ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στον… ναό της ευρωπαϊκής μόδας, την Ιταλία, ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο βήμα ανάπτυξης η Pink Woman.
Το ελληνικό fashion brand του ομίλου Intrafashion, που κατάφερε να εξελιχθεί σε ένα από τα πιο επιτυχημένα εγχώρια success stories στον χώρο της ένδυσης – κόντρα στην κυριαρχία πολυεθνικών κολοσσών όπως η Zara (Inditex), ο όμιλος H&M ή η Mango – ανοίγει νέο κεφάλαιο, βάζοντας πλώρη για την Ιταλία.
Υπό την καθοδήγηση του Δημήτρη Ματεμτζή, επικεφαλής της Intrafashion, η Pink Woman σημείωσε θεαματική άνοδο τα τελευταία χρόνια, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων σχεδόν κατά 70% σε σύγκριση με το 2022. Με ένα δίκτυο δεκάδων καταστημάτων και ισχυρή παρουσία σε κομβικά σημεία λιανικής, η εταιρεία έχει καταφέρει να εδραιώσει τη θέση της στην εγχώρια αγορά, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει σταθερά την εξωστρέφειά της.
Ανάπτυξη με mono–brand καταστήματα
Στην κατεύθυνση αυτή εντός του 2025, η Intrafashion ξεκινά την υλοποίηση ενός στρατηγικού αναπτυξιακού εγχειρήματος που αφορά την είσοδο και επέκταση της Pink Woman στην ιταλική αγορά. Η ανάπτυξη θα γίνει μέσω αποκλειστικού δικτύου mono-brand καταστημάτων, ακολουθώντας το επιτυχημένο μοντέλο λιανικής που εφαρμόζει στην Ελλάδα. Στόχος είναι η παρουσία σε επιλεγμένα εμπορικά hotspots της Ιταλίας, με έμφαση σε νεανικά κοινά που αναζητούν μόδα με urban αισθητική και προσιτή τιμή.
Η Intrafashion, με ένα δίκτυο 115 καταστημάτων – εκ των οποίων τα 68 είναι εταιρικά – πέτυχε το 2024 νέο άλμα πωλήσεων. Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, που έχει στη διάθεσή του το mononews, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 46,85 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 16,6%, ενώ ταυτόχρονα διεύρυνε περαιτέρω τα μερίδια αγοράς του brand.
Το μεικτό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε 23,05 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 5,6 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 17,45 εκατ. ευρώ του 2023, γεγονός που αποδίδεται τόσο στην αύξηση των πωλήσεων όσο και στη βελτιωμένη διαχείριση του κόστους πωληθέντων. Σε επίπεδο αποτελεσμάτων προ τόκων και φόρων (EBITDA), η εταιρεία εμφάνισε 5,89 εκατ. ευρώ, έναντι 4,31 εκατ. ευρώ το 2023, επιτυγχάνοντας αύξηση της τάξης του 36,5%. Αντίστοιχη ενίσχυση καταγράφεται και στα αποτελέσματα προ φόρων, τα οποία διαμορφώθηκαν σε 5,46 εκατ. ευρώ, έναντι 3,96 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους για το 2024 ανήλθαν σε 4,25 εκατ. ευρώ, από 3,02 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 40,9%.
Αλμα ανάπτυξης και κερδοφορίας
Η ανοδική πορεία του brand σχεδόν πέντε χρόνια μετά την εξαγορά της Intrafashion από τον Δημήτρη Ματεμτζή και μια σειρά από στρατηγικές κινήσεις στις οποίες προχώρησε, αποτυπώνεται ξεκάθαρα στα μεγέθη της τελευταίας τριετίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν συνολικά από το 2022 μέχρι και το 2024 κατά 69,5% (+12,9% το 2023 και +28,8% το 2022). Σε επίπεδο κερδοφορίας προ φόρων, η αύξηση για το 2024 ανήλθε σε 38% συγκριτικά με το 2023, βελτιώνοντας κατά 1,5 εκατ. ευρώ τα αποτελέσματα προ φόρων.
Η επίδοση αυτή βασίστηκε σε δύο βασικούς πυλώνες:
-Πρώτον, στη σημαντική βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους, το οποίο διαμορφώθηκε στο 49,2% για το 2024, καταγράφοντας άνοδο 5,8 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το 2023.
-Δεύτερον, στην ελεγχόμενη αύξηση των λειτουργικών εξόδων, στο πλαίσιο της αναπτυξιακής στρατηγικής που επικεντρώθηκε στη διεύρυνση και τη βελτίωση του δικτύου των εταιρικών καταστημάτων.
Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, η σημαντική βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους ήταν το συνδυαστικό αποτέλεσμα καλύτερων αγορών, περαιτέρω εξορθολογισμού των παρεχόμενων προς τις καταναλώτριες εκπτώσεων, αλλά και της στρατηγικής ανάπτυξης εταιρικών καταστημάτων με παράλληλη διατήρηση ή και μικρή μείωση των καταστημάτων που λειτουργούν με το σύστημα franchise.
Παράλληλα, η Intrafashion εμφανίζει εξαιρετική κεφαλαιακή διάρθρωση. Η καθαρή της θέση διαμορφώθηκε σε 11,09 εκατ. ευρώ, ενώ παρουσιάζει αρνητικό καθαρό δανεισμό, καθώς τα ταμειακά διαθέσιμα ξεπερνούν τον τραπεζικό δανεισμό κατά 1,9 εκατ. ευρώ. Το κεφάλαιο κίνησης παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο στα 5,88 εκατ. ευρώ, συγκριτικά με τα 6,05 εκατ. ευρώ του 2023, παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών.
Με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα από το πρώτο τετράμηνο του 2025, οι προβλέψεις για την ελληνική αγορά παραμένουν συγκρατημένες, με εκτιμήσεις για χαμηλές μονοψήφιες αυξήσεις πωλήσεων. Ωστόσο η εταιρεία ποντάρει στην επέκταση στην Ιταλία για την τροφοδότηση της ανάπτυξης στην κατεύθυνση της εξωστρέφειας & διεθνοποίησης του σήματος Pink Woman, με παράλληλη οργανική ενίσχυση της θέσης της στην εγχώρια αγορά.
Κοσμήματα, γυαλιά και fashion accessories, το επόμενο στοίχημα
Το επιχειρηματικό αποτύπωμα του Δημήτρη Ματεμτζή στον χώρο της μόδας διευρύνεται πέρα από την Pink Woman. Ήδη έχει αναλάβει, μέσω της Intrafashion, την αποκλειστική ανάπτυξη των brands Terranova και Calliope του ιταλικού ομίλου Teddy σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές της Ελλάδας, ενισχύοντας την παρουσία του και στο mid-value τμήμα της αγοράς. Παράλληλα, μέσω της Intraccessories Group – η οποία μαζί με την Intrafashion εντάσσεται στον Όμιλο DKM8–Capital, συμφερόντων του ιδίου – έχει ξεκινήσει επενδύσεις σε νέες δραστηριότητες, στους τομείς των κοσμημάτων, των γυαλιών και των fashion αξεσουάρ. Πρώτη στρατηγική συνεργασία είναι αυτή με το ισπανικό brand Miramira, για το οποίο έχει εξασφαλιστεί η αποκλειστική αντιπροσώπευση στην Ελλάδα, με στόχο την ανάπτυξη πανελλαδικού δικτύου καταστημάτων.
Διαβάστε επίσης:
Παπασταύρου και Τσάφος: Επίσκεψη στον ΑΔΜΗΕ – Το «ευχαριστώ» στους εργαζόμενους
ΗΠΑ – Ορλάντο: Αεροσκάφος της Delta Air Lines πήρε φωτιά
Ρωσία: Θα αναλύσει πρόταση Ζελένσκι για εκεχειρία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
