ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η stalker πλατινομαλλούσα
Συνεχίζοντας το ντεμαράζ των δημοπρατήσεων σημαντικών οδικών έργων στην εκκίνηση του 2022, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκήρυξε το δημόσιο διαγωνισμό για την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών Ευβοίας. «Ξεκολλώντας» κατ’ αυτό τον τρόπο ένα ακόμα «αιώνιο» οδικό έργο.
Πρόκειται για ένα έργο αξίας 205 εκατ. ευρώ (120 εκατ. ευρώ το βασικό αντικείμενο του έργου και επιπλέον 85 εκατ. ευρώ η προαίρεση) και μήκους 26,2 χιλιομέτρων που θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο τη σύνδεση της Βόρειας με τη Νότια Εύβοια.
Η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί στις 22 Φεβρουαρίου και την ίδια ημέρα θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών. Καθώς πρόκειται για δημόσιο έργο, τα οποία επιταχύνουν την ανάδειξη των αναδόχων, η υπογραφή της σχετικής σύμβασης, πλην απροόπτου (δηλαδή παρατάσεις λόγω απόφασης της αναθέτουσας αρχής ή νομικών διαξιφισμών των ενδιαφερομένων σχημάτων) θα πραγματοποιηθεί εντός του έτους.
Από εκεί και έπειτα θα ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος του έργου, η οποία ανέρχεται στους 48 μήνες. Αυτό σημαίνει πως τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2023 και θα ολοκληρωθούν εντός του 2027.
Ξεκολλάει ακόμα ένα «αιώνιο» έργο
Μέσω αυτού έργου αυτού, το οποίο αποτελεί διαχρονικό αίτημα των φορέων της Εύβοιας, θα ενισχυθεί περαιτέρω η οδική ασφάλεια στην περιοχή, ενώ θα δοθεί και μία νέα αναπτυξιακή τροχιά, η οποία κρίνεται απαραίτητη μετά τις πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού.
Υπενθυμίζεται πως το έργο είχε εξαγγελθεί το 2014, αλλά δεν προχώρησε ποτέ στο στάδιο της προκήρυξης, καθώς κόλλησε στο στάδιο της χρηματοδότησης, διότι δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις για την εξασφάλιση ευρωπαϊκών κονδυλίων. Με αποτέλεσμα να χαρακτηριστεί ως «αιώνιο».
Υπενθυμίζεται πως στα μέσα του περασμένου Νοεμβρίου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε προκηρύξει τον διαγωνισμό για τον τεχνικό σύμβουλο που θα αναλάμβανε την ολοκλήρωση των μελετών του οδικού άξονα επιταχύνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις διαδικασίες για την προκήρυξη του διαγωνισμού.
Στόχος του Υπουργείου ήταν το έργο να δημοπρατηθεί στις αρχές του 2022, γεγονός και το οποίο πραγματοποιήθηκε. Όπως έχουν αναφέρει ουκ ολίγες φορές σε πρόσφατες τοποθετήσεις τους, τόσο ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, όσο και Υφυπουργός Υποδομών, Γεώργιος Καραγιάννης, το Υπουργείο δεν προχωρά στη δημοπράτηση έργων εάν δεν έχει εξασφαλιστεί η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Και ο στόχος αυτός επετεύχθη, καθώς η χρηματοδότηση του σημαντικού αυτού έργου για την Εύβοια εντάσσεται στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Αναμφισβήτητα, τόσο η σημασία καθώς και το κόστος του έργου, όσο και η εξασφάλιση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, που συνηγορεί στη δημοπράτηση χωρίς «εκπλήξεις», θα μαγνητίσει τις μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες.
Τι αφορά το έργο
Το κυρίως οδικό έργο αφορά δύο τμήματα. Το πρώτο ξεκινά από τη Νέα Λάμψακο και καταλήγει στη Σήραγγα Βαρθολομαίου, ενώ το δεύτερο ξεκινά από τη Σήραγγα Βαθροβουνίου και καταλήγει στα Ψαχνά.
Η προαίρεση για τα υπόλοιπα έργα αφορά τα εξής τμήματα:
- Το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου,
- Την παράκαμψη Ψαχνών
- Την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.
Διαβάστε επίσης
Κώστας Καραμανλής: Επιταχύνει τις διαδικασίες για το πακέτο των 10 μεγάλων έργων αξίας 4,3 δισ. ευρώ
Υπουργείο Υποδομών: Προχωρούν οι διαγωνισμοί για οδικά έργα άνω των 1,5 δισ. ευρώ
Υπουργείο Υποδομών: Με τη δημοπράτηση τριών ΣΔΙΤ αξίας ενός δισ. ευρώ κλείνει το 2021