ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μόλις ένα μήνα αφού απέκτησε ένα πλοίο ηλικίας 18 ετών, δίνοντας αντί για μετρητά ένα πακέτο κοινών μετοχών της, η ναυτιλιακή εταιρεία Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, ανακοίνωσε την πώλησή του προς διάλυση!
Ο λόγος για το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου feeder (τροφοδοτικό) RT Dagr (χωρητικότητας 1.645-teu και κατασκευής 1998), για το οποίο η Euroseas τον περασμένο Δεκέμβριο κατέβαλε ένα πακέτο 900.000 κοινών ονομαστικών μετοχών της εταιρείας στη γερμανική Konig & Cie.
Μάλιστα, ο ίδιος ο Αριστείδης Πίττας είχε δηλώσει για την απόκτηση του RT Dagr: “Η εν λόγω εξαγορά όχι μόνο ενισχύει τη δυνατότητα της Euroseas να επεκταθεί περαιτέρω στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων μετά το πέρας μιας μακράς περιόδου με τις τιμές των πλοίων να κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, αλλά καταδεικνύει και τη στρατηγική μας ικανότητα να επεκτεινόμαστε στον κλάδο των τροφοδοτικών containerships”.
Όμως τη Δευτέρα η Euroseas ανακοίνωσε την πώληση του πλοίου για scrap έναντι 2,1 εκατομμυρίων δολαρίων. Το RT Dagr αναμένεται να παραδοθεί στους αγοραστές του στις αρχές Φεβρουαρίου.
Παράλληλα, η Euroseas ανακοίνωσε την εξασφάλιση ενός δανείου ύψους 10,86 εκατομμυρίων δολαρίων για τη χρηματοδότηση του νεότευκτου πλοίου Alexandros P, που απέκτησε πρόσφατα η εταιρεία. Πρόκειται για ένα ultramax χωρητικότητας 63.500 dwt το οποίο η Euroseas είχε παραγγείλει πριν από δύο χρόνια στα κινεζικά ναυπηγεία Dayang του ομίλου Sinopacific Shipbuilding Group, μαζί με το αδελφό του πλοίο που φέρει προσωρινή ονομασία “Hull DY 161”, έναντι 27,7 εκατ. δολαρίων το καθένα. Ωστόσο, με μία νέα συμφωνία η Euroseas πλήρωσε το 62% της τιμής του πλοίου και κατέβαλε περίπου 17,1 εκατ. δολάρια, ένα ποσό που έχει καλυφθεί από την καταβολή δόσεων στα ναυπηγεία κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών.
“Καθώς το πλοίο έχει ήδη αποπληρωθεί πλήρως με μετρητά, τα έσοδα από το δάνειο καθώς και αυτά από την πώληση του RT Dagr μας παρέχουν σημαντική περαιτέρω ρευστότητα και “δύναμη πυρός” για τα αναπτυξιακά μας σχέδια”, δήλωσε σχετικά ο Αριστείδης Πίττας, προσθέτοντας: “Κατά τον τελευταίο ένα χρόνο περίπου, παρά τις πολύ προκλητικές συνθήκες στην αγορά, έχουμε εκμεταλλευθεί τις ευκαιρίες για επενδύσεις σε ποιοτικά πλοία σε χαμηλό σημείο στον κύκλο της αγοράς τόσο στον τομέα του dry bulk, όσο και σε αυτόν των containerships. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να ακολουθούμε αυτήν τη στρατηγική και να επωφεληθούμε από μία πιθανή ανάκαμψη της αγοράς και στους δύο τομείς”.
Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο ότι, όπως έγραψε το mononews.gr στις 8 Σεπτεμβρίου, η Euroseas είχε καταφύγει δικαστικά εναντίον των ναυπηγείων Dayang, επικαλούμενη υπερβολικές καθυστερήσεις στην παράδοση των δύο πλοίων, η οποία επρόκειτο να γίνει μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Όμως με τη συμφωνία που συνήψε η εταιρεία με τα ναυπηγεία δόθηκε τέλος σε αυτήν τη δικαστική διαμάχη “με τον καλύτερο δυνατό τρόπο”, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Euroseas.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Οι επενδυτές γυρνούν «την πλάτη» στη DryShips
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Παληός: Η Diana Shipping “ποντάρει” δυναμικά στην αγορά ξηρού φορτίου
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Λογοθέτης: Το power game ενός 40άρη billionaire
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα