Επιταχύνονται οι διαδικασίες   για τον διαγωνισμό της παραχώρησης της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος αξίας 450 εκατ. Ευρώ. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταλήξει στα γραφεία που θα αναλάβουν τις απαραίτητες μελέτες, προκειμένου α εκπονηθούν άμεσα  τα τεύχη δημοπράτησης.

Πρόκειται για έναν διαγωνισμό που κεντρίσει το ενδιαφέρον των κορυφαίων  Ομίλων σε Ελλάδα και Γαλλία , όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Mytilineos και ο γαλλικός κολοσσός της Vinci.

1

Σύμφωνα με πρόσφατες αποφάσεις που αναρτήθηκαν στη Διαύγεια το Υπουργείο κατέληξε στους αναδόχους για τους τρεις διαγωνισμούς αξίας 172.360 Ευρώ έκαστος που έτρεχαν αυτή την περίοδο.

Συγκεκριμένα, στον διαγωνισμό για το σύμβουλο που θα αναλάβει μελέτες για τις γεωτεχνικές υποδομές επικράτησε η «OBERMEYER Ελλάς ΕΠΕ». Η εταιρεία έδωσε προσφορά αξίας 138.800 ευρώ με το ποσοστό της έκπτωσης επί της αρχικής τιμής να ανέρχεται στο 19,3% επικρατώντας της ΤΤΑ «Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε.».

Στο δεύτερο διαγωνισμό που αφορούσε σε μελέτες για τις τεχνικές υποδομές την καλύτερη προσφορά έδωσε η ΤΤΑ «Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε.» επικρατώντας της «OBERMEYER Ελλάς ΕΠΕ». Το ύψος της τελικής προσφοράς ανήλθε στα 138.722 ευρώ με την έκπτωση να ανέρχεται στο 19,35%.

Στο τρίτο διαγωνισμό που αφορούσε σε θέματα ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων επικράτησε «’Εναλος Έρευνα και Ανάπτυξη ΙΚΕ», η οποία έδωσε προσφορά ύψους 137.610 ευρώ με έκπτωση ύψους 20% επικρατώντας των «Verteco ΕΕ» και «AD75 EΠΕ».

Οι Έλληνες μνηστήρες και το γαλλικό ενδιαφέρον

Στον διαγωνισμό συμμετέχουν τρεις μεγάλοι Έλληνες κατασκευαστές και ένας γαλλικός κολοσσός με ισχυρή παρουσία στον τομέα των παραχωρήσεων.

Οι Όμιλοι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της Mytiineos κατεβαίνουν στον διαγωνισμό ξεχωριστά και θα διεκδικήσουν με τις ίδιες δυνάμεις τους το έργο. Από την άλλη πλευρά ο Όμιλος της Ελλάκτωρ, που συμμετέχει στην κούρσα της διεκδίκησης μέσω της θυγατρικής του, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, έχει συμμαχήσει με τη γαλλική Vinci.

Σημειώνεται πως η τελευταία βλέπει σημαντικές business στα οδικά έργα στη χώρα μας και κυρίως στον τομέα των παραχωρήσεων. Η εταιρεία συμμετέχει στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού κατά 29,9%, ενώ αποτελεί και το μεγαλύτερο μέτοχο της Γέφυρας Α.Ε. Καθώς κατέχει το 57,45% των μετοχών.

Υπενθυμίζεται πως και στις δύο παραχωρήσεις η Vinci συνεργάζεται με τον Όμιλο της Ελλάκτωρ, ενώ φέρεται να διεκδικεί το mega διαγωνισμό της Αττικής Οδού μαζί με τον Όμιλο Mytilineos.

Εν τούτοις, καθώς μιλάμε για παραχώρηση δεν αποκλείεται να δούμε και την είσοδο νέων ενδιαφερομένων. Αυτοί, ωστόσο, θα πρέπει με κάποιο τρόπο να «κουμπώσουν» στα ήδη υπάρχοντα σχήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τα ώτα των παραπάνω Ομίλων να παραμένουν ευήκοα όσον αφορά διαλόγους με νέους «παίκτες».

Το χρονοδιάγραμμα του έργου

Ο διαγωνισμός αφορά στην παραχώρηση διάρκειας 35 ετών και περιλαμβάνει την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της υποθαλάσσιας οδικής σύνδεσης του Περάματος με τη Σαλαμίνα.

Εφόσον το Υπουργείο προχωρά με τους διαγωνισμούς για τις μελέτες η προκήρυξη του επόμενου σταδίου του διαγωνισμού βρίσκεται πιο κοντά.

Πρόκειται για το στάδιο Β1, κατά τη διάρκεια του οποίου οι μνηστήρες θα υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους και θα κλειδώσουν τα τελικά σχήματα. Ακολουθεί το Στάδιο Β2, όπου τα τελικά σχήματα θα υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους.

Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr στόχος του Υπουργείου Υποδομών είναι τουλάχιστον να έχουν υποβληθεί εντός του έτους οι τελικές προσφορές.

Ένα ακόμα βήμα που πρέπει να γίνει προς την κατεύθυνση της δημοπράτησης της υποθαλάσσιας ζεύξης είναι η έγκριση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος.

Το μόνο που απομένει για να δώσει το ΥΠΕΝ το τελικό ΟΚ είναι η θετική γνωμοδότηση του Δήμου Περάματος και εν συνεχεία του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Αττικής. Επομένως, το σενάριο για ανάδειξη του αναδόχου στις αρχές του 2023 είναι αρκετά πιθανό.

Διαβάστε επίσης

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ και την υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος – Ποιοι τα διεκδικούν

Προχωρά η δημοπράτηση εργου αξίας 450 εκατ. ευρώ που διεκδικούν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Mytilineos