Ξεκίνησε ως μια ισχυρή χρονιά το 2023, είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil  στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, κατά το οποίο παρουσίασαν σημαντική αύξηση τα μεγέθη του ομίλου.

Για το δεύτερο τρίμηνο, σημείωσε ότι αναμένει μια κάμψη μεγεθών καθώς θα παραμείνει μια από τις δύο μονάδες του διυλιστηρίου κλειστή για 40 ημέρες, λόγω εργασιών συντήρησης, απώλειες που θα μετριαστούν από τη λειτουργία της μονάδας νάφθας. Τα περιθώρια διύλισης είναι επίσης χαμηλότερα στο δεύτερο τρίμηνο, είπε ο κ. Τζαννετάκης, σημειώνοντας ότι είναι αδύναμο το περιβάλλον διύλισης.

Για την αγορά καυσίμων σημείωσε ότι κινείται αυξητικά στο δεύτερο τρίμηνο, αλλά με μειωμένα περιθώρια.

Για το πρώτο τρίμηνο, ανέφερε ότι οι διεθνείς πωλήσεις συνεισέφεραν κατά 19% στα EBITDA από 5% πέρσι, ενώ τη σημαντικότερη ώθηση στην αύξηση των EBITDA έδωσε η δραστηριότητα της διύλισης.

Την επόμενη εβδομάδα, θα πραγματοποιηθεί η Γενική Συνέλευση της εταιρείας, και στις 26/6 θα αποκοπεί το μέρισμα 1,2 ευρώ/μετοχή, που είναι το υπόλοιπο από το συνολικό μέρισμα 1,6 ευρώ/μετοχή που διανέμει η εταιρεία για τη χρήση 2022.

Ανάπτυξη και με φωτοβολταϊκά

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν οι αναλυτές για τα σχέδια ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ, το ρυθμό υλοποίησης των έργων που είναι υπό κατασκευή και για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των νέων αδειών που απέκτησε η Motor Oil με την εξαγορά της UNAGI.

Ο επικεφαλής του ομίλου είπε ότι φέτος αναμένεται να ολοκληρωθούν 60MW από τα 84MW της Anemos Res που είναι υπό κατασκευή με τα υπόλοιπα να ολοκληρώνονται το 2024. Όσον αφορά την απόκτηση ποσοστού 75% στο 51% της UNAGI τόνισε ότι ήταν μια σημαντική κίνηση για την Motor Oil γιατί απέκτησε και άδειες σε φωτοβολταϊκά που δεν είχε, εμπλουτίζοντας την παρουσία της στις ΑΠΕ.

Για το τίμημα για την απόκτηση του ποσοστού στην UNAGI, ανέφερε ότι ήταν κάτω  από 10 εκατ. ευρώ.

Τόνισε ότι η UNAGI διαθέτει μόνο άδειες και όχι έργα σε λειτουργία. Σημείωσε, ότι 380 MW αναμένεται να πάρουν σύντομα όρους σύνδεσης και να ξεκινήσει η κατασκευή τους, για να ολοκληρωθεί σε ενάμισι χρόνο. Επίσης, ανέφερε ότι η Motor Oil θα ενοποιεί την UNAGI αφού έχει το 75% στο 51%.

Όσον αφορά τα κεφάλαια που θα επενδύσει στην ανάπτυξη των έργων, υπολόγισε ότι για την Motor Oil θα είναι 100 εκ. ευρώ, με βάση το ποσοστό συμμετοχής της στα έργα.

Οι αναλυτές, ρώτησαν και για τη στρατηγική του ομίλου για την ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών, που προχωράει δυναμικά. Ο κ. Τζαννετάκης, σημείωσε ότι η ΔΕΗ και η Motor Oil έχουν την ισχυρότερη παρουσία στους φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά.

Όπως είπε, προς το παρόν το δίκτυο των 900 φορτιστών που διαθέτει η εταιρεία δεν είναι κερδοφόρο καθώς συνεχίζεται η επένδυση για την ανάπτυξή τους, όμως τόνισε ότι είναι στρατηγική προτεραιότητα για την εταιρεία να αναπτυχθεί στην αγορά αυτή και να έχει σημαντική παρουσία στο μέλλον, όταν η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αναπτυχθεί.

Διαβάστε επίσης

Τζαννετάκης: «Ο Όμιλος Motor Oil είναι απόλυτα προσηλωμένος στην επίτευξη μιας ασφαλούς ενεργειακής μετάβασης»

Motor Oil: Χρονιά ρεκόρ το 2023 – Ώθηση από όλες τις δραστηριότητες

──────────────────