Στις 10 Οκτωβρίου του 2024 το ακίνητο όπου στεγαζόταν η ιστορική αντιπροσωπεία Στακόρ ΑΒΕΕΑ, της οικογένειας Κορτέση βγαίνει στο σφυρί.

Με τιμή πρώτης προσφοράς στα 9.737.250,00€ η «ΣΤΑΚΟΡ» εμφανίστηκε για ακόμη μια φορά στην πλατφόρμα των ηλεκτρικών πλειστηριασμών, το μέγεθος της οποίας αποδεικνύει την αξία του ακινήτου και την μακρά ιστορία του ονόματος.

1

Η εταιρεία ΣΤΑΚΟΡ Α.Β.Ε.Ε.Α για χρόνια κυριαρχούσε στην αγορά αυτοκινήτων, ενώ κυρίως ήταν συνδεδεμένη με τα αυτοκίνητα της Ford και της Mazda των οποίων ήταν επίσημος αντιπρόσωπος στην Ελλάδα.

Χαρακτηριστικό είναι δε το διαφημιστικό σλόγκαν «ΣΤΑΚΟΡ για Ford».

Πρόκειται για τον τρίτο πλειστηριασμό που πρόκειται να διενεργηθεί για λογαριασμό του ακινήτου με την τιμή εκκίνησης να μειώνεται σημαντικά κάθε φορά.

Συγκεκριμένα, έχει προηγηθεί 24 Ιουλίου του 2024 πλειστηριασμός, με τιμή εκκίνησης τα 19.474.500 ευρώ, ο οποίος ολοκληρώθηκε χωρίς να εκδηλωθεί ενδιαφέρον, και στις 12 Σεπτεμβρίου 2024 με τιμή εκκίνησης 14.605.875 ευρώ.

Την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου έρχεται ο τρίτος με σαφώς μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 9.737.250,00€.

Η ΣΤΑΚΟΡ

Η ιστορία ξεκινάει στις αρχές 20ού αιώνα, όταν το 1936 ο Ιωάννης Κορτέσης με όραμα την καινοτομία ιδρύει την πρώτη του επιχείρηση, εισάγοντας τα πρώτα αυτοκίνητα στην Ελλάδα.

Η συνέχεια θέλει την επιχείρηση να γνωρίζει ταχύτατη ανάπτυξη καθιστώντας την ηγέτιδα στην αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα.

Η συνεργασία με την Ford έρχεται λίγα χρόνια αργότερα το 1950, μια επιτυχία της οικογένειας Κορτέση, όπως ήταν η συνεργασία με μια από της μεγαλύτερες βιομηχανίες στον κόσμο.

Η ΣΤΑΚΟΡ, συστήνεται με την εταιρική μορφή της τον Νοέμβριο του 1951.

Η συνεργασία με την Ford και στην συνέχεια με την Ιαπωνική Mazda εκτοξεύουν την επιτυχία και τα κέρδη της επιχείρησης, το όνομα της οποίας εμπιστεύονταν όλο και περισσότεροι επίδοξοι αγοραστές.

Συγκεκριμένα, το 1982 η οικογένεια Κορτέση ίδρυσε την ΕΛΜΑ ως τον επίσημο και αποκλειστικό εισαγωγέα και διανομέα της Mazda στην Ελλάδα, ενώ στη συνέχεια ο όμιλος εμπορευόταν και αυτοκίνητα Renault και Dacia.

Η επιτυχία σημειώνεται για δεκαετίες, με την οικογένεια Κορτέση και τις επιχειρήσεις της να εδραιώνονται στον χώρο του αυτοκινήτου.

Καταστήματα σε όλη την Ελλάδα επιβεβαιώνουν το μέγεθος του εγχειρήματος, στην Αθήνα και άλλες πόλεις το όνομα τους είχε γίνει ταυτόσημο με την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια.

Η πτώση

Μετά το 2000 τα πράγματα αλλάζουν. Η επιχείρηση βιώνει τις πρώτες της απώλειες, συνέπειες που έχουν ως αφετηρία τις γενικευμένες αλλαγές στην επιχειρηματική παρουσία της Ford στην Ευρώπη.

Συγκεκριμένα, η Ford, αλλάζει επιχειρηματική στρατηγική επιλέγοντας μια πιο κεντρική και ενοποιημένη διαχείριση των αντιπροσωπειών της στην Ευρώπη. Έτσι, αποφάσισε να τερματίσει τη συνεργασία της με τη ΣΤΑΚΟΡ και το 2005 η επιχείρηση χάνει την αντιπροσωπεία της Ford στην Ελλάδα.

Η εξέλιξη αυτή σήμανε την αρχή του τέλους για την ΣΤΑΚΟΡ που όπως αποδεικνύει το διαφημιστικό σλόγκαν της εποχής «ΣΤΑΚΟΡ για Ford» είχε γίνει συνώνυμη με τα αυτοκίνητα της αμερικάνικης εταιρείας.

Παρόλα αυτά η επιχειρηματική οικογένεια δεν το βάζει κάτω ακόμη και μετά την οικονομική κρίση έκανε θαρραλέα επιχειρηματικά βήματα.

Για παράδειγμα, το 2010, και μέσω της Στακόρ ανακοίνωσε τη δημιουργία δύο νέων κάθετων μονάδων σε ιδιόκτητο χώρο στη Λεωφόρο Πειραιώς 83, στον Πειραιά.

Εκεί θα στεγάζονταν το εξουσιοδοτημένο δίκτυο της Renault & Dacia και στο δεύτερο το δίκτυο της Mazda.

Ένα ακίνητο που στέγαζε εντός του έκθεση, κέντρο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τμήμα ανταλλακτικών και αξεσουάρ, συνεργείο και φανοβαφείο.

Παρά την προσπάθειά να απαντήσουν με δυναμισμό στην επισφάλεια που κυριαρχούσε στην αγορά, η οικογένεια Κορτέση το 2012 λύγισε στην ανάγκη της επιχειρηματικής επιβίωσης προχωρώντας στο κλείσιμο υποκαταστημάτων της.

Η συνέχεια δεν περιείχε ανατροπές δεδομένου πως η οικονομική κρίση αποδυνάμωσε αισθητά την αγορά αυτοκινήτου, με τις πωλήσεις να σημειώνουν κατακόρυφη πτώση.

Η εξέλιξη είναι γνωστή… η μεγάλη οικονομική δυσπραγία της εποχής έπληξε νοικοκυριά, μισθούς και εισοδήματα και κατ΄επέκταση την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων. Έτσι, η ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα είχε υποστεί ανεπανόρθωτη καθίζηση, όπως και τα οικονομικά της οικογένεια Κορτέση η οποία αδυνατούσε να ανταπεξέλθει στις οικονομικές δυσκολίες, την συρρίκνωση της αγοράς και τα αυξανόμενα χρέη.

Το 2013, η ιστορική επιχείρηση της οικογένειας Κορτέση κηρύσσει πτώχευση που προμηνύει το τέλος μιας εποχής για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, καθώς ένας από τους παλαιότερους και πιο αξιόπιστους παίκτες της αποχώρησε από τον κλάδο.

Στις 25 Σεπτεμβρίου 2014 το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών κήρυξε επίσημα την εταιρεία σε πτώχευση. Δέκα χρόνια μετά η εμβληματική αντιπροσωπεία φιγουράρει στους πλειστηριασμούς και στα υψηλά νούμερα της πλατφόρμας.

Το ακίνητο

Πρόκειται για τρις γωνιακό οικόπεδο που βρίσκεται επί της συμβολής της Λεωφόρου Αθηνών με τις οδούς Χρηματιστηρίου, Πολυκράτους και Ποσειδίππου, με συνοκικό εμβαδόν 7.556,36 τ.μ.

Συγκεκριμένα, έχει πρόσοψη μήκους 34,09 μέτρων επί της Λεωφόρου Αθηνών, 134,88 μέτρων επί της οδού Χρηματιστηρίου, 90 μέτρων επί της οδού Πολυκάρπου και 35,18 μέτρων επί της οδού Ποσειδίππου.

Το σχήμα του οικοπέδου είναι σχεδόν «Γ» και σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης προσφέρει καλή θέα στην περιοχή.

Στο οικόπεδο έχουν ανεγερθεί δύο κτίρια που αποτελούνται από οριζόντιες ιδιοκτησίες.

Η αρχική του χρήση ήταν συνεργείο και εκθεσιακός χώρος αυτοκινήτων όπου στεγαζόταν η εταιρεία εμπορίου αυτοκινήτων Mazda και Ford Στακόρ.

Το 2016 το μεγαλύτερο τμήμα του Κτιρίου Α μισθώθηκε στον ΟΠΑΠ. Στις οριζόντιες ιδιοκτησίες που βρίσκονται στο διώροφο τμήμα της πρόσοψης έγινε αλλαγή χρήσης σε χώρο γραφείων με μετατροπή και αποκατάσταση όψεων και πλήρη ανακαίνιση ώστε να εξυπηρετηθεί η νέα του χρήση.

Σήμερα αυτό το τμήμα της πρόσοψης του Κτιρίου Α προς τη Λ. Αθηνών στεγάζει κατάστημα του ΟΠΑΠ και το βόρειο ακραίο τμήμα που είχε χρήση συνεργείου, στεγάζει χώρους στάθμευσης και βοηθητικής χρήσης.

Το Κτίριο Α περιλαμβάνει χώρους συνολικής επιφάνειας 4.764,53 τ.μ.

Το Κτίριο Β βρίσκεται στο τμήμα του οικοπέδου επί της συμβολής τν οδών Πολυκράτους και Ποσειδίππου. Είναι τετραώροφο και αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και τρεις ορόφους εκ των οποίων ο τρίτος είναι σε εσοχή, στεγασμένος με πάνελ πολυουρεθάνης.

Η αρχική του χρήση ήταν συνεργεία-αποθήκες και γραφεία της εταιρείας που λειτουργούσε μέχρι τον Ιούνιο του 2014, ενώ σήμερα το κτίριο είναι κενό. Το Κτίριο Β περιλαμβάνει χώρους συνολικής επιφάνειας 8.467,28 τ.μ.

Έτσι το σύνολο δόμησης στα δύο κτίρια φτάνει τα 13.232 τ.μ., με υπόλοιπο δόμησης εκφρασμένο σε οικόπεδο 3.106 τ.μ.

Όσον αφορά την αγοραία αξία του ακινήτου, κατά την έκθεση εκτίμησης για το Κτίριο Α ανέρχεται σε 12.244.710 ευρώ και για το Κτίριο Β σε 5.154.762 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

Πλειστηριασμοί: Ψυγεία Ταΰγετος – Η ιστορική βιομηχανία στον Πειραιά που βγαίνει στο σφυρί

Ποιο πεντάστερο ξενοδοχείο βγαίνει στο σφυρί για 12,8 εκατ. ευρώ

Πλειστηριασμοί: Άλλαξε χέρια ξενοδοχείο της οικογένειας Αγούδημου στη Ζάκυνθο – Η ιστορία του «καπετάν Μάκη»