Για success stories αρκετών παραδοσιακών ελληνικών φαρμακευτικών εταιρειών, οι οποίες βασισμένες σε κάποιο τεχνολογικό προϊόν ή σε κάποια διαφοροποίηση (π.χ. συνδυασμοί φαρμάκων, νέοι τρόποι χορήγησης) κατάφεραν να γίνουν κόμβοι φαρμακευτικής τεχνολογίας, παρά το ασφυκτικό περιβάλλον που δημιούργησε η οικονομική κρίση, έκανε λόγο ο αντιπρόεδρος και συνδιευθύνων σύμβουλος του ομίλου Elpen, Θεόδωρος Τρύφων, κατά την ομιλία του στο ετήσιο συνέδριο του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου «Η Ωρα της Ελληνικής Οικονομίας».

Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε χαρακτηριστικά την Γερολυμάτος International η οποία από μία μεγάλη εταιρεία στην Ελλάδα έχει μετατραπεί σε μία εξαγωγική εταιρεία με 90% εξαγωγιμότητα, την Specifar η οποία εξαγοράστηκε από την Teva κυρίως με βάση προϊόντα που προορίζονται για το εξωτερικό, την Pharmaten η οποία πουλήθηκε σε μεγάλο fund ένα μήνα μετά τα capital controls, την Elpen η οποία έχει επενδύσει σε νέα παραγωγική μονάδα εισπνεόμενων φαρμάκων για αγορές του εξωτερικού αλλά και τις  Uni-Pharma, Demo, Rafarm και PharOS, όλες εταιρείες που διαθέτουν προϊόντα σε πολλές αγορές ανά τον κόσμο.

Παράλληλα, τόνισε ότι η ζήτηση για ευρωπαϊκά ποιοτικά φάρμακα στις χώρες της Μέσης και Άπω Ανατολής, καθώς και η διευκόλυνση της πρόσβασης στην Αμερικανική αγορά με τη θέσπιση της αμοιβαιότητας των εγκρίσεων στην Ευρώπη με τις αντίστοιχες της αμερικανικής Αρχής Φαρμάκων και Τροφίμων (FA) αποτελούν ευκαιρίες για τις ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες, οι οποίες στην εσωτερική αγορά εκτός από την  υψηλή φορολογία αντιμετωπίζουν τους μηχανισμούς του rebate και του claw back.

«Έχουμε εργαζόμενους, παράγουμε, εξάγουμε και τιμωρούμαστε γι’ αυτό», πρόσθεσε και εξέφρασε την ελπίδα «να μην γίνουμε και εμείς… κίτρινα γιλέκα».

Ο κος Τρύφων, ο οποίος είναι πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας, εστίασε στην ανάγκη για ένα σταθερό περιβάλλον στη χώρα, το οποίο «τουλάχιστον δεν θα τιμωρεί την παραγωγή, τις επενδύσεις και την έρευνα».

Επίσης, στάθηκε με έμφαση στην ποιότητα του επιστημονικού δυναμικού της Ελλάδας, αναφέροντας ότι τα τελευταία χρόνια η εταιρεία του έχει προσλάβει 70 εργαζόμενος που έκαναν εκεί την πρακτική τους, υπογραμμίζοντας ότι δεν συναντάται ανάλογο επίπεδο σε άλλες χώρες.

Αναφερόμενος στη στρατηγική της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας για το μέλλον, δήλωσε ότι είναι πολύ συγκεκριμένη και επεσήμανε τους τρεις άξονές της, οι οποίοι περιλαμβάνουν τη διαφοροποίηση, τις συνεργασίες και τη στόχευση στις ξένες αγορές.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Όλες οι αλλαγές στα φάρμακα – Τι προωθεί το υπουργείο Υγείας

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Άρωμα γυναίκας» στα φάρμακα με τζίρο μισό δισ.

 

 

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αυτές είναι οι 10 κορυφαίες φαρμακευτικές εταιρείες για το 2018