Χαρακτηριστικά πολεμικής σύρραξης αποκτά η διαμάχη των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο με τη Hellenic Train και φόντο την προγραμματισμένη στάση εργασίας για τις 26 Σεπτεμβρίου.

Σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (σ.σ. πρόκειται για τη Hellenic Train η οποία ιδιωτικοποιήθηκε το 2017 και ανήκει πλέον στην ιταλική FSI) κάνουν λόγο για τα διαχρονικά προβλήματα στο Σιδηρόδρομο και την εγκατάλειψή του από την πολιτεία, όπως φάνηκε με τον πλέον τραγικό τρόπο με την τραγωδία των Τεμπών και την καταστροφή του δικτύου με την κακοκαιρία Daniel.

Στα προβλήματα που συνεχίζουν να υπάρχουν και βαρύνουν, σύμφωνα πάντοτε με τους εργαζόμενους τη Hellenic Train και τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) συγκαταλέγονται:

Η μη ολοκλήρωση της υπογειοποίησης της γραμμής στην Αθήνα έπειτα από 17 χρόνια, η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων στον σταθμό Λαρίσης, η παντελής έλλειψη σύγχρονων μέσων αντιμετώπισης των παραβατικών επιβατών, η τραγική κατάσταση των εγκαταστάσεων των μηχανεργοστασίων, η έλλειψη αξιόλογου σύγχρονου τροχαίου υλικού, και η έλλειψη προσωπικού

Τονίζουν, δε, ότι τα παραπάνω αναδεικνύουν την απουσία σχεδιασμού στη λειτουργία των εταιρειών, την έλλειψη κυβερνητικού σχεδίου, τη διαχρονική εγκατάλειψη και το κλείσιμο του ⅓ του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ευθύνες σε Hellenic Train και ΟΣΕ για συντήρηση

Σχετικά με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΤΥ που πραγματοποιήθηκε το 2017 οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για άλλη μια λανθασμένη πολιτική επιλογή, ενώ σχολιάζουν ότι το αντίτιμο είναι μικρό.

Η κατάσταση αυτή έχει τις εξής συνέπειες:

γερασμένο τροχαίο υλικό, έλλειψη ανταλλακτικών,

υποστελέχωση της τεχνικής βάσης,

έλλειψη σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού,

απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις.

Σχολιάζουν, επίσης, ότι παρά τα 65εκ.€/έτος κρατικής επιχορήγησης, οι εργαζόμενοι και κυρίως οι πολίτες-επιβάτες του μέσου δεν απολαμβάνουν σύγχρονες ευρωπαϊκού επιπέδου μεταφορές.

Προσθέτουν, δε, ότι παρά τις καλές προθέσεις τόσο της Hellenic Train όσο και του ΟΣΕ για την επιτάχυνση της αποκατάστασης της υποδομής και των συστημάτων ασφαλείας, αλλά και την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που της κληροδότησαν οι προκάτοχοί, τα προβλήματα και η αξιοπιστία του επιβατικού κοινού δεν αποκαταστάθηκαν.

Αυτό συμβαίνει καθώς προτιμήθηκε η επιλογή εξωτερικών συνεργατών για εργασίες  όπως ο καθαρισμός των δένδρων και άλλων υλικών επί γραμμής από τον ΟΣΕ, καθώς και η παραχώρηση τεχνικών εργασιών λόγω ελλείψεως προσωπικού από την Hellenic train.

Ο πόλεμος ανακοινώσεων εργαζομένων – Hellenic Train

Αρχικά η Hellenic Train προχώρησε σε ανακοινώσεις τροποποιήσεων των δρομολογίων της λόγω της στάσης εργασίας της Πέμπτης. Επίσης, την ίδια ημέρα ανακοίνωσε την παράταση των προσφορών των εκπτώσεων που ίσχυαν από τις 19 Αυγούστου έως και τις 19 Σεπτεμβρίου και αυτές θα συνεχιστούν έως και τα τέλη του μήνα.

Εν τούτοις τα σωματεία των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο επιτέθηκαν κατά της Hellenic Train αναφέροντας ότι η εταιρεία έκανε λόγο για παράνομη απεργία, χωρίς ωστόσο να στείλει εκπρόσωπο στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας, ενώ αγνοεί το γεγονός ότι πρέπει να πραγματοποιηθεί δημόσια διαβούλευση για την απεργία.

Προσθέτουν, επίσης, ότι η διοίκηση της Hellenic Train «είτε θα αγνοήσει το νομοθέτη και δεν θα παρουσιαστεί στον δημόσιο διάλογο, είτε έχει κάνει τα…”κουμάντα” της και γνωρίζει από πριν την απόφαση της δικαιοσύνης».

Καταλήγοντας σχολιάζουν ότι «η απεργία αυτή αποτελεί συνέχεια της αναστολής των κινητοποιήσεων του Μαΐου, και προσθέτουν ότι η Hellenic Train δεν υλοποίησε καμία από τις προτάσεις των σωματείων, στις οποίες συμφώνησε και είχε θέσει χρονοδιάγραμμα».

Διαβάστε επίσης:

Πλήρης επιβεβαίωση του mononews: Η Αττική Οδός παραδίδεται στις 6 Οκτωβρίου στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
ΤΧΣ: Κλείδωσε στο 10% το αρχικό ποσοστό διάθεσης μετοχών της Εθνικής Τράπεζας
Citi για ΔΕΗ: Αγοράστε τη μετοχή – Ξεκινά την κάλυψη με σύσταση αγορά και τιμή στόχο τα €14,70