ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στη δημιουργία τρίτου εργοστασίου εκτός συνόρων προχωρά η «Παλίρροια». Η ελληνική εταιρεία έτοιμων γευμάτων, μετά τη Βουλγαρία και την Κίνα, ετοιμάζεται να λειτουργήσει νέα μονάδα παραγωγής στην Ιορδανία, στο πλαίσιο της διεθνούς εξάπλωσης της παρουσίας της.
Όπως λέει στο mononews.gr ο διευθυντής εξαγωγών της εταιρείας, Arnoud Oor, η κίνηση αυτή θα διευκολύνει την πρόσβαση στην τοπική αγορά και θα δώσει σημαντική ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξη της «Παλίρροιας» στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, όπου υπάρχει υψηλή ζήτηση για ντολμαδάκια και άλλα έτοιμα εδέσματα. Η νέα μονάδα αναμένεται να ανοίξει μέσα στους επόμενους τρεις με τέσσερις μήνες και θα χρηματοδοτηθεί από ιδίους πόρους.
Η Μέση Ανατολή αποτελεί ήδη μια από τις μεγαλύτερες αγορές που κατευθύνονται τα προϊόντα της. Η Σαουδική Αραβία μάλιστα, καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση με μερίδιο περίπου 20% επί των συνολικών πωλήσεων (σήμερα την προμηθεύει το εργοστάσιο της Κίνας).
Στην πρώτη θέση, με μερίδιο 26%, βρίσκονται οι ΗΠΑ, όπου το «ντολμαδάκι», σύμφωνα με τον κ. Oor, αρχίζει και γίνεται mainstream προϊόν, κατακτώντας όλο και περισσότερους Αμερικανούς καταναλωτές.
Μάλιστα, όπως λέει, είναι ενδεικτικό πως τα ντολμαδάκια της Παλίρροια είναι το νούμερο ένα έτοιμο γεύμα σε γνωστή αλυσίδα εστιατορίων που διατηρούν οι ιδιοκτήτες των Aldi, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Μεγάλη αγορά είναι και η Γερμανία, όπου ζουν αρκετοί Τούρκοι που επιλέγουν τη μεσογειακή διατροφή.
Οι διεθνείς πωλήσεις αποτελούν και την «αιχμή του δόρατος» για την Παλίρροια, συνεισφέροντας το 87% των συνολικών πωλήσεων. Η μεγάλη ανάπτυξη ήρθε την περίοδο της βαθιάς κρίσης στην ελληνική οικονομία, όπου η διοίκηση έλαβε την απόφαση να εστιάσει ακόμη περισσότερο στο εξωτερικό.
Στο διάστημα αυτό, διεύρυνε ακόμη περισσότερο την παρουσία της σε 50 χώρες από 40 χώρες πριν την κρίση, και κατάφερε να υπερδιπλασιάσει τον τζίρο της μέσα σε πέντε μόλις χρόνια, φθάνοντας στο τέλος του 2018 στα 49,2 εκατ. ευρώ από περίπου 23 εκατ. ευρώ το 2012. Ταυτόχρονα, ανέβασε τα EBITDA της στα 11,5 εκατ. ευρώ.
Τα τελευταία δυο χρόνια πάντως επιχειρεί δυναμικό άνοιγμα και στην ελληνική αγορά λόγω και της αύξησης της τουριστικής κίνησης, με ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Όπως λέει ο κ. Oor, στο διάστημα αυτό πέτυχε να διπλασιάσει τις πωλήσεις επενδύοντας τόσο στην αγορά του Horeca όσο και στα σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, το επόμενο διάστημα θα κυκλοφορήσουν επτά με οκτώ νέοι κωδικοί στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
«Δεν μπορεί στη βάση μας να είμαστε τόσο χαμηλά. Θέλουμε να ανεβάσουμε τις πωλήσεις μας και μέχρι στιγμής πάμε καλά γιατί τα προϊόντα μας ξεχωρίζουν για τη γεύση και την ποιότητά τους», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Η Παλίρροια ιδρύθηκε το 1952 στα Πολιτικά Ευβοίας και ανήκει στην οικογένεια Σουλιώτη. Είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ντολμά στον κόσμο, τυλίγοντας 1,6 εκατομμύρια τεμάχια τη μέρα.
Διαθέτει 120 κωδικούς, ωστόσο τα ντολμαδάκια συνεισφέρουν πάνω από το 50% των πωλήσεων.
Στην Ελλάδα απασχολεί περίπου 180 άτομα ενώ συνολικά έχει πάνω από 1.600 εργαζόμενους.
Στόχος για τη φετινή χρονιά είναι η περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων κατά 10% με 15%.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Amber Capital: Γιατί επιστρέψαμε στην Ελλάκτωρ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Βασίλης Θεοχαράκης: Πώς τα βρήκε με τις τράπεζες μετά από τέσσερα χρόνια διαπραγματεύσεων
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σάμυ Βερσάνο (Union Optic): Γιατί η «Ferrari» των οπτικών επέλεξε την Ελλάδα για την ανάπτυξή της στην Ευρώπη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike