκτυο 14 καταστημάτων και τζίρο 407 εκατ. ευρώ ενώ και η Μασούτης έχει αναπτύξει ένα ισχυρό δίκτυο με 23 καταστήματα Cash & Carry. Δραστηριότητα χονδρικής έχει και η Πέντε (Γαλαξίας) επίσης με 14 καταστήματα.

Διαβάστε επίσης

Διαδυκτιακός πόλεμος AB Βασιλόπουλος – Lidl για τις τιμές στα προϊόντα ετικέτας

ΑΒ Βασιλόπουλος: Δράσεις για κλιματική ουδετερότητα στον κλάδο των τροφίμων

ΑΒ Βασιλόπουλος: Γίνεται «Εξαγωγικό Hub» μέσω της αποθήκης στη Θεσσαλονίκη