ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Κερδισμένη όχι μόνο σε επίπεδο πωλήσεων αλλά και στην τελική γραμμή του ισολογισμού και στα περιθώρια κέρδους ήταν πέρυσι η Πίτσιας ΑΕ.
Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ με έδρα την Κατερίνη εμφάνισε πωλήσεις αυξημένες κατά 28,9% όταν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 10% (Circana). Και μπορεί μέρος της αλματώδους ανάπτυξής της να οφείλεται στην επέκταση του δικτύου της με το άνοιγμα πέντε καταστημάτων ωστόσο και στο πρώτο πεντάμηνο της φετινής χρήσης οι πωλήσεις αυξάνονται με ρυθμό πολλαπλάσιο από τον μέσο όρο της αγοράς.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η διοίκηση της αλυσίδας υπό τον Κώστα Πίτσια, στις οικονομικές καταστάσεις για την χρήση του 2023 μέχρι και τον Μάιο του 2024 ο κύκλος εργασιών παρουσιάζεται αυξημένος κατά 10,18 %. Όταν η αγορά στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων αυξήθηκε με βάση τα στοιχεία της Circana κατά 2,9%.
Όπως προκύπτει από τον ισολογισμό ο τζίρος πέρυσι έφτασε στα 40,455 εκατ. ευρώ έναντι 31,370 της προηγουμένης χρήσης.
Υπερδιπλάσια κέρδη
Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 9,910 εκατ. ευρώ, έναντι 7,214 εκατ. ευρώ της προηγούμενης διαχειριστικής χρήσης και το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 24,50 % επί των πωλήσεων, παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με αυτό του προηγούμενου έτους, το οποίο ανερχόταν σε 23 %. Τα κέρδη μετά φόρων της χρήσης ανήλθαν σε 1.198.455,06 ευρώ με αύξηση 121%. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα μειώθηκαν στα 2,369 εκατ. ευρώ από 2,707 εκατ. ευρώ το 2022 ενώ ο μέσος όρος των εργαζομένων ανήλθε σε 298 από 228 άτομα.
Για την αλυσίδα με έδρα την Κατερίνη, που αναπτύσσεται σε σημαντική δύναμη στη Βόρεια Ελλάδα με 37 καταστήματα σε επτά νομούς και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, η φετινή χρονιά αναμένεται να έχει εξίσου θετικό αποτύπωμα.
Όπως επισημαίνεται «η εταιρεία στην τρέχουσα χρήση παρουσιάζει σημαντική αύξηση στον κύκλο εργασιών της. Αυτό οφείλεται στην γενικότερη προσπάθεια της Διοικήσεως για την αύξηση των μεριδίων αγοράς και της κερδοφορίας της εταιρείας μέσω επεκτατικής πολιτικής. Ο κύκλος εργασιών της επόμενης χρήσης θα συνεχίσει στην ίδια αυξητική πορεία καθώς θα συνεχιστεί η πολιτική επέκτασης μέσω του ανοίγματος νέων υποκαταστημάτων. Ήδη μέχρι σήμερα έχει τεθεί σε λειτουργία ένα νέο υποκατάστημα ενώ υπάρχει προγραμματισμός για το άνοιγμα ακόμη τριών καταστημάτων».
Δυναμική επέκταση δικτύου καταστημάτων
Η αλυσίδα Πίτσιας, μέλος του ΕΛΟΜΑΣ και της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας ξεκίνησε τη διαδρομή της το 1973 από ένα μικρό μπακάλικο στα Φωτεινά Πιερίας.
Ο Κωνσταντίνος Πίτσιας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανέλαβε το τιμόνι της οικογενειακής επιχείρησης σε πολύ νεαρή ηλικία θέτοντας τις βάσεις για μία σύγχρονη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της περιφέρειας.
Η διοίκηση της αλυσίδας εστιάζεται τα τελευταία χρόνια στην ανάπτυξη του δικτύου της. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2022 έχει προσθέσει στο δίκτυό της μέχρι σήμερα 10 καταστήματα και αν υπολογιστούν και τα άλλα τρία που έχει προγραμματίσει μέχρι το τέλος του έτους ο αριθμός ανεβαίνει στα 13.
Παράλληλα, η Πίτσιας έχει στην ιδιοκτησία της μεγάλες εκτάσεις στο Κίτρος Πιερίας στις οποίες καλλιεργεί και παράγει φρέσκα φρούτα και λαχανικά, πολλά εκ των οποίων με την σύγχρονη μέθοδο της υδροπονίας, τα οποία διαθέτει αποκλειστικά στα μανάβικα των καταστημάτων της αλυσίδας.
Τέλος, σημειώνεται ότι ο Κωνσταντίνος Πίτσιας είναι υποψήφιος για την προεδρία του Επιμελητηρίου Πιερίας.
Διαβάστε επίσης
ΑΒ Βασιλόπουλος: Εξαγοράζει τα σούπερ μάρκετ Τερζής στην Πελοπόννησο
ΙΕΛΚΑ: Οριακή μείωση 0,03% στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα