Δεν είναι λίγες οι φορές που εμβληματικά ακίνητα βγαίνουν σε πλειστηριασμό με υψηλές τιμές εκκίνησης και συχνά αποτυγχάνουν να βρουν αγοραστές στους αρχικούς τους όρους.  Ίσως η υπερβολική αρχική εκτίμηση, σε συνδυασμό με τις οικονομικές συνθήκες ή τις νομικές επιβαρύνσεις, οδηγεί συνήθως σε δραματική πτώση της αξίας τους, με αποτέλεσμα τα ακίνητα να αλλάζουν χέρια σε πολύ χαμηλότερες τιμές από αυτές που αρχικά ζητούνταν.

Σε αυτή τη λογική οι εγκαταστάσεις του Ιππόδρομου στο Μαρκόπουλο, η ιστορική αντιπροσωπεία ΣΤΑΚΟΡ στη Λ. Αθηνών, το μεγάλο βιομηχανικό ακίνητο της οικογένειας Κοντοβερός – Freskot στον Ασπρόπυργο και το κτιριακό συγκρότημα του Κορασίδη στον Πειραιά, ενώ εμφανίστηκαν με τιμές ρεκόρ στις λίστες των σφυριών άλλαξαν χέρια μετά από αρκετές προσπάθειες και  με «εκπτώσεις» που για κάποια παραδείγματα φτάνουν και κάτω από  50%.

1

Ιππόδρομος 

Στα τοπ των «εκπτώσεων» βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του  Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο, οι οποίες ενώ πρώτο-εμφανίστηκαν στις λίστες των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών με τιμή εκκίνησης τα  30.140.000 ευρώ συνιστώντας ένα «διαμαντένιο» ακίνητο, άλλαξαν τελικά χέρια με τιμή κάτω από τα 20 εκατ., στα 19.289.600 ευρώ.

Ο αρχικός πλειστηριασμός διενεργήθηκε στις 22 Ιανουαρίου 2025 με τιμή πρώτης προφοράς 30.140.000 ευρώ, χωρίς όμως αποτέλεσμα και έτσι τον Φεβρουάριο το ακίνητο βγήκε και πάλι στο σφυρί με νέα τιμή εκκίνησης μειωμένη κατά 6 εκατ. ευρώ, στα 24.112.000 ευρώ και όμοια κατάληξη, για να επανέλθει σήμερα με τιμή κάτω από τα 20 εκατ. ευρώ, στα 19.289.600 ευρώ, τιμή με την οποία πέρασε σε νέο ιδιοκτήτη.

Ο πλειστηριασμός διενεργήθηκε σε βάρος του υπό εκκαθάριση Ο.Δ.Ι.Ε. «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.» με επισπεύδουσα την Ernst and Young.

Υπενθυμίζεται, πως το ακίνητο δεν αφορά το Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκοπούλου που βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς αυτό παραμένει στη διαχείριση του, αλλά τον Ιππόδρομο και τις εγκαταστάσεις που φιλοξενούνται στην υπό πλειστηριασμό έκταση.

Το ακίνητο στο Μαρκόπουλο 

To ακίνητο βρίσκεται στην περιοχή του Ιπποδρόμου, εντός του Δήμου Μαρκοπούλου Μεσογαίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Ανατολικής Αττικής.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για δύο γεωτεμάχια που βρίσκονται στη θέση Πούσι – Μερέντα, στην οδό Μαρκοπούλου του Δήμου Μαρκοπούλου Μεσογαίας που σύμφωνα με την εκτίμηση, βρίσκονται σε εκτός σχεδίου περιοχή, επί των οποίων έχουν ανεγερθεί διάφορα κτήρια που εξυπηρετούν την τρέχουσα χρήση του ακινήτου ως ιππόδρομο.

Κατά τη νεότερη τοπογραφική αποτύπωση υπολογίζεται ότι το συνολικό εμβαδόν αυτών ανέρχεται στα 1.067.484,95 τ.µ., ενώ η συνολική δομημένη επιφάνεια των κτηρίων που έχουν ανεγερθεί επί των δύο αγροτεμαχίων ανέρχεται σε περίπου 80.000τμ.

Αναλυτικότερα, το πρώτο γεωτεμάχιο έχει τελικό εμβαδόν 979.447,23 τ.μ. και το δεύτερο γεωτεμάχιο έχει τελικό εμβαδόν 88.037,72 τ.μ.

Επί των δύο γεωτεμαχίων έχουν ανεγερθεί κτηριακές εγκαταστάσεις με οικοδομική άδεια ανέγερσης του έργου «ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΙΠΠΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ & ΝΕΟΣ ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ ΑΘΗΝΩΝ» στο Μαρκόπουλο Αττικής.

Ειδικότερα, τα παραπάνω γήπεδα εντάσσονται στις ζώνες 4.1 και 4.2, που έχουν καθοριστεί με το παραπάνω Ειδικό Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης.

Στη ζώνη 4.1 του ενιαίου ακινήτου έχει κατασκευαστεί ο στίβος, το κεντρικό κτίριο κερκίδων (Grandstand), οι στάβλοι σελώματος, τα συνεργεία συντήρησης των μηχανών εξοπλισμού του Ιπποδρόμου και όλες οι απαραίτητες υπαίθριες λειτουργίες, paddock σελώματος, paddock επίδειξης, χώροι κοινού με γραφεία στοιχηματισμού και σνακ – μπαρ, τουαλέτες, χώροι επισήμων, υπαίθριες κερκίδες, διαδρομές αλόγων, χώροι στάθμευσης και χώροι πρασίνου. Τα κτίσματα τοποθετήθηκαν αποκλειστικά στο «οικοδομήσιμο τμήμα» της ζώνης.

Στις περιοχές της ζώνης 4.2 επιτράπηκε να κατασκευαστούν στάβλοι, αποθήκες, γραφεία στάβλων, κτίρια συντήρησης, σχολή αναβατών, εργαστήρια και όλες οι απαραίτητες συνοδευτικές υπαίθριες λειτουργίες.

Επισημαίνεται, ότι σύμφωνα με το Ειδικό Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΕΣΟΑΠ) στη ζώνη 4.1 για την μεταολυμπιακή της χρήση επιτρέπεται η κατασκευή ξενοδοχείου στο οικοδομήσιμο τμήμα αυτής, με μέγιστο ύψος δόμησης τα 10,50 μ και μέγιστο αριθμό ορόφων τρεις.

Ωστόσο, το συγκεκριμένο ΕΣΟΑΠ είναι προγενέστερο της Ζ.Ο.Ε. Μεσογείων που δημοσιεύθηκε το 2003. Επομένως, σήμερα θεωρείται ότι ισχύει η Ζ.Ο.Ε. Μεσογείων και το Γ.Π.Σ. του 2022 που καθορίζουν ότι η τρέχουσα επιτρεπόμενη χρήση των γεωτεμαχίων είναι αποκλειστικά αυτή των αθλητικών εγκαταστάσεων. Να σημειωθεί ότι εντός του ακινήτου βρίσκονται ορατά μνημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.

Το story 

Η παράδοση των ιπποδρομιών δεν άργησε να έρθει στην Ελλάδα και το 1882 ιδρύθηκε η πρώτη Ιππική Εταιρεία Ελλάδας, ενώ δημιουργήθηκαν κάποιες πρώτες πρόχειρες εγκαταστάσεις.

Το 1884, ξεκίνησαν οι πρώτες ιπποδρομίες και τους αγώνες παρακολουθούσαν πολλά μέλη της βασιλικής οικογένειας.
Τον Απρίλιο του 1925 εγκαινιάζεται ο Ιππόδρομος στο Δέλτα Φαλήρου, όπου για σχεδόν 80 χρόνια αποτελούσε έναν σημαντικό προορισμό για την κοσμική Αθήνα της εποχής.

Συγκεκριμένα, τη δεκαετία του ’70 οι ελληνικές ιπποδρομίες γνωρίζουν άνθιση, συνιστώντας ένα μεγάλο κοσμικό γεγονός αφού οι ιπποδρομιακές κούρσες συνοδεύονταν από δεξιώσεις και κοσμικά γεγονότα.

Η πτώση άρχισε τη δεκαετία του ’90 όταν ο ιππόδρομος συνδέθηκε με τα στημένα παιχνίδια και το ντοπάρισμα των αλόγων, ενώ το 2002 περιγράφεται ως η τελευταία επιτυχημένη χρονιά για τον ελληνικό ιππόδρομο.

Το 2000 ενόψει των Ολυμπιακών αγώνων κατασκευάζεται ένα σύγχρονο διεθνών προδιαγραφών ιπποδρόμιο στο Μαρκόπουλο Αττικής, όπου και μεταφέρθηκε η διεξαγωγή των ιπποδρομιών.

Έτσι, από το 2003 ο Ιππόδρομος Αθηνών βρίσκεται στο Μαρκόπουλο Αττικής, σε ένα ιπποδρόμιο με υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις.
Από το 2003 έως το 2023, βάσει δημοσιευμένων ισολογισμών του ΟΔΙΕ οι ζημιές ξεπερνούσαν τα 200.000.000€ και οι οφειλές πλησίαζαν τα 10 δισεκατομμύρια προς στο δημόσιο.

Το 2015 εξαγοράζεται, όταν η ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΕΣ Α.Ε., εταιρεία του Ομίλου ΟΠΑΠ, ανέλαβε την οργάνωση, διεξαγωγή και ανάπτυξη των ιπποδρομιών και του αμοιβαίου στοιχήματος στην Ελλάδα.

Η μετακίνηση του ιπποδρόμου σε μη κατοικήσιμη περιοχή έδωσε το τελειωτικό χτύπημα στην οικονομική δυσπραγία του Ιπποδρόμου.

Συγκεκριμένα, το δάνειο των 200.000.000€ που χρησιμοποιήθηκε για τη συντήρηση του οικοδομήματος ήταν μια κίνηση εξαιρετικά δαπανηρή και ζημιογόνα για τον ελληνικό ιππόδρομο.

Για το 2022 και το 2023, τα έσοδα ανήλθαν μόλις σε 8,996 εκατ. ευρώ, ένα ποσό που δεν αντιπροσωπεύει σε καμία περίπτωση τα έσοδα δισεκατομμυρίων ευρώ από τα πονταρίσματα στα υπόλοιπα τυχερά παιχνίδια στην Ελλάδα.

Στις 29 Ιανουαρίου, οι υπεύθυνοι της εταιρείας «Ιπποδρομίες Α.Ε.», θυγατρικής της ΟΠΑΠ Α.Ε., ενημέρωσαν υπαλλήλους και αναβάτες για τη διακοπή της διοργάνωσης και διεξαγωγής ελληνικών ιπποδρομιών, με ισχύ από τις 30 Ιανουαρίου 2024.

Στις 30 Ιανουαρίου 2024 η Ιπποδρομίες Α.Ε. με επίσημη ανακοίνωσή της γνωστοποίησε τη διακοπή της διοργάνωσης και διεξαγωγής ελληνικών ιπποδρομιών, με άμεση ισχύ καθώς, όπως προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης, εξηγώντας πως ο μέσος πληθυσμός των εγγεγραμμένων στα μητρώα της Φιλίππου Ενώσεως Ελλάδος (ΦΕΕ) ενεργών ίππων είναι κάτω από 300 κατά τα τελευταία δύο συνεχόμενα έτη. Συγκεκριμένα ο αριθμός τους ανερχόταν στους 172.

Επιπλέον, η εταιρεία άσκησε το συμβατικό δικαίωμα της να καταγγείλει τη Σύμβαση Μίσθωσης του Ιπποδρόμου Αθηνών στο Μαρκόπουλο. Όπως αναφερόταν στην ανακοίνωση «το ακίνητο θα επιστραφεί επισήμως στον ιδιοκτήτη του (ΟΔΙΕ Α.Ε. υπό ειδική εκκαθάριση) εντός δύο μηνών».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση η ελληνική ιπποδρομιακή δραστηριότητα υπήρξε για δεκαετίες εξαιρετικά ζημιογόνα.

Συγκεκριμένα, παρά τις σημαντικές μακροχρόνιες προσπάθειες της Ιπποδρομίες Α.Ε. από τη στιγμή που ανέλαβε αυτή τη δραστηριότητα το 2016 και τις συνεχείς μεγάλες επενδύσεις της, οι ελληνικές ιπποδρομίες παρέμειναν ζημιογόνες και μη βιώσιμες.

Για την ακρίβεια, οι συνολικές ζημίες της εταιρείας, από το 2016 μέχρι και το 2023, ανέρχονται σε €100,3 εκατομμύρια.

Κοντοβερός

Αντίστοιχα η  κεντρική μονάδα της γνωστής εταιρείας κατεψυγμένων αλιευμάτων Κοντοβερός – Freskot στον Ασπρόπυργο, ενώ έκανε πρώτη εμφάνιση στην πλατφόρμα των πλειστηριασμών με τιμή εκκίνησης τα 7,54 εκατ. ευρώ, άλλαξε τελικά χέρια με τιμή κατακύρωσης τα  2,85 ευρώ.

Η μονάδα βρήκε για πρώτη φορά στο σφυρί τον Φεβρουάριο του 2023 και με τιμή εκκίνησης 7,54 εκατ. ευρώ και άγονο αποτέλεσμα. Έκτοτε ακολούθησαν αρκετοί πλειστηριασμοί και μέχρι τον Ιούνιο του 2023 η τιμή είχε πέσει στα 6 εκατ. ευρώ και μέχρι τον Νοέμβριο του 2023 οι πλειστηριασμοί που μεσολάβησαν χωρίς αποτέλεσμα έριξαν την τιμή στα  4,9 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχο αποτέλεσμα είχαν και όλες οι επόμενες προσπάθειες.

Το ακίνητο ξανά βγήκε στο σφυρί τον Οκτωβρίου 2024, με τιμή τα  4.390.517 ευρώ, η οποία περιείχε και ένα ποσό που αφορούσε τον μηχανολογικό εξοπλισμό και μέχρι τον Μάρτιο του 2025 η τιμή είχε φτάσει κάτω από τα 3 εκατ. στα 2.853.836,05 ευρώ, με την οποία και άλλαξε οριστικά χέρια.

Επισπεύδουσα εταιρεία ήταν η INTRUM HELLAS, ενώ το ποσό για το οποίο επιβλήθηκε η κατάσχεση ήταν τα 700.000 ευρώ.

Μάριος Κοντοβερός

Η ιστορία μισού αιώνα 

Με ιστορία μισού αιώνα, η εταιρεία «Κοντοβερός» ήταν η πρώτη που εισήγαγε κατεψυγμένα αλιεύματα στη χώρα μας, αλλά και η πρώτη που εξελίχθηκε σε μεταποιητική βιομηχανία σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Πρωταγωνιστής μιας επιτυχημένης πορείας είναι ο αείμνηστος Μανώλης Κοντοβερός.

Με καταγωγή από την Κω, έφυγε για το Βελγικό Κονγκό στην Αφρική όπου εκεί ίδρυσε με έναν συνέταιρο, την εταιρεία γενικού εμπορίου Societa Menase Contoveros.

Λίγα χρόνια μετά όμως, φεύγει από το Κονγκό αφού γνωρίζει τη γυναίκα του Κυριακή, κόρη επιχειρηματία με αλιευτικά σκάφη στον Πειραιά.

Πίσω στην Ελλάδα κάνει τη δική του αρχή, αλλάζοντας τα καταναλωτικά δεδομένα και φέρνοντας για πρώτη φορά κατεψυγμένα αλιευτικά στην Ελλάδα.

Έτσι η freskot ιδρύεται το 1968 από τον Εμμανουήλ Κοντοβερό, με έδρα το Μοσχάτο Αττικής και αντικείμενο την εισαγωγή, εμπορία, επεξεργασία, τυποποίηση, συσκευασία και διανομή κατεψυγμένων αλιευμάτων και άλλων κατεψυγμένων τροφίμων.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, η εταιρεία ξεκίνησε δυναμικά και τις εξαγωγές.

Το 2001, από την μονάδα στο Μοσχάτο, η εταιρεία μεταφέρεται στις νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της στον Ασπρόπυργο Αττικής.

Τα χρόνια που ακολούθησαν η εταιρεία έλαβε σημαντικές διακρίσεις για τα καινοτόμα προϊόντα της, όπως με το “Κοντοβερός Μεζεδάκι” με το οποίο κατέκτησε την πρώτη θέση στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Διατροφικής Καινοτομίας “Ecotrophelia 2011”.

Στην κεφαλή της επιχείρησης βρίσκονταν τα τελευταία χρόνια τα αδέλφια Μάριος και Χρίστος Κοντοβερός.

Μέχρι το 2011 η εταιρεία σημείωνε μόνο επιτυχία και αναγνώριση, με τζίρους της τάξης των 48 εκατ. ευρώ.

Από το 2022 αρχίζει για την freskot η καθοδική πορεία, όπως φαίνεται και μέσα από τους ισολογισμούς.

Για παράδειγμα, οι τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις δείχνουν κύκλο εργασιών στο 1,714 εκατ. ευρώ από 3,184 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με το μικτό κέρδος στις 352.987 ευρώ και το καθαρό αποτέλεσμα ζημιογόνο κατά 3,131 εκατ. ευρώ.

Οι υποχρεώσεις ξεπερνούσαν τα 2,2 εκατ. τόσο προς τη φορολογική διοίκηση όσο τον ΕΦΚΑ, τις τράπεζες και τους προμηθευτές.

Έκτοτε, η εταιρεία πήρε αποκλειστικά τον δρόμο της οικονομικής καταστροφής με τα περιουσιακά της στοιχεία και τη βιομηχανική μονάδα που έστησε το 2001 στον Ασπρόπυργο να βγαίνουν σε πλειστηριασμό.

Από τον Μάρτιο του 2024 η εταιρεία έχει περιέλθει σε παύση πληρωμών, καθώς απέτυχαν οι διαπραγματεύσεις με πιθανούς αγοραστές και επενδυτές και κατέστη ανέφικτη η συμφωνία με τους πιστωτές για υπαγωγή της εταιρείας σε καθεστώς εξυγίανσης.

Στη συνέχεια το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας κατεψυγμένων και νωπών ειδών διατροφής Frescot, με επικεφαλής τον Μάριο Κοντοβερό, αποφάσισε την άμεση διακοπή της λειτουργίας της βιομηχανικής μονάδας στον Ασπρόπυργο.

Να σημειωθεί πως το σύνολο των τραπεζικών υποχρεώσεων στο τέλος του 2022 ήταν στα 24,048 εκατ. ευρώ, ενώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στο δημόσιο άνω των 4 εκατ. ευρώ.

Το ακίνητο 

Το εν λόγω ακίνητο βρίσκεται στη θέση Λάκκος Κάτσαρη του Δήμου Ασπροπύργου.

Σύμφωνα με το τοπογραφικό διάγραμμα πρόκειται για ένα ενιαίο αγροτεμάχιο το οποίο έχει προέλθει από τη συνένωση όμορων αγροτεμαχίων που διαμορφώνουν συνολική επιφάνεια 17.760,48 τ.μ.

Το βιομηχανικό ακίνητο της εταιρείας εντός του οικοπέδου περιλαμβάνει τα εξής:

Υπόγειο επιφάνειας 1.030,66 τ.μ. βάσει των οικοδομικών αδειών, στο οποίο έχουν γίνει επεκτάσεις συνολικής επιφάνειας 69,41 τ.μ.

Ισόγειο επιφάνειας 3.495,72 τ.μ. βάσει των οικοδομικών αδειών, στο οποίο έχουν γίνει επεκτάσεις συνολικής επιφάνειας 313,82 τ.μ.

Πατάρι επιφάνειας 418,52 τ.μ. βάσει οικοδομικών αδειών, στο οποίο έχουν γίνει επεκτάσεις συνολικής επιφάνειας 88,68 τ.μ.

Α΄ όροφο επιφάνειας 2.259,47 τ.μ., Β΄ όροφο επιφάνειας 535,35 τ.μ., βάσει οικοδομικών αδειών, στον οποίο έχουν γίνει επεκτάσεις συνολικής επιφάνειας 466,88 τ.μ. και αυθαίρετες κατασκευές στη στέγη επιφάνειας 38,61 τ.μ.

Επίσης, στον περιβάλλοντα χώρο του γηπέδου έχουν κατασκευασθεί φυλάκιο, εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού και εκκλησία επιφάνειας 51,98 τ.μ.

Στην εσωτερική αυτοψία, διαπιστώθηκαν ανά όροφο τα εξής:

To Υπόγειο περιλαμβάνει βοηθητικούς χώρους, αποθήκη υλικών συσκευασίας, μηχανουργείο, μηχανοστάσιο πυρόσβεσης, ψυχροστάσιο, χώρους δεξαμενών, Η/Μ και υποσταθμό ΔΕΗ.

Το Ισόγειο περιλαμβάνει χώρους παραλαβής, γραφείο κίνησης, χώρους επεξεργασίας, ψυκτικούς θαλάμους, θαλάμους συντήρησης, ράμπες φορτοεκφόρτωσης, βιομηχανικούς Ανελκυστήρες και 2 ανελκυστήρες προσωπικού.

Το Πατάρι αποτελείται από χώρους γραφείων και χώρους αποδυτηρίων.

Ο Α΄ όροφος διαθέτει χώρους επεξεργασίας και παραγωγής έτοιμων γευμάτων, ψυκτικούς θαλάμους, χώρους αποδυτηρίων, χώρο ιατρείου, φούρνους κοπών, ανελκυστήρες προσωπικού και εμπορευμάτων και αποθήκες τροφίμων.

Και ο Β΄ όροφος χρησιμοποιείται ως γραφείο και αρχείο της εταιρείας, καθώς και ως χώρος εστίασης – τραπεζαρία του προσωπικού.

Το σύνολο των αγροτεμαχίων φέρει περίφραξη από μαντρότοιχο, κάγκελα και συρματόπλεγμα, ενώ στην είσοδο υπάρχει συρόμενη καγκελόπορτα.

Τέλος, ο περιβάλλων χώρος του βιομηχανικού κτηρίου είναι τσιμεντοστρωμένος και διαμορφωμένος σε πάρκινγκ, και σε χώρο εισόδου – εξόδου φορτηγών, για φορτοεκφόρτωση προϊόντων.

Κορασίδης

Από το 2015 έως το 2017 η Ράδιο Κορασίδης προχώρησε στην εκποίηση των κινητών περιουσιακών στοιχείων, εμπορευμάτων και αποθεμάτων και το 2019 βγήκαν στο σφυρί τα πρώτα ακίνητα. Ένα οικόπεδο στη Μύκονο, ακίνητα στη Ν. Φιλαδέλφεια και στο Κουκάκι, τρεις αποθήκες στη Ρόδο, ένα οικόπεδο στον Πύργο Ηλείας καθώς και ένα ισόγειο κατάστημα επί της Γρ. Λαμπράκη στον Πειραιά.

Το 2021 ολοκληρώνονται οι δικαστικές διαδικασίες για το ξεκαθάρισμα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των κεντρικών ακινήτων της, και έκτοτε ανοίγει ο δρόμος για τους πλειστηριασμούς που αφορούν το εμβληματικό κτιριακό συγκρότημα της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά.

Από τον Φεβρουάριο του 2024 μέχρι και τις 18 Οκτωβρίου του 2024 έγιναν έξι προσπάθειες με μόνο αποτέλεσμα η τιμή να μειώνεται κατά εκατομμύρια. Συγκεκριμένα, στον τελευταίο πλειστηριασμό λίγο καιρό πριν στις 15 Νοεμβρίου του 2024 το ακίνητο βρισκόταν με τιμή πρώτης προσφοράς στα 5.125.500,00 ευρώ.

Το ακίνητο άλλαξε τελικά χέρια στις 12 Δεκεμβρίου του 2024 με 100 ευρώ πάνω από την τιμή εκκίνησης στα 3.417.100,00 ευρώ, μετά από μια περιπέτεια αλλεπάλληλων πλειστηριασμών και έκπτωση άνω των 2 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, από το 2021 έως και σήμερα είχαν διενεργηθεί πάνω από έξι άγονα σφυριά για το εν λόγω ακίνητο με αποτέλεσμα το πολυώροφο κτίριο στον Πειραιά να μένει στα αζήτητα των ηλεκτρονικών σφυριών και να επανεμφανίζεται με νέα όλο και πιο χαμηλή τιμή σε μια προσπάθεια να βρει τον νέο του ιδιοκτήτη.

