ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μέχρι τα μέσα Απριλίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της Aegean Airlines, καθώς οι διαδικασίες αναμένεται να τρέξουν το συντομότερο δυνατό, αρχής γενομένης από τις 12 Μαρτίου που αναμένεται η συγκληθεί η έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων.
Η Γενική Συνέλευση θα εξουσιοδοτήσει το Διοικητικό Συμβούλιο να ορίσει α) το ύψος της αύξησης και β) τη δυνατότητα να συμμετάσχουν παλαιοί ή νέοι μέτοχοι.
Το πιθανότερο σενάριο είναι ότι η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου θα είναι υπέρ των παλαιών μετόχων. Όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά στο mononews.gr, «θα δοθεί το δικαίωμα σε όλους τους μετόχους». Ήδη, η διοίκηση της εταιρείας βρίσκεται σε επικοινωνία τόσο με ξένες όσο και με ελληνικές τράπεζες που θα αναλάβουν να «τρέξουν» τη διαδικασία.
Σύμφωνα με πηγές που συνομιλούν με την διοίκηση Βασιλάκη, το πιθανότερο σενάριο είναι η αύξηση κεφαλαίου να διαμορφωθεί πάνω από τα 60 εκατ. ευρώ. Μέχρι τέλος Μαρτίου εκτιμάται ότι θα έχουν δοθεί οι σχετικές εγκρίσεις από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ούτως ώστε να ξεκινήσουν οι εγγραφές τις πρώτες μέρες του Απριλίου.
Μετά την έγκριση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, θα συνέλθει το διοικητικό συμβούλιο που θα αποφασίσει το ύψος της αύξησης, αλλά και τη δυνατότητα συμμετοχής παλαιών ή νέων μετόχων. Αυτό αναμένεται να έχει γίνει στο τελευταίο δεκαήμερο του Μαρτίου.
Ταυτόχρονα, τα ίδια στελέχη διευκρινίζουν ότι πρόκειται για επιχορήγηση και όχι για συμμετοχή του Δημοσίου, επειδή η εταιρεία αντιμετωπίζει πρόβλημα, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να διαψεύσουν κατηγορηματικά τους συσχετισμούς με την αντίστοιχη βοήθεια που είχε δώσει το κράτος στις τράπεζες κατά το αχρείαστο μνημόνιο του ΣΥΡΙΖΑ.
Η επιδότηση 120 εκατ. ευρώ αποζημιώνει την εταιρεία για την δύσκολη περίοδο που δοκιμάστηκαν οι αερομεταφορές στην Ελλάδα και την Ευρώπη μεταξύ Μαρτίου – Ιουνίου 2020, στο πρώτο lockdown.
Σε αντίστοιχες πρωτοβουλίες κινήθηκαν, με έγκριση της Κομισιόν, και οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες για να στηρίξουν τις αεροπορικές εταιρείες. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η βοήθεια από το κράτος.
Στο ερώτημα γιατί δεν τοποθετείται από το κράτος εκπρόσωπός του ως μέλος στο Δ.Σ. της αεροπορικής, η απάντηση είναι ότι πρόκειται για επιχορήγηση και μόνο. Αντ’ αυτού, επιλέχθηκε η διέξοδος να δοθούν στο κράτος warrants που αντιστοιχούν στο 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου της Aegean μετά την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, με σκοπό την αποκόμιση οφέλους αν η μετοχή πάει καλά για διάστημα από 2 έως πέντε χρόνια. Μέχρι τα 2 χρόνια, το Δημόσιο δεν μπορεί να πουλήσει.
Άλλες χώρες επέλεξαν να ορίσουν μέλη στα αντίστοιχα Διοικητικά Συμβούλια (π.χ. Lufthansa). Η κυβέρνηση έκρινε ότι συμφέρει καλύτερα να μην εμπλακεί στη διοίκηση της εταιρείας αλλά να αποκτήσει μετοχές, οι οποίες θα μπορούσαν να αποφέρουν όφελος στο μέλλον.
Διαβάστε επίσης:
Μπορεί η Aegean του Ευτύχη Βασιλάκη να γίνει το επόμενο turnaround story;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike