ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η stalker πλατινομαλλούσα
Μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο η λίστα των Ελλήνων εφοπλιστών που σπεύδουν να επενδύσουν τεράστια κεφάλαια στην πολλά υποσχόμενη αγορά LNG, “στοιχηματίζοντας” στις θετικές προοπτικές της για τα επόμενα χρόνια.
Ορισμένοι αποφάσισαν να εισέλθουν για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο κλάδο προχωρώντας σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενώ άλλοι που δραστηριοποιούνται ήδη σε αυτό το χώρο ισχυροποιούν το στόλο τους με επιπλέον πλοία.
Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί ο Βαγέλης Μαρινάκης, ο οποίος δρομολογεί την είσοδο του στην αγορά μεταφοράς LNG με την παραγγελία 10 νέων πλοίων αξίας σχεδόν 2 δισ. δολ.
Η ναυτιλιακή ΤMS Cardiff Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου, υπέγραψε στις αρχές του 2018, σύμβαση με τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς LNG με πρόωση XDF. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η εταιρία έχει συνολικά υπό κατασκευή 5 πλοία LNG αξίας 930 εκατ. δολ.
Ο Ανδρέας Μαρτίνος και η εταιρία του Minerva Marine, έκανε πριν από τέσσερις μήνες το πρώτο βήμα για την είσοδο της στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, με την παραγγελία δύο πλοίων στα ναυπηγεία DSME, σύμφωνα πληροφορίες.
Κατά τη διάρκεια των Ποσειδωνίων, ένας ακόμη εκπρόσωπος της οικογένειας Μαρτίνου, ο Νικόλας Μαρτίνος, ιδιοκτήτης της Thenamaris, προχώρησε στην πρώτη παραγγελία πλοίου LNG που πραγματοποιεί η εταιρία εδώ και επτά χρόνια, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.
Πρόκειται για ένα πλοίο χωρητικότητας 174.000 cbm με πρόωση XDF, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί το 2020 και θα κατασκευαστεί στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries της Νότιας Κορέας.
Την παραγγελία νεότευκτου πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ανακοίνωσε, τον Ιανουάριο και η ναυτιλιακή GasLog Ltd., συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού. Σύμφωνα με τη VesselValue, ο εφοπλιστής αναμένει πέντε νεότευκτα, συνολικής αξίας 963 εκατ. δολ.
Ο εφοπλιστής Ν. Τσάκος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ναυτιλιακής ΤΕΝ, κατά τη διάρκεια conference call που είχε με αναλυτές, τον περασμένο Μάρτιο, επισήμανε ότι στα επόμενα σχέδια του περιλαμβάνεται η ισχυροποίηση της θέσης της εταιρίας στον κλάδο μεταφοράς LNG.
Επίσης, η Alpha Gas κατά τη διάρκεια των φετινών Ποσειδωνίων, υπέγραψε με τα ναυπηγεία DSME της Νοτίου Κορέας συμφωνία για την κατασκευή ενός δεξαμενόπλοιου μεταφοράς LNG, ενώ τον Μάρτιο 2018 είχε υπογράψει συμφωνία για δύο ακόμη αντίστοιχα πλοία, τελευταίας περιβαλλοντικής τεχνολογίας.
Οι ισχυρότερες ελληνικές παρουσίες στην αγορά LNG
Στον πίνακα που ακολουθεί περιλαμβάνονται οι ελληνικές ναυτιλιακές με την ισχυρότερη παρουσία στην αγορά LNG. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Maran Gas, του Γιάννη Αγγελικούση, με 20 πλοία -μαζί με τις νέες παραγγελίες- συνολικής αξίας 3,67 δισ. δολ.
Ακολουθεί η GasLog του Πήτερ Λιβανού με 18 πλοία, αξίας 2,93 δισ. δολ., η Dynagas Holdings του Γιώργου Προκοπίου με εννέα πλοία αξίας 2,14 δισ. δολ. η TMS Cardiff του Χρ. Οικονόμου με 10 πλοία αξίας 1,62 δισ. δολ. και η GasLog Partners, επίσης του Πήτερ Λιβανού, με 12 πλοία συνολικής αξίας 1,48 δισ. δολ.
Πηγή: VesselsValue
Σημειώνεται ότι η αγορά του LNG έχει αναπτυχθεί σημαντικά παγκοσμίως και η ζήτηση αυξάνεται συνεχώς καθώς πολλές χώρες έχουν στρέψει την προσοχή τους προς καθαρές μορφές ενέργειες για την κάλυψη των ενεργειακών τους αναγκών.
Σύμφωνα με την έκδοση «World Energy Outlook 2016» της «International Energy Agency (IEA)» η ζήτηση για φυσικό αέριο θα αυξάνεται κατά 1,5% ετησίως έως το 2040 και η συνολική κατανάλωση από το 42% θα φθάσει στο 53%.
Ως εκ τούτου, η δια θαλάσσης μεταφορά του αερίου αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και οι Έλληνες εφοπλιστές δηλώνουν έμπρακτα το παρόν στις εξελίξεις.
O ελληνικών συμφερόντων στόλος αποτελείται από 88 πλοία LNG, 61 στο νερό και 27 υπό κατασκευή, συνολικής αξίας 14,77 δισ. δολ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, στο ελληνικό βιβλίο παραγγελιών, τα 27 πλοία είναι LNG και έχουν συνολική αξία 5,39 δισ. δολ. έναντι 77 υπό κατασκευή bulker αξίας 2,3 δισ. δολ. και 87 τάνκερ αξίας 4,61 δισ. δολ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ποιοι εφοπλιστές αγόρασαν τα περισσότερα τάνκερ και bulkers φέτος. Όλα τα ονόματα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Προκοπίου: Αποσύρει τα πλοία της από το The Cool Pool η Dynagas
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποιο έμπειρο στέλεχος της Maran Gas αποχωρεί από την εταιρία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Έργα 13,3 εκατ. ευρώ στο Ολυμπιακό Ποδηλατοδρόμιο, στη Μίκρα και στο κολυμβητήριο Ιωαννίνων
- Ελληνικό: Ξεκίνησε η κατασκευή του Μεγάρου Παγκόσμιου Ποντιακού Ελληνισμού
- Ξεκινά η διαδικασία συγχώνευσης της Eurobank Συμμετοχών με την Eurobank A.E.
- Ricta: Ποινή φυλάκισης με αναστολή στον τράπερ για τον ξυλοδαρμό του 23χρονου φοιτητή