Ωστόσο με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του πλειστηριασμού, επανέρχεται η ιστορία μιας αλυσίδας που κάποτε κατείχε τον θρόνο της ηλεκτρικής συσκευής στην Ελλάδα.

Η Ράδιο Κορασίδης, θεωρούνταν ο «γίγαντας» των ηλεκτρικών συσκευών και ήταν ο ισχυρός αντίπαλος του μέχρι σήμερα δυνατού Κωτσόβολου, με την πρώτη να περνά από την πρωτοκαθεδρία στην πτώχευση και με την περιουσία της εταιρείας ηλεκτρικών συσκευών να περνά από τις λίστες των πλειστηριασμών και να αλλάζει χέρια.

Έτσι με τιμή κατακύρωσης στα 3.417.000,00 ευρώ, οφειλέτη την ΡΑΔΙΟ Α. ΚΟΡΑΣΙΔΗΣ Ε.Ε.Α.Ε. ΥΠΟ ΠΤΩΧΕΥΣΗ και επισπεύδων σύνδικο της πτώχευσης, η «Ράδιο Κορασίδης» συμπλήρωσε το τελευταίο κεφάλαιο της ιστορίας της πτώσης της.

Ανδρέας Κορασίδης

Το story

H Ράδιο Κορασίδης ιδρύεται το 1947 από τον Αντώνη Κορασίδη και το πρώτο κατάστημα ηλεκτρικών ειδών ανοίγει στον Πειραιά και από τότε η Ράδιο Κορασίδης παίρνει μέρος στην ιστορία του ελληνικού επιχειρείν.

Η κυριαρχία στον χώρο δεν είναι τυχαία, τα καταστήματα Κορασίδης γίνονται ταυτόσημα με μια νέα εποχή, καθώς εισάγουν την πρώτη έγχρωμη τηλεόραση στην ελληνική αγορά και καθιέρωσαν το mini πλυντήριο πιάτων.

Έρχεται μια περίοδος μεγάλης ανάπτυξης που καθοδηγείται από τον Αντρέα Κορασίδη, ο οποίος μετέτρεψε μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση σε ένα επιχειρηματικό σχήμα με τέσσερις εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο. Συγκεκριμένα, την Ράδιο Κορασίδης, την Micromedia, την Ράδιο Κορασίδης Telecom και την Κλαουδάτος.

Το 1999 βραβεύεται ως ο εμπορικός όμιλος που δημιούργησε τις περισσότερες θέσεις εργασίας και ένα χρόνο μετά ακολουθεί έκρηξη πωλήσεων και κερδών.

Ωστόσο, η μεγάλη και ταχεία ανάπτυξη του ομίλου και οι επενδύσεις σε δραστηριότητες που δεν απέδιδαν απαιτούσαν όλο και περισσότερα κεφάλαια.

Παρόλο που η επιχείρηση φαινόταν να έχει μπει σε τροχιά επιτυχίας και κατάκτησης της ηλεκτρικής συσκευής στην Ελλάδα, το έτος 2000 μπήκε με κακούς οιωνούς με τα πρώτα προβλήματα να κάνουν την εμφάνιση τους τον επόμενο χρόνο.

Συγκεκριμένα, ο ισολογισμός του 2001 επιβεβαιώνει ότι η εταιρεία περνά σε μια εποχή κρίσης.

Ήδη, η Ράδιο Κορασίδης είχε παρουσιάσει μείωση κύκλου εργασιών στα 224,8 εκατ. ευρώ, έναντι 241,5 εκατ. ευρώ το 2000.

Το 2001 τα κέρδη από 21,14 εκατ. και το 2000 δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τα 2 εκατ. ευρώ.

Η συνέχεια θέλει τα δάνεια να εκτοξεύονται, το σύνολο των υποχρεώσεων να ξεπερνά τα 170,19 εκατ. ευρώ και τον τζίρο να σημειώνει αρνητικά νούμερα.

Η διάσωση
Το 2003 γίνεται μια προσπάθεια διάσωσης με επίκεντρο τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους, τον τρόπο διακίνησης των προϊόντων και την αλλαγή πολιτικής.

Παρά τις προσπάθειες, από εκεί που η μετοχή της εταιρείας στο χρηματιστήριο είχε φτάσε τη δεκαετία του 1990 τα 50 ευρώ, το 2003 διαπραγματεύεται στα 1,8 ευρώ.

Το 2005 η εταιρεία που έφθασε να αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών στην Ελλάδα, βρέθηκε ένα βήμα πριν το λουκέτο εξαιτίας σοβαρών οικονομικών υποχρεώσεων που δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν.

Το 2006 η εταιρεία Κορασίδης, με χρέη που ξεπερνούσαν τα 300 εκατ. ευρώ, εντάσσεται στο άρθρο 44 και διαγράφεται το 1/3 των υποχρεώσεων της.

Το 2007 η Κορασίδης περνά στα χέρια της V-Net κατά 70%, συμφερόντων Ι. Ευαγγελάτου, που ήρθε σε συμφωνία με τους υπόλοιπους προμηθευτές και τις πιστώτριες τράπεζες για να εισέλθει ως στρατηγικός επενδυτής στην Κορασίδης.

Το 2008 , η νέα διοίκηση πείθει τον Ανδρέα Βγενόπουλο να επενδύσει στην εταιρεία και έτσι, προσελήφθησαν πάνω από 200 άτομα αλλά και διευθυντικά στελέχη, έγιναν επενδύσεις στα καταστήματα και διευρύνθηκε το δίκτυο.

Μέχρι το 2009 τα καταστήματα ανέρχονταν σε 43 πανελλαδικά.

Τα οικονομικά και οι αριθμοί ήρθαν στη συνέχεια να διαψεύσουν τις ελπιδοφόρες προσπάθειες διάσωσης, αφού το 2008 έκλεισε με ζημιές 58 εκατ. ευρώ και το 2009 με 27 εκατ. ευρώ.

Τον Οκτώβριο του 2009, είχε βάλει 114 εκατ. ευρώ μέσω αύξησης κεφαλαίου.

