Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Bain & Co, οι πωλήσεις των sneakers παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 10% φτάνοντας σε αξία τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ την περασμένη χρονιά και υπερβαίνοντας κατά 7% την αύξηση των πωλήσεων στις τσάντες. Στο μεταξύ, οι πωλήσεις ψηλοτάκουνων παπουτσιών μειώθηκαν κατά 11% την ίδια περίοδο, σύμφωνα με την υπηρεσία Retail Tracking Service της NPD Group.
Επωνυμίες όπως η Nike, η Adidas, η Dr. Scholl’s, η Roxy, η Puma, η Steve Madden και η UGG είναι μόνο μερικά από τα ονόματα που κερδίζουν από τη στροφή των γυναικών σε πιο άνετα παπούτσια. Τα sneakers έχουν εξελιχθεί από μια απλή τάση στους οίκους μόδας σε μία κατηγορία από μόνα τους. Οι τιμές των sneakers στους οίκους πολυτελείας ξεκινούν από 400 περίπου δολάρια, αλλά μπορούν εύκολα να φτάσουν έως και τα 3.000 δολάρια (στην περίπτωση ενός ζευγαριού δερμάτινων sneakers Christian Louboutin). Την ίδια στιγμή, κομμάτια περιορισμένης έκδοσης πωλούνται πάνω από 10.000 δολάρια (χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Chanel X Pharrell Hu Race Trail).
Η αύξηση των πωλήσεων των sneakers το 2017 έκανε τη συγκεκριμένη κατηγορία τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τομέα στη μόδα και όλα δείχνουν ότι η τάση αυτή δεν πρόκειται να ανακοπεί.
«Η άνεση εξελίσσεται σε βασική ανάγκη των καταναλωτών επειδή ο κόσμος τρέχει όλη μέρα στην καθημερινότητά του», σχολιάζει η Beth Goldstein, αναλύτρια και CEO της NPD Group. «Τα brands που εστιάζουν στην άνεση τα πάνε πλέον καλύτερα, αφού αυτό είναι σίγουρα το ζητούμενο για τις γυναίκες κάθε ηλικίας», τονίζει η ίδια.
Αντιθέτως, οι πωλήσεις στα ψηλοτάκουνα – με τακούνια από 8 πόντους και πάνω – πέφτουν με τον ταχύτερο ρυθμό, αναφέρει η Goldstein, καθώς οι καταναλωτές έλκονται από παπούτσια που μπορούν να φορέσουν τόσο τη μέρα όσο και το βράδυ. Ακόμα και για πιο επίσημες περιστάσεις, τα πιο άνετα τακούνια μικρότερου ύψους γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, υπογραμμίζει η αναλύτρια.
Δεν είναι όμως η έλλειψη επιλογών στα παπούτσια που οδηγεί στην αυξημένη ζήτηση των sneakers. Το απόθεμα των ψηλοτάκουνων στη λιανική αυξήθηκε κατά 28% το 2017 σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
«Δεν πιστεύω ότι έχει να κάνει τόσο με την απόρριψη των ψηλών τακουνιών όσο με το ότι υπάρχουν πολλές εναλλακτικές», σχολιάζει ο Gerald Storch, CEO της Storch Advisors, εταιρείας συμβούλων για τον κλάδο της λιανικής. Οι γυναίκες, για την ακρίβεια, αγοράζουν περισσότερα παπούτσια, ανέφερε χαρακτηριστικά, αλλά από διαφορετικές κατηγορίες.
Καθοριστικό ρόλο στην ανταγωνιστικότητα των sneakers παίζουν οι γνωστοί σχεδιαστές μόδας. Ο ράπερ Kanye West και η σχεδιάστρια Stella McCartney έχουν συνεργασία με την Adidas. Ο Kendrick Lamar ένωσε τις δυνάμεις του με τη Nike, ενώ η σειρά της Rihana για την Puma ήταν τόσο δημοφιλής που εξαντλήθηκε online.