Η αυξημένη τάση διαλύσεων πλοίων που παρατηρείται από τις αρχές του έτους στην ναυτιλιακή αγορά, έχει ωθήσει και αρκετούς Έλληνες εφοπλιστές να πουλήσουν παλαιάς κατασκευής πλοία τους για scrap.

Όπως αναφέρουν αναλυτές, οι υψηλές τιμές στις οποίες πωλούνται τα προς διάλυση πλοία ενθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να προχωρήσουν σε τέτοιες κινήσεις, την ώρα μάλιστα, που και στις νέες παραγγελίες υπάρξει αυξημένη κινητικότητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η VesselsValue, από τις αρχές του 2018 τουλάχιστον 35 πλοία ναυτιλιακών εταιριών ελληνικών συμφερόντων έχουν στείλει παλαιά πλοία τους στα διαλυτήρια.

Στις πρώτες θέσεις βρίσκονται η Dynacom Tankers, του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου και η Aeolos Management, του Φίλιππου Εμπειρίκου, που έχουν πουλήσει από τις αρχές του έτους από τρία πλοία έκαστη.

Μεταξύ άλλλων, η Dynacom Tankers Management έστειλε για scrap το πλοίο Shanghai (χωρητικότητας 148.000 dwt, κατασκευής 1996) και το VLCC Tajimare (χωρητικότητας 265.000 dwt, κατασκευής 1996), αναφέρουν πληροφορίες. 

Επίσης, η  Aeolos Management έχει πουλήσει δύο πλοία VLCC, το Poros (χωρητικότητας 281.000 dwt, κατασκευής 2000) και το Kos (χωρητικότητας 305.000 dwt, κατασκευής 2001) στην Khor Fakkan.

Πηγή: VesselsValue

H Centrofin, του εφοπλιστή Δημ. Προκοπίου έχει στείλει προς διάλυση δύο πλοία, ένα εκ των οποίων, σύμφωνα με πληροφορίες είναι το Cerigo (χωρητικότητας 299.089-dwt και κατασκευής 2000).

Δύο παλαιά πλοία έχει πουλήσει, όπως αναφέρουν τα στοιχεία της VesselsValue, και η New Shipping, του Αδαμάντιου Πολέμη. To ένα, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι το New Friendship (χωρητικότητας 279.000 dwt, κατασκευής 1999).

Ανάλογα έχει κινηθεί και η Polembros, του Σπύρου Πολέμη, που έχει οδηγήσει στα διαλυτήρια το Yangtze Star (χωρητικότητας 277.000 dwt, κατασκευής 1994) και το πλοίο Greek Warrior (χωρητικότητας 300.000 dwt, κατασκευής 2000).

Στην πώληση προς διάλυση δύο πλοίων έχει προχωρήσει από τις αρχές του έτους και η Avin International, της οικογένειας Βαρδινογιάννη. Mεταξύ άλλων πουλησε το Kriti Breeze (χωρητικότητας 134.000 dwt, κατασκευής 1996) στην Khor Fakkan.  

Η μέση ηλικία των πλοίων που πουλήθηκαν διαμορφώθηκε στα 23,6 έτη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: BDRY: Ό,τι πιο κοντά στη ναυτιλία μετά τον πλοιοκτήτη

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Iάκωβος Αρχοντάκης (Thenamaris): Γιατί είναι συμφέρουσα η επένδυση σε δεξαμενόπλοια

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποσειδώνια: Ιστορική αναδρομή στην σημαντικότερη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση