ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συνολικά 19 πλοία έχουν επισχέσει οι αντάρτες Χούτι στην Υεμένη τον τελευταίο μήνα και παραμένουν δεμένα σε λιμάνι που βρίσκεται υπό τον έλεγχό τους, μεταξύ των οποίων και αρκετά ελληνικών συμφερόντων.
Σύμφωνα με κατάλογο που απέστειλε η πρεσβεία της Σαουδικής Αραβίας στο TradeWinds, πρόκειται για 17 τάνκερ, ένα πλοίο μεταφοράς αερίου και ένα πλοίο που μετέφερε σιτηρά, τα οποία παραμένουν στο λιμάνι Hodeidah εδώ και πολλές μέρες, που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν και τις 26. Τα 17 τάνκερ μεταφέρουν συνολικά 200.000 λίτρα πετρέλαιο.
Η Σαουδική Αραβία εκφράζει ανησυχίες ότι οι Χούτι σκοπεύουν να καταστρέψουν τα πλοία αυτά, προειδοποιώντας για μία τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή στην Ερυθρά Θάλασσα.
Μεταξύ των πλοίων είναι το Volante (χωρητικότητας 20.000 dwt, κατασκευής 2008) της ελληνικής ναυτιλιακής Evalend του Κρίτωνα Λεντούδη, με φορτίο 16.000 τόνων ντίζελ, που κρατείται από τις 26 Μαρτίου, και το Bahia Damas (χωρητικότητας 36.000 dwt, κατασκευής 1991) της επίσης ελληνικής Belavero Maritime, έμφορτο με ντίζελ και πετρέλαιο, το οποίο κρατείται από τις 29 Μαρτίου.
Στο ίδιο λιμάνι βρίσκονται επίσης τάνκερ των ελληνικών εταιρειών Perosea Shipping, NGM Energy και Oryx Shipping, καθώς και τα τέσσερα από τα πέντε πλοία που ελέγχει η Eurotank Maritime. Τα υπόλοιπα πλοία που κρατούνται είναι κατά κύριο λόγο συμφερόντων εφοπλιστών από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ το μοναδικό πλοίο LPG είναι της ισπανικής εταιρείας Global Gas.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Π. Παππάς: Στην κορυφή της Wall Street η Star Bulk μετά το mega-deal με τα 16 πλοία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νεώριο Σύρου: Τι απαντά η Onex για τη βύθιση της δεξαμενής–Αιχμές για «άσπονδους φίλους»
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αρχιτεκτονική ταυτότητα, ποικιλομορφία και εμπειρία: Μία συζήτηση με τον Δημήτρη Ποτηρόπουλο, με αφορμή τις White Villas III στο Elounda Hills
- Λίμπερτυ Πολύζου – Τομασίνα Κοντόγιωργα: Από το φως της Τέχνης, στην τραγική ιστορία ζωής και στον σοκαριστικό θάνατο
- Πολεμικό κλίμα μεταξύ Καρώνη – Ντίμον: Ποια η επόμενη ημέρα μετά τις αγωγές της JP Morgan
- Γιατί δεν πρέπει να αποζημιωθούν όσοι δανείστηκαν σε ελβετικά φράγκα αλλά οι τράπεζες να τιμωρηθούν