Παρά την αισθητή ανάκαμψη των πωλήσεων στο πρώτο τετράμηνο του 2021, η Jumbo εξακολουθεί να απέχει περίπου 30% με 40% από τα επίπεδα του 2019. Μια χρονιά που θεωρείται από τις καλύτερες των τελευταίων χρόνων, παρ’ ότι ήταν προεκλογική…

Αυτό το «χάσμα» είναι βέβαιο πως θα επιχειρήσει να καλύψει η εταιρεία κατά τους επόμενους μήνες, μετά και την χαλάρωση των αυστηρών περιορισμών (πχ. επαναλειτουργία malls, «κόφτης» στα άτομα που μπορούν να εξυπηρετούν τα καταστήματα άνω των 500 τ.μ.) αλλά και την κατάργηση των αγορών με… ραντεβού. Ένα μέτρο που έχει κατ’ επανάληψιν στηλιτεύσει ο ισχυρός άνδρας των Jumbo, Απόστολος Βακάκης, λέγοντας πως οι πρακτικές του click inside και click away είναι τρόποι παράδοσης των εμπορευμάτων και όχι πώλησης των προϊόντων.

Η επιστροφή στην κανονικότητα, όπου τα ψώνια συνιστούν μια εμπειρία, και όχι μια υποχρέωση που θα πρέπει να διεκπεραιωθεί γρήγορα και κάτω από περιορισμούς εκτιμάται πως θα βοηθήσει στην αναζωπύρωση της ζήτησης, η οποία όπως φαίνεται δεν ανακάμπτει όσο γρήγορα θα περίμεναν οι άνθρωποι του λιανεμπορίου, ύστερα από ένα και πλέον μήνα επαναλειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων.

Ερώτημα παραμένει εάν ο Απόστολος Βακάκης, στο πλαίσιο της σταδιακής επιστροφής στην κανονικότητα, αποφασίσει να ενεργοποιήσει το «βαρύ πυροβολικό», αυτό των διαφημιστικών μηνυμάτων μέσω των τηλεοπτικών δεκτών, τα οποία έκοψε «μαχαίρι» τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν αποφασίστηκε ότι τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά στις γιορτές των Χριστουγέννων.

Αρκετοί, στην αγορά «στοιχηματίζουν» πως ο έμπειρος επιχειρηματίας θα καταφέρει να καλύψει το χαμένο έδαφος και να πετύχει το στόχο του λέγοντας ότι έχει αποδείξει πως ξέρει να φέρνει αποτελέσματα κάτω από δύσκολες συνθήκες. Αυτό, όπως επισημαίνουν, «μαρτυρούν» τόσο οι επιδόσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021, όπου τα έσοδα της «αυτοκρατορίας της χαράς» ανέκαμψαν σημαντικά σε σχέση με πέρυσι, όσο και η κερδοφορία (περίπου 140 εκατ. ευρώ) που εμφάνισε η αλυσίδα πέρυσι, παρότι τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά για αρκετό διάστημα, και σε περιόδους μεγάλης εμπορικής κίνησης (Πάσχα, Χριστούγεννα).

Η προοπτική της Ρουμανίας

Πολλοί στην αγορά «ποντάρουν» και στις επιδόσεις των βαλκανικών χωρών που δραστηριοποιείται η Jumbo, οι οποίες εξελίσσονται στο «ισχυρό χαρτί» του ελληνικού ομίλου. Ειδικά η Ρουμανία των 20 εκατομμυρίων κατοίκων θεωρείται πολλά υποσχόμενη λόγω και της βούλησης που εκπέμπει ο Mr Jumbo να επενδύσει σε αυτήν.

«Ανάπτυξη, ανάπτυξη, ανάπτυξη…» απάντησε χαρακτηριστικά σε αναλυτή σχολιάζοντας τη στρατηγική ανάπτυξης στη Ρουμανία. Ενδεικτική ήταν η αναφορά του Απόστολου Βακάκη ότι η Ρουμανία μέσα στα επόμενα χρόνια θα συνεισφέρει το ίδιο ή περισσότερο από την Ελλάδα στα αποτελέσματα του ομίλου.

«Βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή, έχουμε διανύσει μόλις 1/3 της διαδρομής…», έσπευσε να προσθέσει θέλοντας να δείξει την προοπτική που υπάρχει.

Να σημειωθεί ότι ανάμεσα στις επενδύσεις που προωθεί η αλυσίδα στη Ρουμανία είναι και η κατασκευή μια αποθήκης – μαμούθ άνω των 75.000 τ.μ. στην περιοχή Popesti – Leordeni, η οποία θα ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 για τις ανάγκες της τοπικής αγοράς.

Διαβάστε επίσης:

Jumbo: Αυξημένες κατά 24% οι πωλήσεις στο τετράμηνο

Λιανεμπόριο: Γιατί είναι αναγκαία η άρση των ραντεβού – Τι λέει ο Απόστολος Βακάκης

Απόστολος Βακάκης: «Προικίζει» κόρες και μετόχους – Η Σοφία για τη διαδοχή, η Χριστίνα σε «αυτόνομη δράση»