ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση των μονάδων απορριμμάτων σε Γραμματικό, Φυλή και Σχιστό συνολικής αξίας 898 εκατ. ευρώ ζητά ο Περιφερειαρχής Αττικής, Γιώργος Πατούλης.
Απ΄ότι φαίνεται μεταξύ των κατασκευαστών και περιφέρειας διεξάγεται ένα “πίνκ πονκ” ευθυνών. Οι κατασκευαστές από την πλευρά τους εμφανίζονται ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για τις διαδικασίες που ακολουθούνται ενώ η Περιφέρεια φέρεται να παίρνει αμυντική στάση και να πετάει την μπάλα για τις όποιες πιθανές καθυστερήσεις στην πλευρά των κατασκευαστών.
Οι διαγωνισμοί αφορούν στο έργο-σήριαλ στο Γραμματικό αξίας 138 εκατ. ευρώ που δημοπρατείται ως δημόσιο έργο και για τα δύο ΣΔΙΤ σε Φυλή και Σχιστό προϋπολογισμού 461 εκατ. Ευρώ και 300 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Οι μονάδες αποτελούν πεδία συγκρούσεων και συνεργασιών μεταξύ των Ομίλων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos, ενώ το ντεμπούτο τους στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων επιδιώκουν να κάνουν οι ΤΙΤΑΝ και Motor Oil, και παραδοσιακά μαζί με τους «μεγάλους» στους διαγωνισμούς κατεβαίνουν οι «Θαλής Περιβαλλοντικές Υπηρεσίες» και «Μεσόγειος Α.Ε.».
Το χρονοδιάγραμμα, οι νομικοί διαξιφισμοί και τα δύο σενάρια για το Γραμματικό
Ο διαγωνισμός για το έργο της μονάδας στο Γραμματικό, επιτέλους φαίνεται ότι επιτέλους «ξεστοιχειώνει», καθώς εντός της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών των ενδιαφερόμενων, οι οποίοι είναι οι Κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Watt, ΑΒΑΞ-ΑΑΓΗΣ και Ελλάκτωρ (μέσω της θυγατρικής της ΗΛΕΚΤΩΡ)-Μεσόγειος Α.Ε. Το επόμενο βήμα είναι η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών και η αξιολόγησή τους, η οποία θα ξεκινήσει βάσει χρονοδιαγράμματος στις αρχές Μαΐου.
Κανονικά η υπογραφή της σύμβασης για τη μονάδα, η οποία «δημοπρατείται» από τις αρχές του περασμένου έτους και έχει οδηγηθεί σε τέσσερεις παρατάσεις, αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του Αυγούστου ή στις αρχές του Σεπτεμβρίου.
Ωστόσο, στην Περιφέρεια βάζουν στο χρονοδιάγραμμα έναν μεγάλο αστερίσκο. Και τούτο διότι, οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν στη διάθεσή τους 10 ημέρες από την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών για να προσφύγουν στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ).
Εάν γίνει το παραπάνω, τότε η δημοπράτηση της μονάδας θα καθυστερήσει σημαντικά, καθώς δεν αποκλείονται και περαιτέρω προσφυγές στο ΣτΕ, και η υπογραφή της σύμβασης θα μετατεθεί για το 2023. Συνακόλουθα, είναι πολύ πιθανόν η δημοπράτηση να μην έχει ολοκληρωθεί μέχρι τη λήξη της θητείας του Γιώργου Πατούλη. Σε κάθε περίπτωση είναι βέβαιο ότι τα εργοτάξια στο Γραμματικό θα στηθούν ύστερα από την ολοκλήρωση των επόμενων αυτοδιοικητικών εκλογών.
Ανησυχίες και για τα ΣΔΙΤ – «Επιταχύνει» τη δημοπράτηση ο Γιώργος Πατούλης
Την άμεση και ταχεία είσοδο στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού για τα δύο ΣΔΙΤ σε Σχιστό και Φυλή φέρεται πως ζητάει κατά το τελευταίο διάστημα ο Γιώργος Πατούλης.
Εν ολίγοις, ο Περιφερειάρχης Αττικής ζητάει από τον Ειδικό Διαβαθμιδικό Σύνδεσμο του Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ), που είναι η αναθέτουσα αρχή των έργων, να προχωρήσει στο στάδιο Β1 των διαγωνισμών. Κατά τη διάρκεια αυτού τα σχήματα που έχουν ήδη περάσει από την Ά Φάση (ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ-ΤΙΤΑΝ, ΑΒΑΞ – Motor Oil – Θαλής, Mytilineos-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ΗΛΕΚΤΩΡ – Άκτωρ Παραχωρήσεις, Ιntrakat -Watt – Geocycle Hellas) θα κάνουν τις προτάσεις τους για το τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου και έπειτα θα ακολουθήσει το στάδιο Β2, όπου ο ΕΔΣΝΑ θα καταλήξει στον προσωρινό ανάδοχο με κριτήρια την αρτιότητα των τεχνικών προσφορών και την οικονομικότερη πρόταση για τη μελέτη και την κατασκευή των δύο μονάδων.
Ωστόσο, και σε αυτούς τους διαγωνισμούς, είναι υπαρκτός ο κίνδυνος των καθυστερήσεων μέσω πιθανών προσφυγών εκ μέρους των κατασκευαστών που κτυπούν το έργο. Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές που πρόσκεινται στην Περιφέρεια, η ΗΛΕΚΤΩΡ του Ομίλου της Ελλάκτωρ προσπάθησε ανεπιτυχώς στις αρχές του περασμένου μηνά να «μπλοκάρει» τον διαγωνισμό μέσω προσφυγής στην ΑΕΠΠ. Υπό το πρίσμα αυτό δεν αποκλείεται, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, να υπάρξουν αυξημένες πιθανότητες για νέες προσφυγές εκ μέρους των υπόλοιπων κατασκευαστών.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συνεδριάζει σήμερα το υπουργικό συμβούλιο – Στην ατζέντα και η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων
- Kαιρός: Καταιγίδες και χιονοπτώσεις από σήμερα – Ποιες περιοχές επηρεάζονται περισσότερο
- Τραμπ: Ποιον δισεκατομμυριούχο επενδυτή επέλεξε για υφυπουργό Άμυνας
- Νέα «λαϊκά έντοκα» – Τοποθετήσεις σχεδόν 1 δισ. ευρώ σε ένα χρόνο – Κυνηγούν τις αποδόσεις οι καταθέτες