Τον Μάρτιο του 2009 ανακοινώθηκε η ολοκλήρωση της συμφωνίας της MIG με τη Ράδιο Κορασίδης και τη θυγατρική της Elephant και πολλοί μίλησαν για τη δημιουργία ενός ισχυρού οχήματος που θα μπορούσε να εισέλθει στις ξένες πολυεθνικές, οι οποίες κυριαρχούσαν στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικών ειδών.

Η προσπάθεια σωτηρίας της εταιρείας ξεκίνησε, αλλά παρέμεινε ημιτελής.

Η Ράδιο Κορασίδης αν και σε μεγάλο ποσοστό εξυγιάνθηκε μέσω διαγραφής μέρους των χρεών της, αποδείχθηκε βάρος για το συμμετοχικό όμιλο.

Η MIG ανακοίνωσε πως πέραν των ήδη εγγεγραμμένων ζημιών που ανέρχονταν στα 96,8 εκατ. ευρώ, οι οποίες επιβάρυναν τα αποτελέσματα και τα ίδια κεφάλαια, εκτιμάται η ύπαρξη περαιτέρω λογιστικής ζημίας ύψους 3,7 εκατ. ευρώ περίπου από την ενοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας μέχρι την ημερομηνία της μεταβίβασης.

Η εταιρεία πωλήθηκε αντί 35 εκατ. ευρώ με το τίμημα να είναι πληρωτέο από το 2011.

Η Ράδιο Κορασίδης βρίσκεται υπό πτώχευση από τον Νοέμβριο του 2014 και οι πρώτοι πλειστηριασμοί ακινήτων ξεκίνησαν το 2019.

Το ακίνητο στον Πειραιά

Πρόκειται για τρία οικόπεδα που βρίσκονται στον Πειραιά στη συμβολή των οδών Μ. Ασίας 4 & Αιγίνης, Σαρανταπόρου και Φωκαίας 3.

Επί των οικοπέδων βρίσκονται τρία πολυώροφα κτίρια αποπερατωμένα, καλής κατασκευής και με μικρές φθορές συνολικής επιφάνειας 7.294,90 τ.μ.

Τα κτίρια έχουν συνενωθεί και βρίσκονται σε ενιαία λειτουργία.

Αναλυτικότερα πρόκειται για:

Ένα οικόπεδο επιφάνειας 172,18τ.μ, άρτιο κατά παρέκκλιση και οικοδομήσιμο, με πρόσωπο 10,80μ. βορειοδυτικά επί της οδού Φωκαίας.

Επί αυτού, έχει κατασκευαστεί τμήμα κτιρίου που αφορά στην ανέγερση ειδικού κτιρίου, εγκαταστάσεις χονδοεμπορίου και αποθήκες.

Δεύτερον, πρόκειται για ένα οικόπεδο επιφάνειας 644,19τ.μ. με πρόσωπο 14,09μ. βορειοανατολικά επί της οδού Σαρανταπόρου και νοτιοδυτικά 21,41μ. επί της οδού Αιγίνης.

Επί αυτού έχει κατασκευαστεί τμήμα κτιρίου που αφορά στην ανέγερση πολυώροφου κτιρίου γραφείων.

Και το τρίτο οικόπεδο είναι επιφάνειας 502,62τ.μ. κατά το τοπογραφικό διάγραμμα που προσαρτάται στο συμβόλαιο, άρτιο κατά κανόνα και οικοδομήσιμο, με πρόσωπο 18,00μ. βορειοδυτικά επί της οδού Φωκαίας, δυτικά 9,85μ. στην συμβολή των οδών Φωκαίας & Αιγίνης, 21,95μ. νοτιοδυτικά επί της οδού Αιγίνης.

Επί αυτού, έχει κατασκευαστεί τμήμα κτιρίου που αφορά στην αλλαγή όψεων με μερικές εσωτερικές επεμβάσεις και αλλαγή χρήσης από βιομηχανικό κτίριο, σε κτίριο γραφείων.

Όσον αφορά τα κτίρια:

Στο οικόπεδο επί της οδού Φωκαίας αρ.3 υπάρχει κτίριο αποτελούμενο από ισόγειο, Α΄, Β΄ & Γ΄ όροφο επιφάνειας 115,78τ.μ. αντίστοιχα, Δ΄ όροφο επιφάνειας 100,40τ.μ. και δώμα 35,02τ.μ..

Η επικοινωνία γίνεται μέσω κοινόχρηστου κλιμακοστασίου με ανελκυστήρα και όλοι οι όροφοι έχουν πρόσοψη επί της οδού Φωκαίας και επί του πίσω ακάλυπτου χώρου του οικοπέδου.

Στο οικόπεδο επί της οδού Μ. Ασίας και Σαρανταπόρου υπάρχει κτίριο με υπόγειο Β επιφάνειας 644,33τ.μ. αποτελούμενο από χώρο στάθμευσης, μηχανοστάσια ανελκυστήρων, δύο κλιμακοστάσια ανελκυστήρα προσώπων και ανελκυστήρα οχημάτων, υπόγειο Α επιφάνειας 644,33τ.μ. αποτελούμενο χώρο στάθμευσης, χώρο εγκαταστάσεων, και δύο κλιμακοστάσια ανελκυστήρα προσώπων και ανελκυστήρα οχημάτων.

Επίσης διαθέτει ισόγειο επιφάνειας 450,21τ.μ. αποτελούμενο από χώρο υποδοχής και είσοδο από την οδό Μ. Ασίας, δύο κλιμακοστάσια, ανελκυστήρα προσώπων και έναν ανελκυστήρα οχημάτων, χώρους υγιεινής, υποσταθμό ΔΕΗ, οχτώ θέσεις στάθμευσης με είσοδο από την οδό Σαρανταπόρου, Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ & Ε΄ όροφο επιφάνειας 450,21τ.μ. αντίστοιχα, με χρήση γραφείων , δύο κλιμακοστάσια, δύο ανελκυστήρες προσώπων, και χώρους υγιεινής.

Όλοι οι όροφοι έχουν πρόσοψη επί της οδού Μ. Ασίας και στον πίσω ακάλυπτο χώρο.

Ο ακάλυπτος χώρος χρησιμεύει ως χώρος στάθμευσης με είσοδο από την οδό Σαρανταπόρου.

Επιπλέον, στο οικόπεδο επί της οδού Μ. Ασίας, Αιγίνης & Φωκαίας υπάρχει κτίριο με ισόγειο Α΄, Β΄, Γ΄, & Δ΄ όροφο επιφάνειας 433,31τ.μ. αντίστοιχα και Ε΄ όροφο επιφάνειας 314,99τ.μ. με χρήση γραφείων.

Η επικοινωνία μεταξύ των ορόφων γίνεται μεταξύ δύο κλιμακοστασίων και δύο ανελκυστήρων.

Όλοι οι όροφοι έχουν πρόσοψη επί της οδού Μ. Ασίας Αιγίνης & Φωκαίας.

Όσον αφορά την αγοραία αξία του ενιαίου ακινήτου, κατά τη μία έκθεση εκτίμησης ανέρχεται σε 6.518.000 ευρώ και κατά τη δεύτερη σε 7.150.000 ευρώ.

ΣΤΑΚΟΡ

Το μεγάλο ακίνητο της ΣΤΑΚΟΡ στη Λ. Αθηνών βγήκε για πρώτη φορά σε πλειστηριασμό στις  τον Ιούλιο του 2024 και με εντυπωσιακή τιμή εκκίνησης στα 19.474.500 ευρώ.

Έκτοτε ακολούθησαν αρκετά άγονα σφυριά με μοναδικό αποτέλεσμα να πέφτει η τιμή προσφοράς όλο και πιο κάτω.

Συγκεκριμένα, ήδη με στη δεύτερη προσπάθεια να αλλάξει το ακίνητο χέρια η τιμή εκκίνησης είχε ήδη υποχωρήσει κατά 4.868.625 ευρώ, πέφτοντας στα 14.605.875 ευρώ. και αντίστοιχα το σφυρί του  Οκτωβρίου 2024 βρήκε την αντιπροσωπεία της ΣΤΑΚΟΡ 9.737.250 ευρώ.

Αποτέλεσμα των αλλεπάλληλων άκαρπων πλειστηριασμών ήταν, έπειτα αίτημα της επισπεύδουσα στο Πρωτοδικείο Αθηνών, ο νέος πλειστηριασμός να γίνει με τιμή πρώτης προσφοράς στο 40% της μέσης τιμής των εκτιμήσεων των πιστοποιημένων εκτιμητών, δηλαδή τα 7.789.800 ευρώ, τιμή με την οποία άλλαξε χέρια στις 14 Φεβρουαρίου.

Στακόρ

ΣΤΑΚΟΡ για Ford

Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία ΣΤΑΚΟΡ Α.Β.Ε.Ε.Α, της οικογένειας Κορτέση, για χρόνια κυριαρχούσε στην αγορά αυτοκινήτων, ενώ κυρίως ήταν συνδεδεμένη με τα αυτοκίνητα της Ford και της Mazda των οποίων ήταν επίσημος αντιπρόσωπος στην Ελλάδα.

Η ιστορία ξεκινάει στις αρχές 20ού αιώνα, όταν το 1936 ο Ιωάννης Κορτέσης με όραμα την καινοτομία ιδρύει την πρώτη του επιχείρηση, εισάγοντας τα πρώτα αυτοκίνητα στην Ελλάδα.

Η συνέχεια θέλει την επιχείρηση να γνωρίζει ταχύτατη ανάπτυξη καθιστώντας την ηγέτιδα στην αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα.

Η συνεργασία με την Ford έρχεται λίγα χρόνια αργότερα το 1950, μια επιτυχία της οικογένειας Κορτέση, όπως ήταν η συνεργασία με μια από της μεγαλύτερες βιομηχανίες στον κόσμο.

Η ΣΤΑΚΟΡ, συστήνεται με την εταιρική μορφή της τον Νοέμβριο του 1951.

Η συνεργασία με την Ford και στην συνέχεια με την Ιαπωνική Mazda εκτοξεύουν την επιτυχία και τα κέρδη της επιχείρησης, το όνομα της οποίας εμπιστεύονταν όλο και περισσότεροι επίδοξοι αγοραστές.

Συγκεκριμένα, το 1982 η οικογένεια Κορτέση ίδρυσε την ΕΛΜΑ ως τον επίσημο και αποκλειστικό εισαγωγέα και διανομέα της Mazda στην Ελλάδα, ενώ στη συνέχεια ο όμιλος εμπορευόταν και αυτοκίνητα Renault και Dacia.

Η επιτυχία σημειώνεται για δεκαετίες, με την οικογένεια Κορτέση και τις επιχειρήσεις της να εδραιώνονται στον χώρο του αυτοκινήτου.

Καταστήματα σε όλη την Ελλάδα επιβεβαιώνουν το μέγεθος του εγχειρήματος, στην Αθήνα και άλλες πόλεις το όνομα τους είχε γίνει ταυτόσημο με την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια.

Μετά το 2000 τα πράγματα αλλάζουν. Η επιχείρηση βιώνει τις πρώτες της απώλειες, συνέπειες που έχουν ως αφετηρία τις γενικευμένες αλλαγές στην επιχειρηματική παρουσία της Ford στην Ευρώπη.

Συγκεκριμένα, η Ford, αλλάζει επιχειρηματική στρατηγική επιλέγοντας μια πιο κεντρική και ενοποιημένη διαχείριση των αντιπροσωπειών της στην Ευρώπη. Έτσι, αποφάσισε να τερματίσει τη συνεργασία της με τη ΣΤΑΚΟΡ και το 2005 η επιχείρηση χάνει την αντιπροσωπεία της Ford στην Ελλάδα.

Η εξέλιξη αυτή σήμανε την αρχή του τέλους για την ΣΤΑΚΟΡ που όπως αποδεικνύει το διαφημιστικό σλόγκαν της εποχής «ΣΤΑΚΟΡ για Ford» είχε γίνει συνώνυμη με τα αυτοκίνητα της αμερικάνικης εταιρείας.

Παρόλα αυτά η επιχειρηματική οικογένεια δεν το βάζει κάτω ακόμη και μετά την οικονομική κρίση έκανε θαρραλέα επιχειρηματικά βήματα.

Για παράδειγμα, το 2010, και μέσω της Στακόρ ανακοίνωσε τη δημιουργία δύο νέων κάθετων μονάδων σε ιδιόκτητο χώρο στη Λεωφόρο Πειραιώς 83, στον Πειραιά.

Εκεί θα στεγάζονταν το εξουσιοδοτημένο δίκτυο της Renault & Dacia και στο δεύτερο το δίκτυο της Mazda.

Ένα ακίνητο που στέγαζε εντός του έκθεση, κέντρο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τμήμα ανταλλακτικών και αξεσουάρ, συνεργείο και φανοβαφείο.

Παρά την προσπάθειά να απαντήσουν με δυναμισμό στην επισφάλεια που κυριαρχούσε στην αγορά, η οικογένεια Κορτέση το 2012 λύγισε στην ανάγκη της επιχειρηματικής επιβίωσης προχωρώντας στο κλείσιμο υποκαταστημάτων της.

Η συνέχεια δεν περιείχε ανατροπές δεδομένου πως η οικονομική κρίση αποδυνάμωσε αισθητά την αγορά αυτοκινήτου, με τις πωλήσεις να σημειώνουν κατακόρυφη πτώση.

Η εξέλιξη είναι γνωστή… η μεγάλη οικονομική δυσπραγία της εποχής έπληξε νοικοκυριά, μισθούς και εισοδήματα και κατ΄επέκταση την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων. Έτσι, η ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα είχε υποστεί ανεπανόρθωτη καθίζηση, όπως και τα οικονομικά της οικογένεια Κορτέση η οποία αδυνατούσε να ανταπεξέλθει στις οικονομικές δυσκολίες, την συρρίκνωση της αγοράς και τα αυξανόμενα χρέη.

Το 2013, η ιστορική επιχείρηση της οικογένειας Κορτέση κηρύσσει πτώχευση που προμηνύει το τέλος μιας εποχής για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, καθώς ένας από τους παλαιότερους και πιο αξιόπιστους παίκτες της αποχώρησε από τον κλάδο.

Στις 25 Σεπτεμβρίου 2014 το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών κήρυξε επίσημα την εταιρεία σε πτώχευση. Δέκα χρόνια μετά η εμβληματική αντιπροσωπεία φιγουράρει στους πλειστηριασμούς και στα υψηλά νούμερα της πλατφόρμας.

Το ακίνητο

Πρόκειται για τρις γωνιακό οικόπεδο που βρίσκεται επί της συμβολής της Λεωφόρου Αθηνών με τις οδούς Χρηματιστηρίου, Πολυκράτους και Ποσειδίππου, με συνοκικό εμβαδόν 7.556,36 τ.μ.

Συγκεκριμένα, έχει πρόσοψη μήκους 34,09 μέτρων επί της Λεωφόρου Αθηνών, 134,88 μέτρων επί της οδού Χρηματιστηρίου, 90 μέτρων επί της οδού Πολυκάρπου και 35,18 μέτρων επί της οδού Ποσειδίππου.

Το σχήμα του οικοπέδου είναι σχεδόν «Γ» και σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης προσφέρει καλή θέα στην περιοχή.

Στο οικόπεδο έχουν ανεγερθεί δύο κτίρια που αποτελούνται από οριζόντιες ιδιοκτησίες.

Η αρχική του χρήση ήταν συνεργείο και εκθεσιακός χώρος αυτοκινήτων όπου στεγαζόταν η εταιρεία εμπορίου αυτοκινήτων Mazda και Ford Στακόρ.

Το 2016 το μεγαλύτερο τμήμα του Κτιρίου Α μισθώθηκε στον ΟΠΑΠ. Στις οριζόντιες ιδιοκτησίες που βρίσκονται στο διώροφο τμήμα της πρόσοψης έγινε αλλαγή χρήσης σε χώρο γραφείων με μετατροπή και αποκατάσταση όψεων και πλήρη ανακαίνιση ώστε να εξυπηρετηθεί η νέα του χρήση.

Σήμερα αυτό το τμήμα της πρόσοψης του Κτιρίου Α προς τη Λ. Αθηνών στεγάζει κατάστημα του ΟΠΑΠ και το βόρειο ακραίο τμήμα που είχε χρήση συνεργείου, στεγάζει χώρους στάθμευσης και βοηθητικής χρήσης.

Το Κτίριο Α περιλαμβάνει χώρους συνολικής επιφάνειας 4.764,53 τ.μ.

Το Κτίριο Β βρίσκεται στο τμήμα του οικοπέδου επί της συμβολής τν οδών Πολυκράτους και Ποσειδίππου. Είναι τετραώροφο και αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και τρεις ορόφους εκ των οποίων ο τρίτος είναι σε εσοχή, στεγασμένος με πάνελ πολυουρεθάνης.

Η αρχική του χρήση ήταν συνεργεία-αποθήκες και γραφεία της εταιρείας που λειτουργούσε μέχρι τον Ιούνιο του 2014, ενώ σήμερα το κτίριο είναι κενό. Το Κτίριο Β περιλαμβάνει χώρους συνολικής επιφάνειας 8.467,28 τ.μ.

Έτσι το σύνολο δόμησης στα δύο κτίρια φτάνει τα 13.232 τ.μ., με υπόλοιπο δόμησης εκφρασμένο σε οικόπεδο 3.106 τ.μ.

Όσον αφορά την αγοραία αξία του ακινήτου, κατά την έκθεση εκτίμησης για το Κτίριο Α ανέρχεται σε 12.244.710 ευρώ και για το Κτίριο Β σε 5.154.762 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

Στο σφυρί μετά από ένα χρόνο λειτουργίας το One & Only Kea – Χρωστάει 77 εκατ. ευρώ

Λάκης Γαβαλάς: Σε νέο ιδιοκτήτη τα δύο οικόπεδα-φιλέτα του σχεδιαστή στην Κηφισιά – Με ένα ευρώ πάνω από τις τιμές εκκίνησης

Λάκης Γαβαλάς: Σε νέο ιδιοκτήτη τα δύο οικόπεδα-φιλέτα του σχεδιαστή στην Κηφισιά – Με ένα ευρώ πάνω από τις τιμές εκκίνησης