Ένα βήμα πιο κοντά στις προβλέψεις για επίτευξη πωλήσεων ύψους 750 εκατομμυρίων ευρώ έρχεται ο όμιλος Φουρλή, έπειτα από την επίτευξη της συμφωνίας αδειοδότησης με τη Foot Locker για τη λειτουργία καταστημάτων της αμερικανικής εταιρείας αθλητικών σε οκτώ αγορές των δυτικών Βαλκανίων.

Σύμφωνα με το πλάνο της συνεργασίας της Fourlis με τον κολοσσό των αθλητικών ειδών, η νέα δραστηριότητα θα εισφέρει τζίρο 250 εκατομμυρίων έως το 2029, ενώ αναμένεται σημαντική λειτουργική κερδοφορία, η οποία θα γραφτεί στον ισολογισμό του ομίλου το 2025, δεδομένου ότι ο πρώτος αξιοσημείωτος αριθμός σημείων πώλησης θα ανοίξει τις πόρτες του τον προσεχή Απρίλιο. Όπως ειπώθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης, για την ανάπτυξη του δικτύου 120 καταστημάτων της Foot Locker σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρο, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία και Μαυροβούνιο απαιτούνται συνολικά κεφάλαια 80 εκατομμυρίων, ενώ οι αρχικές κεφαλαιουχικές δαπάνες υπολογίζονται σε 40 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό θα καλυφθεί κυρίως από τα λειτουργικά κέρδη της Foot Locker καθώς και από τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου, ενώ το περιθώριο EBITDA της νέας δραστηριότητας αναμένεται να διαμορφωθεί στο 9% – 10%.

1

Υπό αυτές τις συνθήκες, η Fourlis αναμένεται να αναθεωρήσει το guidance για το 2025 κι έπειτα, καθώς θυμίζουμε πως το στρατηγικό πλάνο για το διάστημα 2026 – 2027 στο οποίο είχε αναφερθεί η διοίκηση έκανε λόγο για πωλήσεις 750 εκατ. ευρώ ετησίως, στόχο στον οποίο φαίνεται πως θα φτάσει νωρίτερα.

Γνώμονα για το deal με τη Foot Locker – το οποίο βρισκόταν στα σκαριά εδώ και τρία χρόνια – ήταν μεταξύ άλλων η υψηλή αναγνωρισιμότητα του brand, η ισχυρή καταναλωτική ζήτηση για sneakers σε αναπτυγμένες αγορές, ενώ ρόλο στην ταχεία ανάπτυξη της μάρκας από τη Fourlis επιδιώκεται να παίξει το καθετοποιημένο οικοσύστημα λιανικής του ομίλου.

Σημαντικότερο παράλληλο όφελος από την επέκταση του ομίλου στον κλάδο του athleisure είναι το άνοιγμα σε περισσότερες βαλκανικές αγορές, στις διπλάσιες σε σύγκριση με αυτές στις οποίες έχει παρουσία σήμερα η Fourlis. Μέχρι σήμερα, η Fourlis λειτουργεί τα ΙΚΕΑ σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο, την Intersport σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο και τη Holland & Barrett στην Ελλάδα και προσεχώς στη Ρουμανία, αλλά μέσω της Foot Locker «βάζει πόδι» σε Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία και Μαυροβούνιο, κίνηση που δε θα περιοριστεί στη συμφωνία αδειοδότησης του κολοσσού των sneakers. «Με αυτή την επένδυση αποκτάμε γνώση της τοπικής αγοράς και ανοίγουμε την πόρτα και σε άλλα concepts», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του εισηγμένου ομίλου, Βασίλης Φουρλής.

Τη διοίκηση, μάλιστα, δε φαίνεται να τρομάζει η οριακή ανάπτυξη του λιανεμπορίου, που έφτασε το 3% το πρώτο εξάμηνο, εξαιρουμένων των πωλήσεων τροφίμων, αυτοκινήτων και καυσίμων. «Το φαινόμενο αυτό το αντιμετωπίζουμε τώρα και δεν είναι ελληνικό», υπογραμμίστηκε κατά την παρουσίαση.

Έρχεται private placement στην Trade Estates

«Το στρατηγικό πλάνο που σχεδιάσαμε το 2018 προέβλεπε αναβάθμιση του πυλώνα αθλητικών, μέσω της βελτίωσης των προϊόντων και των υπηρεσιών. Προχωράμε σε μια κίνησης στρατηγικού χαρακτήρα που θα δημιουργήσει τις προοπτικές για υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων μεσοπροθεσμα και πολλαπλασιασμό της κερδοφορίας», πρόσθεσε.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στα ορόσημα της Fourlis για το 2024,

  • στη συμφωνία με την InterΙΚΕΑ για την ανάπτυξη νέου Διεθνούς Κέντρου Διανομής στον Ασπρόπυργο, το οποίο θα εξυπηρετεί τη διανομή προϊόντων ΙΚΕΑ σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Μεσογείου. Πρόκειται για μία κίνηση που αφενός διευκολύνει το άνοιγμα της παροχής υπηρεσιών της θυγατρικής Trade Logistics προς τρίτους, αφετέρου προσθέτει έναν σημαντικό μισθωτή στο χαρτοφυλάκιο της Trade Estates,
  • στη συμφωνία αδειοδότησης της Foot Locker, τρίτης σε δημοφιλία μάρκας αθλητικών στην Αμερική,
  • στα εγκαίνια του εμπορικού πάρκου στην Πάτρα, του «πιο σύγχρονου στην Ελλάδα», τον προσεχή Νοέμβριο και στην
  • αποενοποίηση της ΑΕΕΑΠ, όπου η συμμετοχή της Fourlis θα κατέλθει του 50% έως το τέλος του χρόνου. Η διάθεση ποσοστού 13% της Trade Estates θα γίνει μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης και, σύμφωνα με τον Βασίλη Φουρλή, ο δανεισμός του ομίλου θα μειωθεί πολύ σημαντικά, αφού τα δάνεια της ΑΕΕΑΠ κυμαίνονται στα 200 εκατ. ευρώ, ενώ του κλάδου λιανικής σε περίπου 80 εκατομμύρια.

Σημαντική για τη διοίκηση είναι επίσης η ανακοίνωση guidance έπειτα από 14 χρόνια, που «επαναφέρει το κλίμα εμπιστοσύνης προς τον όμιλο».