Φρένο στη διακίνηση «χύμα» ελαιολάδου και βρώσιμων ελιών, επιχειρεί να βάλει το ελληνικό σήμα στην ελιά και στο ελαιόλαδο, το οποίο εξασφάλισαν επτά ελληνικές επιχειρήσεις για 35 προϊόντα, στο πλαίσιο τελετής απονομής που έγινε σε εκδήλωση που διοργάνωσαν στην 83η ΔΕΘ, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, σε συνεργασία με τον ΕΛΓΟ-Δήμητρα.
Οι επτά επιχειρήσεις που έλαβαν πρώτες το ελληνικό σήμα στην ελιά και στο ελαιόλαδο για 35 προϊόντα, είναι οι: Terra Creta ABEE, Μεσογειακή ΓΗ ΕΕ, Κοντοδήμας Αθανάσιος, Olico Brokers Μονοπρόσωπη ΙΚΕ, Αλμπαντάκης Ανώνυμη Εμπορική Εξαγωγική και Βιοτεχνική Εταιρεία και το διακριτικό τίτλο «Ανεμόμυλος The Cretan Olive Mill AE», Ψαρουδάκης Ελαιόλαδα ΑΕ και Medolio AE.
Στο χαιρετισμό του στη σημερινή εσπερίδα, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βασίλης Κόκκαλης, υπογραμμίζοντας ότι για χρόνια ο τομέας της παραγωγής ελαιολάδου και βρώσιμων ελιών πλήττεται από την κυκλοφορία «χύμα» προϊόντος, αγνώστου ταυτότητας, ποιότητας και περιεκτικότητας, επισήμανε ότι «μεταξύ της πρακτικής του να «δώσω ένα τενεκέ λάδι στο συγγενή μου», κυκλοφορούν τεράστιες ποσότητες οι οποίες αποτελούν την επιτομή της κακοδαιμονίας για την ανάπτυξη της καλλιέργειας της ελιάς».
Όπως είπε, στο σύγχρονο περιβάλλον, που χαρακτηρίζεται από τις έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις της παγκοσμιοποίησης, ο μόνος ασφαλής δρόμος για μια πορεία βιώσιμης και αξιοπρεπούς ανάπτυξης των ελληνικών γεωργικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, «είναι η υιοθέτηση μιας ξεκάθαρα αναγνωρίσιμης ταυτότητας» και πρόσθεσε «αυτό ακριβώς επιτυγχάνεται μέσα από την δυνατότητα απονομής του Ελληνικού Σήματος στο Εξαιρετικό Παρθένο Ελαιόλαδο, το Παρθένο ελαιόλαδο και τις Επιτραπέζιες Ελιές».
Συγχαίροντας τον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ και τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτών, για την προσπάθειά τους, ο κ. Κόκκαλης, συνεχάρη και τις επιχειρήσεις που έλαβαν το ελληνικό σήμα, αλλά και εκείνες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να το αποκτήσουν. «Τους αξίζουν συγχαρητήρια διότι κινήσεις όπως αυτές σηματοδοτούν την αφομοίωση από μέρους των δημοσίων υπηρεσιών και του επιχειρηματικού κόσμου, του νέου μοντέλου σύγχρονης αγροτικής επιχειρηματικότητας που οραματίζεται η σημερινή κυβέρνηση», υπογράμμισε. Επισήμανε ότι μέσα στο Φθινόπωρο ο ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ σε συνεργασία με το Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο που θα πραγματοποιήσει τους ελέγχους, «θα ξεκινήσει να παρέχει για πρώτη φορά πιστοποιημένο πολλαπλασιαστικό υλικό ελιάς στους Έλληνες φυτωριούχους».
«Η στροφή στα τυποποιημένα και αυστηρώς ελεγμένα προϊόντα, οδηγεί στη μείωση του φαινομένου των ελληνοποιήσεων, ένα φαινόμενο που οδηγεί σε εξαπάτηση του καταναλωτή και σε δυσφήμηση των προϊόντων της ελληνικής γης. Η σωστά οργανωμένη εξωστρέφεια των αγροτικών προϊόντων μπορεί να εξασφαλίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να προστατεύσει στο μέγιστο δυνατό βαθμό το εισόδημα του παραγωγού και τη βιωσιμότητα της αγροτικής επιχείρησης», επισήμανε.
Το Ελληνικό Σήμα προϊόντων και υπηρεσιών με βάση τον ν.4072/2012 αποτελεί επίσημο σήμα του Ελληνικού κράτους και διακρίνει προϊόντα και υπηρεσίες, τα οποία έχουν αποδεδειγμένα ελληνική προέλευση. Τα εν λόγω προϊόντα και οι υπηρεσίες, καθώς και η εγχώρια παραγόμενη προστιθέμενη αξία τους, πιστοποιούνται και προβάλλονται ως ελληνικά από επιχειρήσεις που κάνουν χρήση του σήματος και δραστηριοποιούνται είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό.
Η χρήση του Ελληνικού Σήματος και η τυποποίηση των προϊόντων που παράγονται στην ελληνική γη, αποσκοπεί στην ανάδειξη τους αλλά και την ανάδειξη των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια παραγωγή, λαμβάνοντας υπόψη και την ανάγκη να προβάλλονται με έναν οργανωμένο τρόπο προϊόντα και υπηρεσίες επιχειρήσεων, ώστε να ενισχύεται η ποιοτική τους ταυτότητα.
Ο ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ αποτελεί ήδη φορέα απονομής του ελληνικού σήματος στο γάλα και στα γαλακτοκομικά προϊόντα και αξιοποιώντας την τεχνογνωσία του στον τομέα του παρθένου και εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου κατά τη σύνταξη προδιαγραφών ποιότητας για τα αγροτικά προϊόντα, εκπόνησε τον κανονισμό απονομής του Ελληνικού Σήματος στο παρθένο και εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο και στην επιτραπέζια ελιά και αποτελεί τον επίσημο φορέα απονομής του.
Σκοπός του ελληνικού σήματος είναι, η εδραίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα, η προστασία των συμφερόντων των παραγωγών, καθώς και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: ΠΟΜΙΔΑ: Επανέρχεται το εφιαλτικό σενάριο μετατροπής του ΕΝΦΙΑ σε ΦΑΠ