ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το επενδυτικό πλάνο έχει σχεδιαστεί από το management της Attica Group σε συνεργασία με την Lloyd’s Register και προβλέπει τρία στάδια: το πρώτο, το οποίο ήδη υλοποιείται, αφορά σε άμεσες ενέργειες περεταίρω περιβαλλοντολογικού εξορθολογισμού του στόλου με συνολικό προϋπολογισμό της τάξης των 160 εκατομμυρίων, το δεύτερο την εγκατάσταση σε επιλεγμένα πλοία μηχανών διπλού καυσίμου με προϋπολογισμο 400 εκατομμυρίων έως το 2026-2027 και το τρίτο την ναυπήγηση νέων πλοίων που θα συμμορφώνονται 100% με τους διεθνείς κανονισμούς για ελαχιστοποίηση ή και μηδενισμό των εκπομπών άνθρακα, προϋπολογισμού 500 εκατομμυρίων εως το 2029.
Οι νέες αυτές ναυπηγήσεις μαζί με τα πλοία που θα έχουν δραστικά εκσυγχρονιστεί, όσον αφορά τα συστήματα πρόωσης τους και τα καύσιμα που χρησιμοποιούν, αρχικά θα δρομολογηθούν σε γραμμές μεγάλών αποστάσεων όπως αυτές της Κρήτης αλλά και των συνδέσεων Ελλάδας – Ιταλίας. Οι συγκεκριμένες ρότες είναι αυτές που μπορούν να πετύχουν τα γρηγορότερα αποτελέσματα μείωσης εκπομπών άνθρακα όπως και μείωσης των επιβαρύνσεων στα εισιτήρια που φέρνει από τον Ιανουάριο η ένταξη τους στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS) συμβάλλοντας παράλληλα και στην επίτευξη του εθνικού στόχου, εξηγούν ναυλομεσιτικοί οίκοι.
Η εκτέλεση του παραπάνω προγράμματος θα χρηματοδοτηθεί αφενός με ίδια κεφάλαια της Attica Group και αφετέρου με δανεισμό όπως και με τα συνήθη διαθέσιμα χρηματοοικονομικά εργαλεία . Αλλά θα απαιτηθούν και ενισχύσεις καθώς ήδη άλλες χώρες όπως, για παράδειγμα, η Ιταλία έχουν εξασφαλίσει εξαίρεση από την απαγόρευση περί κρατικών επιδοτήσεων ύψους αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Εφόσον λοιπόν οι χρηματοδοτικές συνθήκες και εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα το επιτρέψουν, η διοίκηση της Attica Group αξιολογεί την ενεργοποίηση και δεύτερου επενδυτικού κύκλου που προβλέπει την ναυπήγηση νέων μικρότερων πλοίων που θα εξυπηρετήσουν γραμμές του Αιγαίου.
Η Attica Group μετά την απορρόφηση της ΑΝΕΚ θα λειτουργεί πλέον ένα στόλο από 45 43 σύγχρονης τεχνολογίας επιβατικά πλοία (41 ιδιόκτητα και 4 σε ναύλωση) υπό τα εμπορικά σήματα Blue Star Ferries, Hellenic Seaways, Anek Lines, Superfast Ferries και Africa Morocco Link. Θα απασχολεί, με βάση τα μεγέθη του 2022, 2.839 εργαζόμενους, θα έχει στόλο εμπορικής αξίας άνω του 1,1 δισεκατομμυρίου, ίδια κεφάλαια 476 εκατ. και πωλήσεις 710 εκατομμυρίων. Τραπεζικές πηγές επισημαίνουν πως η διάσωση της ΑΝΕΚ από την Attica, που ενορχήστρωσε υποδειγματικά η διοίκηση της τελευταίας, καθιστά μετά από πολλά χρόνια ξανά την ελληνική ακτοπλοΐα bankable, διασφαλίζει την ποιοτική μεγάλη ακτοπλοΐα στις ελληνικές θάλασσες, εξυπηρετεί την νησιωτικότητα της χώρας και παράγει σημαντικά οικονομικά οφέλη για την ελληνική οικονομία.
Είναι ίσως ενδεικτικό προς κατά την τελευταία δεκαετία, Η δεύτερη μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρεία επειδή το επιβατηγού ναυτιλίας παγκοσμίως όπως διαμορφώνονται μετά και την συγχώνευση με την ΑΝΕΚ, συνεισέφερε άμεσα στην ελληνική οικονομία μέσω μισθών, φόρων, ασφαλιστικών εισφορών, συμβάσεων με έλληνες προμηθευτές και λοιπά 2,8 δισεκατομμύρια όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της περιόδου 2013-2022.
Διαβάστε επίσης:
Attica Group: Ο εκσυγχρονισμός του στόλου το νέο challenge ύψους 1 δισ. ευρώ
Attica – ΑΝΕΚ: Δημιουργείται η δεύτερη μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή στον κόσμο
Τι σημαίνει για μετόχους, εργαζόμενους και προμηθευτές το deal Attica – ΑΝΕΚ