ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Aυξημένο ενδιαφέρον εκδηλώνεται το τελευταίο διάστημα από εφοπλιστές, κυρίως Έλληνες, για το στόλο της χρεοκοπημένης Toisa, που βρίσκεται προς πώληση.
Πρόκειται για επτά σύγχρονα φορτηγά πλοία kamsarmax, πέντε δεξαμενόπλοια suezmax, ένα aframax και επτά δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων που βρίσκονται ήδη στο νερό. Παράλληλα, έχει μπει πωλητήριο και στα έξι νεότευκτα της εταιρίας, τρία suezmaxes και τρία LR2 και aframax.
Την πώληση των πλοίων της εταιρίας του εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου, η οποία πέρυσι είχε υπαχθεί σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της για χρέη άνω του 1 δισ. δολ. έχει αναλάβει να διεκπεραιώσει η Clarksons.
Μάλιστα, ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι λόγω της διαδικασίας που βρίσκεται σε εξέλιξη πιθανόν να επηρεαστούν οι αξίες πώλησης στα μεταχειρισμένα, ενώ ορισμένοι εκτιμούν ότι και στα Ποσειδώνια, όπου θα παραστεί σύσσωμη η ναυτιλιακή κοινότητα, μπορούν να υπάρξουν συζητήσεις για συμφωνίες.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το πρώτο από τα επτά φορτηγά πλοία kamsarmax εξαγόρασε ο εφοπλιστής Διαμαντής Διαμαντίδης, μέσω της εταιρίας του Marmaras Navigation. Πρόκειται για το Trade Quest (κατασκευής 2016), χωρητικότητας 82,000-dwt, που απέκτησε στη τιμή των 24,4 εκατ. δολ. Το συγκεκριμένο πλοίο βρίσκεται σε βραχυπρόθεσμη ναύλωση στην τιμή των 7.000-8.000 δολ. ημερησίως. Η Μarmaras, που διαθέτει στόλο με 28 φορτηγά πλοία, δεν έχει επιβεβαιώσει την είδηση.
Στο μεταξύ, ο Δ. Διαμαντίδης, σύμφωνα με το tradewinds, έχει ήδη εξαγοράσει και δύο aframax τάνκερ από την Toisa, αλλά μέσω της άλλης εταιρίας του, Delta Tankers.
Στο μεταξύ, η Clarksons έχει ζητήσει προσφορές και για τα πλοία Trade Prosperity και Trade Resource (κατασκευής 2016 και τα δύο), Trade Vision (κατασκευής 2011) και Trade Will κατασκευής 2012.
Αν οι πωλήσεις αυτές ολοκληρωθούν, τότε από τα πετά φορτηγά πλοία θα απομείνουν προς πώληση μόνο δύο, τα Trade Spirit και Trade Unity, κατασκευής 2016 αμφότερα.
Σύμφωνα με την πλατφόρμα VesselsValue η αξία για το σύνολο των επτά bulkers ανέρχεται στα 155,96 εκατ. δολ.
Πλειοδότης και η Stealth Maritime
Η ναυτιλιακή του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά, πλειοδότησε για το aframax United Grace (χωρητικότητας 112.777-dwt και κατασκευής 2010) όπως επιβεβαίωσε ο CEO της ναυτιλιακής κ. Λάμπρος Μπαμπίλης.
Ο κ. Μπαμπίλης δεν αναφέρθηκε στην τιμή στην οποία η ναυτιλιακή εξασφάλισε το πλοίο, όμως σύμφωνα με αμερικάνικες ναυλομεσιτικές πηγές, το τίμημα κυμάνθηκε στα 20,5 εκατ. δολάρια.
Η online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue κοστολογεί το πλοίο στα 22,7 εκατ. δολάρια με την MSI να τοποθετεί την τιμή ακόμη υψηλότερα στα 25,3 εκατ. δολάρια.
Δύο τάνκερ για την Avin International
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, θα καταβάλλει 46 εκατ. δολ. για να αποκτήσει δύο πλοία της Toisa και υποστηρίζουν ότι η ναυτιλιακή έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση της αγοράς.
Πρόκειται για το χωρητικότητας 112.700-dwt δεξαμενόπλοιο United Journey, (κατασκευής 2010) και το United Seas (κατασκευής 2008).
Oι απόψεις των ναυλομεσιτών για το τίμημα διίστανται. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι τα νεότερης ηλικίας πλοία της Τoisa πωλούνται έναντι 26 εκατ. δολ. και για τα υπόλοιπα η τιμή διαμορφώνεται στα 20 εκατ. δολ. Άλλοι τοποθετούν το τίμημα στα 25 εκατ. δολ. και 21 εκατ. δολ. αντίστοιχα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ν. Τσάκος: Η νέα παραγγελία και οι στόχοι του εφοπλιστή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Προκοπίου: Βουτιά στα κέρδη της Dynagas LNG Partners το α’ τρίμηνο 2018. Οι επόμενες κινήσεις της διοίκησης
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κ. Φωστηρόπουλος: Συμφωνία με προοπτικές για την Almi Tankers
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας