ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Τα πολυτελή ρολόγια αποτελούν ένα από τα χαρακτηριστικά σύμβολα κύρους για τους ισχυρούς άνδρες που κινούνται στον επιχειρηματικό και χρηματοπιστωτικό τομέα.
Για την Ελβετία, που ο τραπεζικός κλάδος είναι πολυπληθής, το διάσημο χρηματοπιστωτικό σάιτ finews.com προχώρησε σε μία έρευνα για την πεμπτουσία του αξεσουάρ στους άνδρες χρηματιστές και τραπεζίτες, με τη συμμετοχή άνω των 2.000 ερωτηθέντων.
Περίπου το 20% αυτών σχεδιάζει να κάνει μία επένδυση σε ένα πολυτελές αξεσουάρ τους επόμενους μήνες, ενώ οι περισσότεροι είναι ήδη κάτοχοι ενός τουλάχιστον συμβόλου κύρους.
Φυσικά ο «βασιλιάς» -χωρίς καμία έκπληξη- αναδείχθηκε το Rolex, το ελβετικό «κόσμημα», για το οποίο οι συλλέκτες δίνουν ακόμα και εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασίες, ενώ αναζητούν τα πιο δημοφιλή μοντέλα ακόμα και στην δευτερογενή αγορά, έτοιμοι να καταβάλουν περισσότερα χρήματα απ’ ότι στη λιανική τιμή.
Rolex
Σε ένα ερωτηματολόγιο πολλαπλών απαντήσεων, δεν αποτελεί έκπληξη ότι το 43,5% επιλέγει το Rolex ως τη μόνη του επιλογή. Ένα ιδιωτικό ίδρυμα που λέγεται ότι ετησίως έχει κέρδη σχεδόν 1 δισ. δολάρια, το ίδρυμα Hans Wilsdorf βρίσκεται πίσω από κάθε καλοδουλεμένο masterpiece της Rolex, στη γοητεία του οποίου υποκύπτουν εδώ και δεκαετίες από celebrities μέχρι πολιτικοί και επιχειρηματίες.
Δεκάδες εργατοώρες χρειάζονται για το κάθε μοντέλο με εξειδικευμένους τεχνίτες που «ζωγραφίζουν» στο στενό πλαίσιο ενός καντράν την πολυτέλεια και την κομψότητα.
IWC
Οι Ελβετοί εκτός από σοκολάτες και χρηματοοικονομικά ξέρουν πολύ καλά να φτιάχνουν και ρολόγια. Η IWC ξεκίνησε ως η ωρολογοποιία των αεροπόρων, καθώς κατά τα η διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ο οίκος ξεκινά την παραγωγή του «Μεγάλου Ρολογιού των Πιλότων», με μηχανισμό 52 T.S.C. Με 55 mm διάμετρο και βάρος 183 γρ., είναι το μεγαλύτερο ρολόι χειρός που έχει κατασκευάσει ποτέ η εταιρεία.
Η εταιρεία έχει ξεχωρίσει για το casual chic στυλ της, για την εργονομία της αλλά και τη μεγάλη γκάμα ρολογιών από ατσάλι και βρίσκεται δεύτερη στη λίστα με το 37,2% να δηλώνει ότι θέλει να αγοράσει ένα το επόμενο διάστημα.
Patek Philippe
Με ρίζες στο 1839, ο οίκος ωρολογοποιίας με έδρα τη Γενεύη ανήκει στο κλαμπ των εταιρειών που προσφέρουν one of a kind κομμάτια στους συλλέκτες τους και στους λάτρεις των πολυτελών ρολογιών.
Ένα από τα χαρακτηριστικά της εν λόγω μάρκας είναι οι διάφορες πατέντες που συναντά κανείς στα ρολόγια της. Ο οίκος έχει καταφέρει να δημιουργήσει μερικά από τα πιο δαπανηρά και πιο περίπλοκα ρολόγια στον πλανήτη, ενώ το γενικό σχεδιαστικό του ήθος μπορεί να χαρακτηριστεί ως παραδοσιακό, καθώς τα βασικά περιγράμματα των δημοφιλέστερων ρολογιών του έχουν αλλάξει ελάχιστα τις τελευταίες δεκαετίες. Ένα ακόμα ατού του; Παράγει ετησίως ελάχιστα ρολόγια, γι’ αυτό και απευθύνεται κυρίως σε συλλέκτες. Η σπανιότητα των μοντέλων πάντως έφερε το brand στην τρίτη θέση με το 26,6% των ερωτηθέντων να «φλερτάρουν» με την αγορά ενός Patek Philippe.
Omega
Με μία παρουσία από το 1848 στο πολυτελές κλάδο της ωρολογοποιίας, η Omega φημίζεται για την κληρονομία της στην ακρίβεια και την καινοτομία. Ανήκει στον όμιλο της Swatch Group και είναι διάσημη για την σταθερή συμμετοχή της στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Για 31η φορά από το 1932, η Omega εκπλήρωσε το περασμένο καλοκαίρι τον ρόλο του «Επίσημου Χρονομετρητή» στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Άλλωστε, κατάφερε να επιβιώσει στον ανταγωνιστικό χώρο του πολυτελούς ρολογιού χάρη στο ρεκόρ ακριβείας στην ώρα που πέτυχε στα ρολόγια της, ήδη από το μακρινό 1894.
Το κομψό της στυλ αλλά και ο μοναδικός μηχανισμός της την έφεραν στη 4η θέση με το 23,5% να επιθυμούν να αγοράσουν ένα από τα μοντέλα της.
Audemars Piquet
«Για να σπάσετε τους κανόνες, πρέπει πρώτα να τους κατακτήσετε» ήταν το μότο της εταιρείας που διεκδίκησε και έλαβε τη δική της ξεχωριστή θέση μεταξύ των κορυφαίων πολυτελών ρολογιών.
Απόλαυσε τη λατρεία των συλλεκτών και των φανατικών πελατών, όπως και άλλες εταιρείες μέχρι που ήρθε η κρίση του 1970 για τα πολυτελή ρολόγια. Σε αντίθεση με ανταγωνιστές της, η Audemars Piquet αντί να κατασκευάσει ένα ρολόι φθηνότερο προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική, κατασκεύασε ένα ακριβό ρολόι που θα προσέφερε στους καταναλωτές κάτι που δεν είχαν ξαναδεί. Μιλάμε φυσικά για το Royal Oak, το ρολόι που πρακτικά «έσωσε» την εταιρεία από την κρίση κι επανέφερε το ενδιαφέρον των αγοραστών.
Στη λίστα του finews βρίσκεται στην πέμπτη θέση με το 23,1% να δηλώνουν πρόθυμοι να αγοράσουν ένα από τα μοντέλα της.
Last but non least
Αξίζει να σημειωθεί ότι η «χρυσή» δεκάδα των ρολογιών κλείνει με τα μοντέλα της Breitling στην έκτη θέση, ακολουθεί η Jaeger-LeCoultre, η Cartier, η Swatch και τέλος η Blancpain.
Διαβάστε επίσης:
Ποιο είναι το Rolex Rainbow Daytona που αναμένεται να πουληθεί πάνω από 3,5 εκατ. δολάρια
Chanel: Αποκτά μερίδιο στην καινοτόμο ελβετική ωρολογοποιία MB&F
Ελβετικά ρολόγια: HΠΑ και Iαπωνία «έσωσαν» τις εξαγωγές – Βουτιά της ζήτησης στην Κίνα