Προς τα κάτω αναθεωρούν οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες τους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς τους, προσδίδοντας μάλιστα μεγαλύτερη διάρκεια στις περικοπές. Μεγάλο πλήγμα για TV και έντυπα ενώ σάφως ευνοημένο είναι το digital καθώς μεγάλο μέρος της δαπάνης θα κατευθυνθεί στα ιντερνετικά media
Αυτό δείχνει η έρευνα της World Federation of Advertisers (WFA), Covid-19 Response Tracker, σύμφωνα με την οποία το 89% των πολυεθνικών έχει παγώσει τις καμπάνιες του (έναντι 81% τον Μάρτιο).
Επιπλέον, 52% των εταιρειών δήλωσε ότι θα αναστείλει τη διαφημιστική δαπάνη για τουλάχιστον 6 μήνες, όταν τον Μάρτιο, μόλις το 19% σχεδίαζε τέτοιου είδους μεσοπρόθεσμες λύσεις.
Ο αριθμός των εταιρειών που «τρέχουν» τώρα κάποιου είδους καμπάνια-απάντηση στην κρίση έχει υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με τον Μάρτιο (68% έναντι 32% αντίστοιχα), η WFA επισημαίνει, ωστόσο, ότι αυτή η δραστηριότητα δεν θα αναπληρώσει τις βαθιές περικοπές σε άλλες καμπάνιες.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του φορέα, τα παγκόσμια διαφημιστικά budgets θα συρρικνωθούν κατά 36% το πρώτο μισό του έτους, και κατά 31% για ολόκληρη τη χρονιά.
Ανά κανάλι, η πτώση στην τηλεόραση υπολογίζεται στο 33%, ενώ ακόμα χειρότερες είναι οι εκτιμήσεις για print (-37%), ΟΟΗ (-49%) και events (-56%).
Πολύ καλύτερη η εικόνα για το digital (-7%) online display (-14%), αλλά και για ραδιόφωνο (-25%), Point of Sale (-23%) και Influencer (-22%). (Πηγή: WARC)