ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τέσσερις από τις 8 συνολικά συμβάσεις ανάληψης ισάριθμων εργολαβιών του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, υπεγράφησαν με τους εργολάβους να στήνουν από αύριο τα εργοτάξιά τους. Το πολυσυζητημένο έργο ξεκινά, στο μισό τμήμα του από την Πάτρα (Μιντιλόγλι) μέχρι τη Βάρδα, έπειτα από πολυετή… περιπέτεια, όπως άλλωστε συμβαίνει στα περισσότερα από τα μεγάλα έργα στη χώρα.
Το Πάτρα – Πύργος αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη (παρουσία του οποίου θα γίνει αύριο η εγκατάσταση των εργολάβων) ως προς την ομαλή εκτέλεσή του, τόσο εξαιτίας των υψηλών εκπτώσεων που δόθηκαν, όσο και για το γεγονός ότι δεν εκτελείται ενιαία.
Οι 4 εργολαβίες που ξεκινούν ειδικότερα είναι: Οι με αριθμό 5 (Σαγαίικα – Βάρδα) και 7 (Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας – Κάτω Αχαΐα) με ανάδοχο την εταιρεία ΙΝΤΕΡΚΑΤ (Αφοί Παπαιωάννου) και οι με αριθμό 6 (Κάτω Αχαΐα – Σαγαίικα) και 8 (Μιντιλόγλι – Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας) με ανάδοχο την GD Infrastrutture η οποία συνεργάζεται με την Μηχανική του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου και ουσιαστικά σηματοδοτεί την επιστροφή του στα δημόσια έργα.
Σε εκκρεμότητα παραμένουν οι άλλες 4 συμβάσεις και ειδικότερα:
– Οι εργολαβίες 1 (Πύργος Δουνάικα) και 4 (Κυλλήνη – Βάρδα) στις οποίες ανάδοχος είναι η Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών του Χρ. Καλογρίτσα. Σύμφωνα με πληροφορίες οι συμβάσεις θα υπογραφούν όταν ο εργολάβος προσκομίσει τις αναγκαίες εγγυητικές επιστολές.
– Οι εργολαβίες 2 (Δουνάικα – Αμαλιάδα) και 3 (Αμαλιάδα Κυλλήνη) με προσωρινό ανάδοχο την Ιντρακάτ του ομίλου της Ιντρακομ. Η εργολαβία 2 έχει εγκριθεί και από τη βουλή και είναι θέμα ημερών να υπογραφεί. Η 3 αντιμετωπίζει δικαστικές προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας με τη δικάσιμο να έχει οριστεί για τις 11 Ιουνίου.
Η δημοπράτηση της πρώτης από τις 8 εργολαβίες, στις οποίες χωρίστηκε το έργο, έγινε τον Μάιο του 2016 και η τελευταία τον Μάρτιο του 2018. Είχε προηγηθεί το 2015 η ακύρωση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ του προηγούμενου διαγωνισμού που αφορούσε μια ενιαία εργολαβία, ενώ στο αρχικό του στάδιο ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος αποτελούσε μέρος της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.
Ο συνολικός προϋπολογισμός δημοπράτησης των 8 εργολαβιών ήταν 502 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς τα έργα προαίρεσης. Λαμβάνοντας υπόψη τις προσφορές των αναδόχων, το συνολικό ποσό των συμβάσεων των 8 εργολαβιών είναι 252 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και επιπρόσθετα ο συμβατικός προϋπολογισμός των έργων προαίρεσης θα είναι 11,3 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Ο χρόνος περαίωσης για κάθε τμήμα του έργου είναι 42 μήνες. Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος είναι συνολικού μήκους 75 χιλ. (13 χιλ. διαπλάτυνση και τα υπόλοιπα με νέα χάραξη) και θα συντομεύσει τη συγκεκριμένη διαδρομή κατά μισή ώρα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σε ιορδανικά «χέρια» η Genepharm του Α. Βιγκόπουλου
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σε… ηλεκτρισμένο κλίμα αποφασίζει η ΡΑΕ για ΑΔΜΗΕ – καλώδιο Κρήτης
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κωνσταντίνος Στέγγος: To Πόρτο Καρράς, ο Κωνσταντακόπουλος και η Hines
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Οι πέντε βασικές προτεραιότητες του ΥΠΕΘΟ για το 2025
- Χρηματιστήριο Αθηνών: Θετικό το αφήγημα και για το 2025, σύμφωνα με τους αναλυτές
- Τέλη κυκλοφορίας: Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η πληρωμή – Δεν θα δοθεί παράταση δηλώνουν από το υπουργείο Οικονομικών
- Όλγα Κεφαλογιάννη: Νέα χρονιά ρεκόρ το 2024 για τον ελληνικό τουρισμό – Τα έσοδα αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 δισ. ευρώ